
Retailový tým americké společnosti Amazon nedávno uvedl inovaci nazvanou Amazon One. Jde o rychlý, pohodlný a bezkontaktní způsob, jak si lidé mohou pomocí dlaně zpříjemnit každodenní aktivity, například platbu v obchodě, použití věrnostní karty, vstup na sportovní stadion, nebo snadný přístup do pracovního prostoru. Toto technologické řešení je založeno na maximální bezpečnosti, přičemž využívá algoritmy a hardware pro vytvoření jedinečného dlaňového „podpisu“.
Nové technologické řešení Amazon One je podle Dilipa Kumara, viceprezidenta společnosti Amazon pro retail a technologie, rychlé a snadné k přihlášení i použití. „Jsme nadšeni zpětnou vazbu od zákazníků. Aktuálně tuto službu začínáme zpřístupňovat jako možnost pro řadu lokalit a pro nejrůznější využití,“ doplňuje. Aktuálně toto řešení využívají vybrané obchody Amazon Go, kde je umístěno ve vstupním prostoru jako pohodlná volba pro zákazníky, aby mohli vejít a nakupovat. „Ve většině maloobchodních prostředí by se Amazon One mohl stát alternativou platební nebo věrnostní karty, a to prostřednictvím zařízení umístěného vedle tradičního pokladního systému. Je vhodný i pro vstup na místa, jako je stadion nebo pracovní lokalita. Amazon One může být součástí existujícího vstupního prostoru a přispět tak k tomu, aby byl přístup na dané místo rychlejší a jednodušší,“ popisuje Dilip Kumar.
Stačí mávnout
Od konce letošního září mohou zákazníci využívat Amazon One ve dvou obchodech Amazon Go v americkém Seattlu. Zaregistrovat se přitom trvá méně než minutu. Prvním krokem je vložení kreditní karty. Dále zákazník mávne dlaní nad přístrojem a následuje propojení této karty s jedinečným dlaňovým „podpisem“, který pro zákazníka v reálném čase vytvoří technologie počítačového vidění. Je možné zaregistrovat se pouze jednou nebo oběma dlaněmi. Jakmile tak zákazník učiní, může používat Amazon One ke vstupu do těchto obchodů Amazon Go. Mávne dlaní nad daným zařízením u vstupu a zhruba po vteřině může vyrazit na nákup.
Kromě obchodů Amazon Go se v následujících měsících Amazon One rozšíří i do dalších míst prodeje Amazonu. Podle Dilipa Kumara má tato technologie širokou použitelnost i mimo maloobchodní prodejny. Proto má firma v plánu nabídnout ji i třetím stranám, například retailerům, stadionům a kancelářským budovám. Cílem je, aby toto snadné a pohodlné řešení mohlo využívat více lidí na více místech.