logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020
Profily 0
1660
Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

Dvacet dva let na pozici manažera kvality je dost dlouhá doba na to, aby člověk mohl říct s naprostou jistotou, že jej tahle práce opravdu baví a naplňuje. Zvlášť když máte to štěstí, že oddělení kvality v rychloobrátkovém řetězci vlastně budujete od samého počátku tak, jako to měla Milada Valášková.

Do retailu přešla po jedenáctileté praxi v mikrobiologické a chemické laboratoři vyšetřování potravin, na kterou ráda vzpomíná. „To byla velká devíza, ze které jsem čerpala i nadále. Znalosti složení a značení potravin jsem mohla bezezbytku využít právě na pozici manažera kvality v obchodním řetězci,“ připomíná začátky, ve kterých prakticky položila v řetězci Billa základy toho, jak má takové oddělení kvality vypadat. Jeho podobu tvoří a řídí už 22 let.

„Je to práce velice živá a zajímavá, na které mě nesmírně baví různorodost,“ přibližuje Milada Valášková svou práci. Obchodní sektor, zejména v oblasti potravin, se v posledních letech velice rychle vyvíjí, spotřebitelé citlivě reagují na moderní možnosti technologického zpracování a složení potravin, zejména používání přídatných látek, aditiv. A tvář trhu se mění i z pohledu nových potravin, způsobu prodeje i zdravého životního stylu. „Konkurence na trhu je veliká a já jsem ráda a vděčná za to, že u tohoto rozvoje mohu být,“ usmívá se Milada Valášková. Se všemi výše zmíněnými trendy se pak samozřejmě upevňuje nutnost a také důležitost postavení oddělení kvality ve firmě. „A takové oddělení kvality v obchodním řetězci můžeme s nadsázkou přirovnat ke kolečku v soustrojí firmy, které správně doplní hlavní kola,“ je přesvědčená Milada Valášková. Jednotlivá kola pak představují nákup a prodej, všichni jsou na sobě závislí a jen při dobré spolupráci stroj „šlape“ tak, jak má.

Z laboratoře do retailu

Začátky v pozici manažera kvality ale při příchodu z prostředí laboratoře nebyly jednoduché. „Musela jsem se hodně učit jak z pohledu odbornosti, legislativy zaměřené na potraviny i non-food, tak se naučit základní podmínky rozvoje trhu, což pro mě bylo něco úplně nového,“ specifikuje přechod do retailu Milada Valášková. Tyto znalosti pak využívala v linii směru zavádění nových privátních značek, kde každý obchodní subjekt, který prodává své privátní značky, jde vysloveně s kůží na trh. Společnost Billa je v tomto případě v pozici výrobce, který na sto procent ručí za sortiment výrobků pod svými privátními značkami. A tak všechny požadavky na to, jak mají privátní značky vypadat, procházejí rukama právě Milady Valáškové – každý výrobek ze všech privátních řad, ať už je to Clever, značky Billa a Billa Premium, Naše Bio, nebo také Česká farma a u českého masa a českých masných výrobků značka Vocílka.

Od definice složení potravin po jednání s úřady

Jak se vlastně kvalita výrobků privátních značek kontroluje a co práce manažerky kvality obnáší? „Výrobky si sami vyvíjíme, stanovujeme složení výrobku, jeho kvalitativní parametry, obal i značení. Po celou dobu uvádění výrobku na trh kontrolujeme průběžně zachování stanovené kvality, kdy spolupracujeme s nezávislými akreditovanými laboratořemi a interně provádíme průběžná hodnocení základních senzorických parametrů,“ vypočítává Milada Valášková kroky, které v rámci celého procesu pečlivě hlídá.

Formou auditů na principu mezinárodních potravinářských standardů IFS pak firma spolupracuje s výrobci a seznamuje se přímo se zavedením správné výrobní a technologické praxe v konkrétním zpracovatelském závodě. Celkový počet hodnocení a auditů se ročně blíží k tisícovce a tuhle práci musí zvládnout se svým devítičlenným týmem. Už z toho je zřejmé, že oddělení kvality je práce kolektivní, týmová, kde ale každý musí být schopen odborně a rychle reagovat, protože témata k řešení jsou velmi různorodá. „To je právě to, co mě nesmírně baví, nabíjí a posouvá jak odborně, tak lidsky,“ přisvědčuje Milada Valášková.

Do práce oddělení kvality ale patří také velmi důležité terénní kontroly na místech prodeje, kde se musí uplatnit odborné znalosti legislativy, značení, technologie, ale také je tu potřeba notná dávka empatie při jednání s lidmi. Takových terénních kontrol provádí tým kvality okolo osmi set ročně na všech místech prodeje obchodního řetězce Billa. A to je pěkná řádka míst, aktuálně 239. Profesní znalosti a jasná a srozumitelná komunikace jsou také nutné při jednání s představiteli státních dozorových institucí, do jejichž kompetence patří ověřování správnosti nastavených systémů řízení kvality. Spolupráce je tu velmi důležitá. Obě strany chtějí totéž – dodržovat zákonné požadavky a prodávat vysoce kvalitní sortiment výrobků.

Poctivost, pokora, profesionalita a pečlivost

Na své profesní dráze se Milada Valášková vždy snaží o dodržení čtyř P: poctivosti a pokory v práci, profesionality a pečlivosti. Důležité je z jejího pohledu také rovnost v jednání. Sem patří i samozřejmé dodržení domluvených podmínek a termínů. „To je velmi důležité a jsem přesvědčená, že když člověk přistupuje k práci s takovým nastavením, vrátí se mu to pozitivně v práci i od ostatních,“ míní. Samozřejmě to prý neznamená, že by se nikdy nesetkala s nezdarem či neudělala chybu. Nemá ale v povaze zavřít dveře a nechat věci plavat. Do vínku jí díky oněm čtyřem P byla dána také houževnatost, která ji nedovolí polevit. „V takovém případě musím prostě zabojovat, pracovat s plným nasazením dál, i když to zrovna v takovýchto případech není lehké,“ prozrazuje recept na úspěch.

Padesát na padesát

Plné nasazení v pracovním a někdy i trochu bitevním poli je třeba na druhé straně vybalancovat v soukromém životě. Volné chvíle tak Milada Valášková tráví nejraději sportováním nebo kulturou. Lyže, procházky přírodou pěšky nebo na kole jsou pro ni ten nejlepší odpočinek, kdy si spolehlivě vyčistí hlavu od pracovních problémů. A velmi podobně ji do té správné pohody přenese i kulturní zážitek, ať už je to divadlo nebo koncert kvalitní hudby. A velmi důležitá je pro správný „work-life balance“ také podpora rodiny a tolerance partnera. „Samozřejmě jsou situace, kdy vysněná hranice padesát na padesát, tedy práce versus rodina, zrovna nefunguje a pracovní záležitosti se upřednostní,“ přiznává.

Dlouhodobě se ale prací na úkor rodinného i svého osobního života pohltit nenechá, životní priority má opravdu srovnané. Volné chvíle tak kromě svého osobního relaxu věnuje naplno právě rodině, především synovi, kterému už může předávat své zkušenosti o tom, jak si co nejlépe pracovní a osobní život vybalancovat. „Myslím, že jsem měla velké štěstí při výběru práce. Už dvacet dva let mě to stále baví a práce je mým koníčkem,“ uzavírá Milada Valášková.

 

Data a informace ze života Milady Valáškové:

63 let

22 let v oboru řízení kvality + 11 let mikrobiologická a chemická laboratoř vyšetřování potravin

9 lidí v týmu kontroly (na 239 pobočkách po celé ČR)

1 syn (35 let)

záliby: lyže, kolo, procházky, divadlo a koncerty kvalitní hudby

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Miladě Valáškové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 10/2020.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required