Téměř třetinu celkového reklamního výkonu v kategorii polévky v konzervě uskutečnila značka Náhlík&Náhlík stejnojmenného producenta (29 %).
Pětinu reklamního výkonu v kategorii hotová jídla v konzervách uskutečnila značka Veseko (Veseko; 20 %), kterou v TOP 3 značek této kategorie doplňují Hamé (Hamé; 18 %) a Viva (PT servis konzervárna; 15 %).
K nejpromovanějším značkám rybích konzerv v České republice patří Giana (Gaston; 21 %), Rio Mare (Bolton Czechia; 19 %) a Franz Josef (Gaston; 17 %).
Více než třetinu celkového reklamního výkonu v kategorii párky v konzervách uskutečnila značka Lupack (Žluva – Impoexpo; 34 %), trojlístek nejpromovanějších doplňují značky Zwan (Gaston; 9 %) a Viva (PT servis konzervárna; 5 %).
V zeleninových konzervách nejvíce promuje Bonduelle
V uplynulých 12 měsících v kategorii zeleninové konzervy nejvíce promovaly značky Bonduelle stejnojmenného producenta (11 %), Znojmia (Hamé; 8 %) a Machland stejnojmenného producenta (7 %). Absolutním promočním lídrem kategorie zeleninové paštiky/pasty v konzervách je Viva (PT servis konzervárna; 94 %).
Více než čtvrtinu celkového reklamního výkonu v kategorii konzervovaný křen uskutečnila značka Avokádo (Pěkný – Unimex; 28 %). Nejpromovanějšími značkami v kategorii houby konzervované jsou Giana (Gaston; 6 %), Bassta (Bmc Brno; 3 %) a Essa (Essa; 2 %).
Nejpromovanější značkou ovocných konzerv byla ve sledovaném období značka Giana (Gaston; 11 %).
Údaje o dosahu, velikostí inzerce a jejího umístění v letáku jsou podkladem pro zjištění reklamního výkonu. Reklamní výkon (RV) ovlivňuje i náklad dané inzerce a dále výdaje na výrobu a distribuci letáků. Reklamní výkon se uvádí v Kč a je důležitým indikátorem analýz výdajů na promotions aktivity (zjednodušeně řečeno: kdo si kde a za kolik „koupí“ jaký prostor pro svoji inzerci).
Jana Schwarzová, Focus CZ Marketing- and IT Research