
V říjnu se pilotně otevřely brány nového convenience obchodu na pražském Masarykově nádraží PONT to go. Provozovatel, společnost JPServis, tak uvádí do provozu svou vlajkovou loď, která nastavuje standardy v rychlém nakupování, a to díky mnoha inovativním prvkům, celkovému přístupu, a také celkovému rebrandingu. Zcela nové prodejny v barvách společnosti navrhlo studio Brádka design.
První týdny provozu nového convenience obchodu PONT to go na pražském Masarykově nádraží ukázaly, že investice do inovací a designu byla dobrá volba. Kromě pozitivních ohlasů na podobu obchodu samotného, společnost JPServis zaznamenala i vyšší prodeje oproti starším obdobným prodejnám řetězce.
Do designu se promítá technika i hvězdné dráhy
Vývoj designu a vybavení prodejen byl zahájen před dvěma roky, kdy JPServis oslovil několik studií, aby našel novou podobu pro svých více než 30 prodejen, které svým vzhledem a vybavením již přestávaly odpovídat potřebám a očekáváním zákazníků. Na základě originálního ideového návrhu bylo vybráno studio Brádka design, se kterým proběhl i návrh definitivy designu a jeho adaptací na prodejny. Designer Ondřej Brádka se inspiroval nejen v křížení drah a technicistním prostředí vlaků a nádraží, kde se většina obchodů nachází, ale i z tras poutníků, kteří se na svých cestách orientovali podle hvězd už ve starověku. Technika i hvězdné dráhy se tak promítají do celkového designu a myšlenky prodejen.
Výsledná podoba prošla funkčními a provozními úpravami
JPServis následně interně řešil vývoj, a v posledním roce otevřel několik prodejen s inovovaným vzhledem, zatím spíše menšího rozsahu, například v Havlíčkově Brodě, Karlových Varech a Sokolově. Výsledná podoba prodejen prošla některými funkčními a provozními úpravami oproti návrhu, které byly nutné s ohledem na možnosti daných lokalit i finanční síly místního trhu, přesto se podařilo nastavit oborovou laťku hodně vysoko. Prodejna na Masarykově nádraží se nyní stává jakousi vlajkovou lodí PONT to go, kde zákazníci najdou opravdu vše, co v segmentu convenience hledají, v prostředí, které si nezadá s podobnými projekty ze zahraničí. A to přesto, že bylo nutné čelit změnám, které byly dané historickými prostory nádraží nebo omezeními ze strany památkářů. Zákazníci zde tak skutečně najdou vše: od prodeje teplých nápojů, čerstvého pečiva či ovoce až po fresh lahůdky nebo vinotéku. Samozřejmostí jsou Sazka terminály nebo okénko s prodejem Minit výrobků a nápojů kolemjdoucím zákazníkům.
Nový obchod nastavuje směr celému segmentu
Marek Cagášek, ředitel společnosti a člen představenstva společnosti JPServis, provozovatele prodejen PONT to go, k otevření prodejny na Masarykově nádraží říká: „Jsem rád, že se i přes mnoho peripetií a poměrně dlouhou cestu podařilo vyvinout obchod, který nastavuje směr celému segmentu a otevírá tak své brány i srdce všem cestujícím a kolemjdoucím, kteří zde najdou vše, co na svých cestách vlakem či po městě mohou potřebovat.“
Bohumír Bárta, který řídí celou skupinu JLV (dříve Jídelní a lůžkové vozy), do níž JPServis a prodejny PONT to go patří, doplňuje: „PONT to go je pro nás klíčovou značkou, které jsme vdechli nový život. Cítíme, že to přichází v pravý čas, protože konkurence také inovovala. Museli jsme nastavit nový trend k podpoře značky, neboť to dnešní zákazník očekává. Děláme vše pro to, aby design nebyl jedinou inovací, která je vidět na první pohled. Kupující se mohou těšit také na změny v produktovém portfoliu, svěží marketingovou komunikaci i milou obsluhu.“