logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

České obchody patří mezi lídry v digitalizaci a inovacích

21. října 2019
Zprávy 0
1115
České obchody patří mezi lídry v digitalizaci a inovacích

Češi loni poprvé provedli více než miliardu transakcí platebními kartami. Důvod spočívá především v oblibě bezkontaktních plateb, kterých bylo z výše uvedeného celkového počtu 852,8 milionu, což je nejvíc v Evropě. Digitalizace a bezhotovostní platby se stále více prosazují i v obchodu. Na konferenci Obchodník a platba ocenil ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček firmy, jež k digitalizaci obchodu přispívají největší měrou.

Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, který prosazuje modernizaci České republiky jako „země pro budoucnost“, hodnotí aktuální situaci takto: „Češi jsou hraví a rádi zkoušejí nové věci a technologické novinky. Těší mě, že jsou si toho vědomy i velké zahraniční technologické firmy, které díky tomu s oblibou využívají náš trh k otestování nových produktů. Nejedná se přitom pouze o oblast telekomunikací, ale často se s tím setkáváme i u internetových služeb. Dobrým příkladem inovace, kterou Češi přijali za svou, jsou právě bezkontaktní platby v obchodech. Ty jsme si oblíbili natolik, že jsme v jejich používání na prvním místě v Evropě.“

Právě inovativní společnosti v oblasti obchodu se rozhodli organizátoři ocenit a představit tak veřejnosti inspirativní a novátorská řešení, která posouvají český obchod do 21. století. Při hodnocení projektů nebyl důraz kladen pouze na inovativnost, tedy zapojení nových technologií, ale i na zákaznickou zkušenost, nákladovou efektivitu a environmentální udržitelnost.

Zabodoval nákup i platba s pomocí chytrého telefonu

Vítězem kategorie Obchodní řetězec, jejímž odborným garantem byl Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), se stala společnost Tesco Stores ČR se svou službou Scan & Shop Mobile. Ta umožňuje zákazníkům provést celý nákup včetně platby v kamenném obchodě Tesco pomocí vlastního chytrého telefonu. „Službu Scan & Shop Mobile pomocí speciálních skenerů nabízejí na trhu i jiné řetězce. Hlavní inovativnost řešení Tesca vidíme v tom, že tento způsob nakupování rozšiřuje i mimo specializované prodejny do běžné maloobchodní sítě. Kvalitní projekty však představili i ostatní přihlášení a rozhodování bylo velice těžké. Znovu se potvrzuje, že obchodní řetězce patří mezi významné inovátory, kteří do zavádění nových technologií neváhají investovat miliardy korun,“ říká Tomáš Prouza, předseda odborné poroty a prezident SOCR ČR. Na druhém místě se umístila společnost Makro Cash & Carry ČR s projektem E-Sign, který umožňuje vystavení faktury při dodání zboží a její odeslání v elektronické podobě zákazníkovi bezprostředně po jejím podpisu. Na třetím místě skončila společnost dm drogerie markt, která u více než 1800 zaměstnanců po celé České republice nahradila dosud používané specializované mobilní terminály smartphony. Oproti terminálům jsou mnohem levnější, ale přesto nabízejí podporu při mnoha procesech zbožového hospodářství prodejen. Zároveň vytvářejí základy pro nové možnosti komunikace a mohou dobře sloužit také jako podpora při kontaktu se zákazníkem.

Důraz byl kladen na inovativnost a přínos pro zákazníky

V kategorii Internetový obchod, jehož garantem byla Asociace pro elektronickou komerci (APEK), získala první cenu on-line lékárna Pilulka.cz, která mimo jiné jako první v EU v oboru lékárenství nabídla plnohodnotnou nákupní aplikaci pro Apple a Android. Byla také prvním internetovým obchodem v ČR, který nabídl svým zákazníkům platby přes Apple Pay. Následoval on-line supermarket Rohlík.cz, který letos v rámci digitalizace nabídl zákazníkům nakupování přes recepty Rohlik Chef. Jedná se o službu, která nemá na českém trhu obdoby. Na třetím místě skončil internetový prodejce brýlí Alensa. Porotu zaujalo zejména tzv. virtuální zrcadlo, které firma představila letos na jaře. Díky němu si zákazníci mohou vyzkoušet stovky modelů on-line, v reálném čase na svém obličeji, podívat se i na boční pohled apod. Alensa jako čistě česká značka je však hráčem, která bariéry boří nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí. Stejným způsobem totiž nabízí brýle na dalších 30 trzích. „V kategorii Internetový obchod byl při hodnocení kladen důraz především na inovativnost a přínos pro zákazníky. E-shopy jsou ze samotné podstaty nositelem digitalizace obchodu, nicméně i v jejich rámci je možné služby dále zlepšovat. Internetové obchody přinášejí stále nové prodejní postupy a významně se podílejí na rozvoji prodeje zboží u nás i ve světě. Účastníci soutěže jsou toho zářným příkladem, všechny oceněné projekty nabízejí originální inovace, které dělají nakupování pro zákazníky ještě pohodlnější,“ informuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Každý projekt měl vysokou technologickou úroveň

V kategorii Malý a střední podnik získal nejvyšší bodové ohodnocení projekt moderní restaurace Červený Jelen, který realizovala společnost Hospodska Špork. Kromě architektonického konceptu zaujala porotu řada použitých inovativních technologií. Provozovatelé restaurace mimo jiné jako první na trhu uvedli nový rezervační systém Cover Manager, který umožňuje rezervovat konkrétní stůl v reálném čase a propojuje pokladní systém s rezervačním. Na druhém místě se umístil tvůrce cloudového e-commerce nástroje společnost Retailys. Třetí místo obsadila společnost Makro Cash & Carry ČR s digitální platformou Dish, která klientům ze segmentu restaurací nabízí zdarma nástroje pro komunikaci se zákazníky a zaměstnanci, jako jsou rezervační systém nebo systém plánování směn, případně tvorbu webových stránek. „Porota to neměla jednoduché, jelikož rozdíly mezi hodnocenými projekty byly minimální. Každý z hodnocených projektů měl velmi vysokou technologickou úroveň a rovněž optimalizoval zákaznické rozhraní. A právě inovace rozhraní prodejních systémů směrem k zákazníkům je hlavním přínosem nejen, co se kvality služeb týká, ale i základem pro zákazníkovu spokojenost,“ doplňuje k hodnocení poroty její předseda Karel Dobeš, místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Související články:

Zákazníci stále častěji volí on-line platební brány Všechno se změní Starejte se o zákaznickou zkušenost Zboží&Prodej 4/2020: Školní potřeby: Škola žádá pestrý design

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok