logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Obchodním centrům v Česku se má dařit i letos

13. února 2020
Zprávy 0
875
Obchodním centrům v Česku se má dařit i letos

Společnost CBRE zveřejnila letošní výhled na vývoj trhu komerčních realit v České republice. Investice do nemovitostí aspirují na rekordní úroveň z let 2016 a 2017.

CBRE očekává, že díky trvající dobré ekonomické situaci dojde k nárůstu investic do nemovitostí. Na trhu by se měli objevit nové příležitosti, které by měli přilákat zájem institucionálních investorů. „Pokud letošní objem investic do nemovitostí v ČR nepřekoná rekordní úroveň z let 2016 a 2017 (přes 3,5 miliardy eur), tak se jim alespoň vyrovná. Rozhodující v tomto směru bude dostupnost vhodných nemovitostí na trhu, především prémiových kancelářských objektů, o které je mezi investory největší zájem,“ komentuje Chris Sheils, head of investment properties společnosti CBRE.

Růst obratů nákupních center bude pokračovat

Výkonnost maloobchodu bude v letošním roce poháněna dobrou kupní silou obyvatelstva a růstem e-commerce (CBRE očekává, že její podíl v ČR se do roku 2023 stabilizuje na 17 %.). Ovšem nic to nemění na faktu, že Češi stále rádi nakupují v kamenných obchodech: v posledních pěti letech došlo k silnému nárůstu obratů v nákupních centrech a tento trend bude pokračovat i nadále.

Kupní síla obyvatelstva se zvýšila a s tím i zájem nových značek o český trh. Každoročně jich na něj vstoupí hned několik a letos se s napětím očekává příchod dvou prestižních luxusních módních brandů na pražskou high street, ale také Primarku, který otevře svůj první obchod v ČR na Václavském náměstí ve 4. čtvrtletí 2020.

V průběhu roku se v tuzemsku dokončí pouze jedno nové obchodní centrum, a to Bořislavka v Praze 6. Místní trh je již zralý, takže hlavním rizikem pro současná obchodní centra nebude nová konkurence, ale především „zaspání doby“. V letošním roce zahájí rekonstrukci či rozšíření prostor hned několik obchodních center, například Spektrum Čestlice, Centrum Černý Most v Praze a Varyáda v Karlových Varech.

Výše nájmu v prémiových obchodních centrech v ČR se mírně zvýší na 155 euro za metr čtverečních na měsíc. Na high street se do konce roku podle CBRE dostane na úroveň 240 euro za metr čtverečních na měsíc.

Související články:

Cushman & Wakefield jmenoval mezinárodního partnera a také dva partnery pro český trh Katarína Brydone bude novou ředitelkou oddělení investic v CBRE Jan Bruder se stal novým obchodním ředitelem Mall Pay Jakub Střeštík je nově obchodním ředitelem v Mall Group

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok