Ani jsme se nenadáli a máme za sebou rok s koronavirem. I vlivem mimořádné situace se změnilo nákupní chování Čechů i příležitosti prodejců a výrobců v FMCG. Koronakrize například urychlila nástup nové éry letákových promocí....
Nákup zpravidla končí průchodem pokladní zónou a následnou platbou. Snahou každého maloobchodníka by mělo být, aby zákazníci odcházeli spokojeni a s pocitem, že se chtějí opět vrátit. Důležitým prvkem, který k tomu přispívá,...
Ač je věrnost tuzemského zákazníka hodně skloňovaným pojmem, umění efektivně ji využívat ke konkrétním výsledkům zatím stále zatím není na takové úrovni, na jaké by mohlo být. Řada e-shopů neumí změřit, zda má loajální...
Ženy mají pivo stále raději, potvrzují průzkumy, který si nechal vypracovat Plzeňský Prazdroj. Nejvíce u žen stoupá obliba nealkoholického piva, ale zároveň rády objevují nové pivní styly a mnohé se považují za znalkyně. Trend...
Z historie, ale i z mé vlastní praxe je známo, že prosazovat byť dobře míněná rozhodnutí či záměry zákonem je věc velmi ošidná a zrádná. Je to téměř vždy východisko z nouze, kterým většinou dává ten, kdo takový mechanismus u...
V relativně krátké době si touto cestou dovoluji i do této druhé úvahy jako nosnou myšlenku použít starou českou pravdu, protože pro tuto situaci přesně vystihuje meritum věci. Naučme se tedy i my respektovat pravidlo našich...
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá rozhodnutí Ústavního soudu ČR, které potvrdilo protiústavnost omezení maloobchodního prodeje v loňském roce. Podnět ohledně prověření ústavnosti podala loni v listopadu skupina...
V období před Velikonocemi se nákupní košíky českých domácností plní rychleji. Společně s obdobím Vánoc je tento čas pro peněženky všech spotřebitelů nejnáročnější. Podle očekávání rostou výdaje na přísady potřebné k pečení,...
Tuzemský trh s čisticími prostředky v loňském roce výrazně ovlivnila pandemie koronaviru, která s sebou přinesla rostoucí zájem o čisticí, zejména pak dezinfekční produkty. Především v jarních měsících roku 2020 tak zažila...
Prodej baterií v tuzemsku roste. Podle společnosti NielsenIQ narostly tržby v maloobchodě meziročně o 12 % a dosáhly tak hodnoty téměř 600 milionů korun, což představuje více než 60 milionů prodaných kusů. Spotřebitelé si...