logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...
  • Pivovary Staropramen mají od ledna nové vedení. Řízení společnosti převzal Teo Ćendo, který...

Pařížský veletrh SIAL se odkládá na rok 2022

5. srpna 2020
Zprávy 0
616
Pařížský veletrh SIAL se odkládá na rok 2022

Podle vyjádření zástupců mezinárodního veletrhu SIAL, který se každé dva roky koná v Paříži, vedl nejnovější vývoj situace na celém světě a nejistoty, které z nich vyplývají, k podstatnému posunu názorů a na letošní říjen plánovaná akce byla o dva roky odložena. Uskuteční se 15. až 19. října 2022, tedy v době, kdy se tradičně koná.

Jak v prohlášení uvedli představitelé odloženého mezinárodního veletrhu SIAL, od října 2020 bude nabízena řada nových akcí zaměřených na zásadní globální problémy, trendy a inovace, které budou utvářet potravinářský průmysl budoucnosti. Na tyto hlavní body se zaměří mezinárodní a exkluzivní studie realizované odbornými partnery této akce, společnostmi Kantar, ProtéinesXTC a Gira. „Důkladná analýza hlavních trendů a jejich vývoje v průběhu času bude postavena na třech pilířích: očekávání zákazníků, inovace produktů a chování v rámci konzumace potravin mimo domov,“ doplňuje Nicolas Trentesaux, ředitel sítě SIAL. Dva následující roky budou podle něho využity k přípravě ještě inspirativnějšího a účinnějšího veletrhu SIAL 2022.

Přesun je určitou brzdou, ale pochopitelnou

Tato akce je dlouhodobě vyhledávána a navštěvována také českými výrobci a distributory FMCG. Časopisy Zboží&Prodej a Svět balení některé z nich oslovily a požádaly je o vyjádření k výše uvedenému kroku. Martin Jahoda, generální ředitel společnosti Emco, vyjadřuje určité politování, ale i pochopení: „Přesun veletrhu SIAL nás mrzí, protože jsme na místě potřebovali potkat mnoho stávajících či potenciálních zákazníků a trošku nás to byznysově zabrzdí. Obvykle míváme na místě osm lidí, kteří během konání akce absolvují zhruba 150 schůzek. Na druhou stranu je to s ohledem na aktuální situaci pochopitelné řešení. Zvláštní je řešení formou ´přesunu´ na termín, kdy se veletrh za dva roky standardně koná.“ Dodává, že aktuálně s organizátory řeší vrácení vložených peněz.

Michal Feitl, výkonný ředitel společnosti F. W. Tandoori, který na veletrh pravidelně jezdí, aby se zde osobně setkal se svými zahraničními obchodními partnery, nevnímá tento krok jako překvapivý: „Víceméně jsem s tímto rozhodnutím počítal, většina našich dodavatelů z Asie svou účast odvolala už s předstihem. Ubytování jsem mohl bezplatně zrušit, o stornování mojí letenky se postaraly aerolinky.“

Zrušení během příprav by bylo zatěžující

Podle Michaela Beneše z Pivovaru Bizon patří SIAL mezi největší a nejnákladnější veletrhy spojené s potravinami. A v této nejisté době absolutně rozumí kroku, že jej organizátoři přesunuli: „Vystavující firmy mají nemalé výdaje spojené s účastí na této akci, a pokud by se v průběhu příprav zrušil nebo měl rozsáhlá omezení, bylo by to zatěžující po všech směrech. Na mezinárodním veletrhu se setkávají desetitisíce obchodníků z celého světa, což nese velké riziko šíření nákazy. Za Pivovar Bizon věříme, že i tak najdeme cestu, jak naše pivo dostat k zahraničním zákazníkům.“

Lze očekávat horší výsledky

Peter Kulich, zakladatel a spolumajitel společnosti Max Sport, potvrzuje, že účast na SIAL 2020 mají předplacenou a nemají obavy, že by přišli o nějaké prostředky, protože jde o seriózní organizaci. „Na pařížský veletrh jezdíme od roku 2014. Vždy tam představujeme aktuální top novinku daného roku. To na náš stánek přiláká jednak většinu našich existujících partnerů z více než 30 zemí, jednak nám to dává prostor pro rozhovory s novými potenciálními partnery. Fakt, že je akce zrušena, bude mít negativní dopad i na naše výsledky ve čtvrtém kvartálu letošního a v prvním kvartálu příštího roku. Budeme muset vyvinout větší úsilí v hledání nových exportních partnerů. Nebudeme také moci v závěru roku absolvovat nezbytná osobní jednání s desítkami distributorů, které jsou v exportním byznysu jakousi alternativou jednání na konci roku s nákupčími,“ predikuje.

Opět došlo na posílání vzorků, katalogů a maket novinek

Společnost Chocoland se podle marketingové ředitelky Petry Tříškové letos na SIAL ani nepřihlásila, protože chtěla zkusit amsterdamský PLMA. Ten byl ale zrušen, protože měl proběhnout v době karantény. Situaci shrnuje takto: „Po zkušenostech z ISM v lednu 2020, kde jsme snad byli jediní, úroveň byla nevalná, většina nákupčích se na poslední chvíli omluvila a vůbec nedorazila, jsme SIAL tentokrát prostě vynechali. Obchod se přesunul na on-line úroveň a probíhá opětovné posílání vzorků a tištěných katalogů a maket novinek. Budeme snad na ISM 2021. Zálohu jsme uhradili a doufáme, že se to zlepší a návštěvnost bude větší.“


Článek o veletrhu SIAL uskutečněném v roce 2018 jsme na portálu Zboží&Prodej publikovali zde:

Pařížský SIAL 2018: 400 tisíc výrobků na ploše stovky supermarketů

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá Promoční spirála se bude točit dál Jiří Králíček, manažer, Bala, franšízová síť: Bala je přátelská franšíza Výsledky Mattoni 1873 za loňský rok překonaly očekávání

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.8k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok