logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Češi třídí poctivě, zapomínají ale na elektroniku

14. ledna 2020
Zprávy 0
1685
Češi třídí poctivě, zapomínají ale na elektroniku

Češi patří k nejvíce zodpovědným v oblasti třídění odpadu. Podle statistik třídí odpad téměř tři čtvrtiny populace, především pak sklo, papír a plasty. Toto potvrdil i aktuální průzkum značky Absolut v rámci kampaně Absolut Recycled, podle kterého pravidelně třídí 82 % respondentů. Průzkum zároveň odhalil, že až 74 % dotázaných neví a nezajímá se, co se dál děje s tříděným odpadem. A zároveň též poukázal na to, že často zapomínáme recyklovat použité telefony a počítače. Pouze 17 % dotázaných správně recykluje mobilní telefony.

Ze vzorku 3839 dotázaných třídí papír, sklo a plast pravidelně 37 % respondentů. Dalších 30 % lidí uvedlo, že kromě papíru, skla a plastu třídí i kov. Celkem tedy pravidelně třídí 82 % respondentů,  13,5 % uvedlo, že občas, 4,5 % občanů pak nerecykluje vůbec. „Co se týče třídění skla, 45 procent dotázaných třídí přesně podle návodu na kontejneru a 39 % při třídění skla nerozlišuje barevné nebo čiré sklo,“ dodává Jakub Záruba, brand manažer značky Absolut pro ČR, která průzkum realizovala.

Zbytečně třídíme víčka

Mnoho lidí si při recyklaci přidává práci tím, že sklo vymývá nebo třídí víčka od lahví (46 %). Je to ale „zbytečná“ práce. Z lahví ani skla není nic potřeba odstraňovat, protože toto proběhne při drcení materiálu. Nemusíme ani vymývat jogurty nebo např. vaničky po sýrech. Vše se vymývá během recyklačního procesu.

Co se děje s recyklovatelným materiálem lidi příliš nezajímá

„Jsme sice mistři v recyklování, ale podle průzkumu Absolut Recycled lidé příliš nepátrají po tom, co se s recyklovatelným materiálem dále děje. Důležité pro ně je, že třídí. Tento názor zastává většina dotázaných, konkrétně 74 procent,“ uvádí Jakub Záruba.

Jak je s recyklovatelným materiálem dále nakládáno „pátrá“ 22 %.  Většina lidí také uvedla, že třídí z důvodu ochrany životního prostředí a následného dalšího využití odpadu (49 %), dalších 30 % dotázaných třídí pouze kvůli životnímu prostředí. Jen 4 % třídí, protože třídí i ostatní.

Použitý telefon či počítač nelikvidujeme

Největší mezery ale v recyklování Čechů ukázalo téma  likvidace použitých telefonů či počítačů. Ty můžeme třídit do speciálních kontejnerů s nápisem elektro či je odvést do sběrného dvora. 54 % dotázaných uvedlo, že použitý telefon mají někde doma, aniž by ho vyhodili. Pouze 17 % pak použitý telefon dává do speciálních kontejnerů. Lepší je to s počítači, zde 27 % dotázaných používá služby sběrných dvorů. Stále ale převažují lidé, kteří použité počítače nechávají ležet doma (32 %).

Třídíme i na dovolených

Pozitivní zprávou je, že se snažíme třídit i na dovolených, kdy často podmínky recyklaci nepřejí. Mimo domov během dovolené třídí až 70 % dotázaných. Zajímavostí je také, že až 39 % dotázaných by navrhovalo finanční pokuty za špatné třídění.

Průzkum pro Absolut provedla na vzorku 3839 respondentů ve věku 18 až 65 let výzkumná agentura Rondo Data.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required