logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Češi třídí poctivě, zapomínají ale na elektroniku

14. ledna 2020
Zprávy 0
1609
Češi třídí poctivě, zapomínají ale na elektroniku

Češi patří k nejvíce zodpovědným v oblasti třídění odpadu. Podle statistik třídí odpad téměř tři čtvrtiny populace, především pak sklo, papír a plasty. Toto potvrdil i aktuální průzkum značky Absolut v rámci kampaně Absolut Recycled, podle kterého pravidelně třídí 82 % respondentů. Průzkum zároveň odhalil, že až 74 % dotázaných neví a nezajímá se, co se dál děje s tříděným odpadem. A zároveň též poukázal na to, že často zapomínáme recyklovat použité telefony a počítače. Pouze 17 % dotázaných správně recykluje mobilní telefony.

Ze vzorku 3839 dotázaných třídí papír, sklo a plast pravidelně 37 % respondentů. Dalších 30 % lidí uvedlo, že kromě papíru, skla a plastu třídí i kov. Celkem tedy pravidelně třídí 82 % respondentů,  13,5 % uvedlo, že občas, 4,5 % občanů pak nerecykluje vůbec. „Co se týče třídění skla, 45 procent dotázaných třídí přesně podle návodu na kontejneru a 39 % při třídění skla nerozlišuje barevné nebo čiré sklo,“ dodává Jakub Záruba, brand manažer značky Absolut pro ČR, která průzkum realizovala.

Zbytečně třídíme víčka

Mnoho lidí si při recyklaci přidává práci tím, že sklo vymývá nebo třídí víčka od lahví (46 %). Je to ale „zbytečná“ práce. Z lahví ani skla není nic potřeba odstraňovat, protože toto proběhne při drcení materiálu. Nemusíme ani vymývat jogurty nebo např. vaničky po sýrech. Vše se vymývá během recyklačního procesu.

Co se děje s recyklovatelným materiálem lidi příliš nezajímá

„Jsme sice mistři v recyklování, ale podle průzkumu Absolut Recycled lidé příliš nepátrají po tom, co se s recyklovatelným materiálem dále děje. Důležité pro ně je, že třídí. Tento názor zastává většina dotázaných, konkrétně 74 procent,“ uvádí Jakub Záruba.

Jak je s recyklovatelným materiálem dále nakládáno „pátrá“ 22 %.  Většina lidí také uvedla, že třídí z důvodu ochrany životního prostředí a následného dalšího využití odpadu (49 %), dalších 30 % dotázaných třídí pouze kvůli životnímu prostředí. Jen 4 % třídí, protože třídí i ostatní.

Použitý telefon či počítač nelikvidujeme

Největší mezery ale v recyklování Čechů ukázalo téma  likvidace použitých telefonů či počítačů. Ty můžeme třídit do speciálních kontejnerů s nápisem elektro či je odvést do sběrného dvora. 54 % dotázaných uvedlo, že použitý telefon mají někde doma, aniž by ho vyhodili. Pouze 17 % pak použitý telefon dává do speciálních kontejnerů. Lepší je to s počítači, zde 27 % dotázaných používá služby sběrných dvorů. Stále ale převažují lidé, kteří použité počítače nechávají ležet doma (32 %).

Třídíme i na dovolených

Pozitivní zprávou je, že se snažíme třídit i na dovolených, kdy často podmínky recyklaci nepřejí. Mimo domov během dovolené třídí až 70 % dotázaných. Zajímavostí je také, že až 39 % dotázaných by navrhovalo finanční pokuty za špatné třídění.

Průzkum pro Absolut provedla na vzorku 3839 respondentů ve věku 18 až 65 let výzkumná agentura Rondo Data.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required