Nedávno předložený návrh poslanců z řad ODS znovu otevřel diskusi o otevírací době o státních svátcích. Podle návrhu by se zákaz prodeje v obchodech nad 200 metrů čtverečních o vybraných svátcích...
Výzkumná společnost Behavio vybrala do výzkumu 11 privátních značek z různých kategorií, aby zjistila, jak si mezi českými spotřebiteli stojí. Výzkumníci porovnávali privátní značky hlavních supermarketů, které pro srovnání...
Digitalizace a automatizace v obchodních procesech a v prodeji hrají stále větší roli. A i laikům je dnes zřejmé, že tyto změny budou dále pokračovat. „O průmyslu 4.0 se mluví už od roku 2010, to není nic nového,“ říká...
Pivo si pro domácí spotřebu v roce 2023 koupilo 9 z 10 českých domácností. V nákupním košíku se objevilo více než třikrát za měsíc. Více než dvě třetiny výdajů domácností na kategorii šly na produkty v akci. Z hlediska výdajů...
Kategorie obalů pro domácnost zaznamenala nebývalý boom v době pandemie, kdy většina lidí trávila čas doma, což se odrazilo ve zvýšené spotřebě například pytlů na odpadky a podobně. V poslední době je zájem o tyto produkty...
Konzervované, sterilované a pasterizované potraviny jsou u spotřebitelů oblíbené. Vítají jejich dlouhou trvanlivost, což je výhodou zejména u těch, které nejsou dostupné po celý rok, nebo jsou drahé či obtížně skladovatelné....
Papírové letáky dominovaly českému trhu od první poloviny 90. let minulého století. Průzkum Shopper Review společnosti Skála a Šulc však loni poprvé naznačil, že role digitálních médií posiluje a do budoucna může ještě získat...
V roce 2023 zaznamenal maloobchod v České republice dvouprocentní nárůst aktuální hodnoty. Potravinářské kanály však vykázaly skromnější jednoprocentní růst, zatímco nepotravinářské sektory se nadále vzpamatovávaly z...
Asi každý z nás někdy v životě ochutnal původně čerstvou, pak zmraženou a pak opět čerstvou (rozmraženou) potravinu. A možná v nás z dob minulých zůstala mylná představa o tom, že co není čerstvé, není dobré. Principy uchování...
Grilovací sortiment v potravinách oslovuje k nákupům ročně 8 z 10 českých domácností. Nejvíce z nich si vybírá produkty v rámci koření a ochucovadel, následuje maso a masné produkty, sýry, čerstvé maso a omáčky. V současnosti...
Podle nejnovějších dat z nákupního rádce Kupi.cz, který sleduje aktuální ceny v hypermarketech a supermarketech po celé České republice více než 10 let, se ukazuje, že základní potraviny jako vejce, máslo nebo mléko zůstávají...