logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Globus otevírá prvního června v Obchodním centru Europark v pražských Štěrboholech nový...
  • Na pozici marketingového ředitele pro značky Mall a CZC nastupuje Jan Suchý. Nový ředitel má za...
  • Jestli se do Davle jezdí pro uzeniny, pak do nedalekých Štěchovic míří zákazníci za ovocem a...
  • Zákaznická zkušenost je mantra, která rezonuje v uších všem firmám, ve kterých se podniká...

Petr Menclík k odkladu EET: Ekonomicky to podnikatelům nepomůže

7. května 2020
Publicistika 0
2355
Petr Menclík k odkladu EET: Ekonomicky to podnikatelům nepomůže

Společnost Dotykačka hodnotí záměr Ministerstva financí ČR na další odložení EET jako pochopitelný. Podle ředitele uvedené společnosti Petra Menclíka však plošný odsun evidování tržeb až na začátek roku 2021 rozhodně nelze vnímat jako formu ekonomické pomoci. Zmíněný návrh resortu financí ve středu 6. května schválila Poslanecká sněmovna.

„Náklady na EET se pohybují v řádu stokorun, takže o tom, zda podniky současnou situaci ustojí, určitě nebude rozhodovat tato položka. Klíčové je především udržet podniky v chodu, jinak bez ohledu na odklad stejně zavřou,“ uvádí Petr Menclík a doplňuje: „My jsme s tímto cílem vyvinuli bezplatný objednávkový systém Vyzvednisi.cz, který podnikatelům v gastro službách a obchodu přináší byznys i během karantény. Smysl zkrátka dává cokoli, co podnikům zvyšuje obrat.“

I on však rozumí tomu, že motivace ministerstva financí k dalšímu odkladu byla jiná než škrtnout podnikům náklad několika stokorun. „Je pravdou, že rozjíždět třetí a čtvrtou vlnu v podmínkách pandemie by nedávalo smysl a vynucovat evidenci jen od podnikatelů z první a druhé vlny by zase odporovalo principu rovnosti před zákonem. Povinnost evidovat tržby totiž ze zákona platí pro podniky ze všech čtyř vln a není možné z ní vyjmout jen některé. Ministerstvo tak zjevně nemělo jinou možnost než odklad pro všechny,“ říká Petr Menclík.

Podniky o vypnutí EET nemají valný zájem

Z údajů, které má společnost Dotykačka k dispozici, vyplývá, že podnikatelé z první a druhé vlny navzdory nabídnuté možnosti žádný speciální zájem o odložení EET nemají. „Naše pokladny umožňují fiskalizaci jediným tlačítkem aktivovat nebo deaktivovat. Z podniků, které v uplynulých týdnech zachovaly svůj provoz, využila deaktivace evidence méně než jedna čtvrtina. Pro tři čtvrtiny fungujících je jednodušší evidovat dál, očividně je to nijak nezatěžuje,“ komentuje Petr Menclík.

Fatální dopad na poskytovatele EET pokladen

Odložení EET bezmála o tři čtvrtě roku proti původnímu plánu by nicméně mělo zásadní dopad na poskytovatele pokladních systémů. Všechny firmy logicky měly nasmlouvané obchodníky i mediální kampaně, investovaly do skladových zásob.

„Dotykačka má naštěstí velký přesah nad rámec EET, takže odložení ji určitě nepoloží. Soustředíme se na vytváření pokladních systémů, které firmám zjednodušují procesy a přispívají k jejich digitalizaci. Tomu současná situace spíš nahrává. Menší konkurenty, kteří se zaměřují ryze na EET a nabízejí jednoduché pokladny bez paušálu, však delší odklad může zlikvidovat. Na trhu EET pokladen tak velmi pravděpodobně dojde k dalším konsolidacím, což by pozici Dotykačky mohlo ještě posílit,“ uzavírá Petr Menclík.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required