Obchodní řetězce v České republice na svých produktech musí vždy uvádět pravdivé informace v souladu s platnou legislativou. Jestliže se jedná o trhy v rámci EU, je potřeba věnovat pozornost nejen nařízení EU, ale také národní legislativě.
Prodejci se občas zaměří spíše na marketing svých privátních značek, což v rámci konkurence může vést až k uvádění zavádějících informací na obalech potravin.
Nesprávné označení výrobku přináší vysoké finanční náklady. Obchodník musí zboží stáhnout z prodeje do zázemí a centrálního skladu, čekat na výsledky testování z laboratoře pro uvolnění zboží do tržní sítě.
Mezi další kroky patří vytvořit v kooperaci s dodavatelem novou etiketu, kterou přelepí veškeré špatně označené produkty. Jestliže už chybně označené výrobky doputovaly až k zákazníkům, je prodejce povinen o této skutečnosti informovat nejen inspekci, ale i spotřebitele, a to v obchodě, na sociálních sítích atp. Komunikace se zákazníkem je klíčová především v momentě, kdy jde o zdravotní rizika (např. při špatném označení alergenů). Navíc tomu, kdo uvedl nesprávně označené zboží do oběhu, hrozí ve správním řízení pokuta až 50 milionů korun.
Veškeré zmiňované kroky stojí čas a peníze. Doporučujeme dbát na prevenci v podobě důsledné kontroly obalu odborníky, než své výrobky vypustíte do tržní sítě.
A právě v otázce značení vám může společnost QSL nabídnou svoje služby. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se zabýváme již více než 10 let. Prevence je klíčová, díky ní chráníme klienty před pokutami a nežádoucím zájmem médií.
Kontakty: