logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Marks & Spencer informoval o změně v nabídce potravin pro český trh. Chlazené...
  • Pavel Vavřínek byl s účinností od 1. března 2021 jmenován obchodním ředitelem společnosti...
  • Tuzemští maloobchodníci, kteří mohou v pondělí 12. dubna obnovit provoz, finišují s přípravami...
  • V březnu letošního roku byla po celkové rekonstrukci slavnostně otevřena maloobchodní prodejna...

Petr Menclík k odkladu EET: Ekonomicky to podnikatelům nepomůže

7. května 2020
Publicistika 0
863
Petr Menclík k odkladu EET: Ekonomicky to podnikatelům nepomůže

Společnost Dotykačka hodnotí záměr Ministerstva financí ČR na další odložení EET jako pochopitelný. Podle ředitele uvedené společnosti Petra Menclíka však plošný odsun evidování tržeb až na začátek roku 2021 rozhodně nelze vnímat jako formu ekonomické pomoci. Zmíněný návrh resortu financí ve středu 6. května schválila Poslanecká sněmovna.

„Náklady na EET se pohybují v řádu stokorun, takže o tom, zda podniky současnou situaci ustojí, určitě nebude rozhodovat tato položka. Klíčové je především udržet podniky v chodu, jinak bez ohledu na odklad stejně zavřou,“ uvádí Petr Menclík a doplňuje: „My jsme s tímto cílem vyvinuli bezplatný objednávkový systém Vyzvednisi.cz, který podnikatelům v gastro službách a obchodu přináší byznys i během karantény. Smysl zkrátka dává cokoli, co podnikům zvyšuje obrat.“

I on však rozumí tomu, že motivace ministerstva financí k dalšímu odkladu byla jiná než škrtnout podnikům náklad několika stokorun. „Je pravdou, že rozjíždět třetí a čtvrtou vlnu v podmínkách pandemie by nedávalo smysl a vynucovat evidenci jen od podnikatelů z první a druhé vlny by zase odporovalo principu rovnosti před zákonem. Povinnost evidovat tržby totiž ze zákona platí pro podniky ze všech čtyř vln a není možné z ní vyjmout jen některé. Ministerstvo tak zjevně nemělo jinou možnost než odklad pro všechny,“ říká Petr Menclík.

Podniky o vypnutí EET nemají valný zájem

Z údajů, které má společnost Dotykačka k dispozici, vyplývá, že podnikatelé z první a druhé vlny navzdory nabídnuté možnosti žádný speciální zájem o odložení EET nemají. „Naše pokladny umožňují fiskalizaci jediným tlačítkem aktivovat nebo deaktivovat. Z podniků, které v uplynulých týdnech zachovaly svůj provoz, využila deaktivace evidence méně než jedna čtvrtina. Pro tři čtvrtiny fungujících je jednodušší evidovat dál, očividně je to nijak nezatěžuje,“ komentuje Petr Menclík.

Fatální dopad na poskytovatele EET pokladen

Odložení EET bezmála o tři čtvrtě roku proti původnímu plánu by nicméně mělo zásadní dopad na poskytovatele pokladních systémů. Všechny firmy logicky měly nasmlouvané obchodníky i mediální kampaně, investovaly do skladových zásob.

„Dotykačka má naštěstí velký přesah nad rámec EET, takže odložení ji určitě nepoloží. Soustředíme se na vytváření pokladních systémů, které firmám zjednodušují procesy a přispívají k jejich digitalizaci. Tomu současná situace spíš nahrává. Menší konkurenty, kteří se zaměřují ryze na EET a nabízejí jednoduché pokladny bez paušálu, však delší odklad může zlikvidovat. Na trhu EET pokladen tak velmi pravděpodobně dojde k dalším konsolidacím, což by pozici Dotykačky mohlo ještě posílit,“ uzavírá Petr Menclík.

 

Související články:

Všechno se změní EET je odložena do konce roku Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá Petr Bena se stal novým členem představenstva Alzy

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Podle jakých kritérií nakupující pořizují nabíjecí baterie?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.5k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Pozvánka na webinář: Odstraňte hlavní limity efektivity ve vašem skladu

Hledáte odpovědi na otázky ohledně automatizace vašeho skladu nebo distribučního centra? Přemýšlíte nad tím, jaký automatizovaný sytém by byl pro vás nejvhodnější? Nebo Vás zajímá, jaký výkon při vychystávání je možné díky automatizovaným skladovým systémům dosáhnout a jakou mají ROI? V případě, že hledáte odpovědi na tyto a jiné otázky týkající se automatizovaných skladových systémů, potom […]

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required