logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Michal Menšík: Jak zefektivnit předvánoční doručování balíků

16. prosince 2020
Komentáře 0
1158
Michal Menšík: Jak zefektivnit předvánoční doručování balíků

Vánoční sezona doprovázená koronavirovými opatřeními zapříčiňuje, že řada obchodníků není schopna objednávky včas dostat k zákazníkům. Počet zpožděných či dokonce ztracených zásilek roste a problém se dotýká hlavně malých a středních e-shopů, které v důsledku nízkého množství objednávek nemají pro velké doručovatele dostatečnou prioritu. V poslední době se ostatně dá pozorovat čím dál hlasitější nevole malých obchodníků, jimž dopravci zastropovaly počty objednávek, a oni nemohou vyhovět svým zákazníkům.

Minimálně ve větších městech ale pro obchodníky existuje alternativa, jak své zboží dostat včas k zákazníkům a u balíkových firem si vystačit i s nižší rozvozovou kapacitou. Velmi dostupnou a přitom účinnou pomocí jsou výdejní místa v rámci prodejen či skladů, ze kterých si mohou balíky vyzvedávat nejen samotní zákazníci, ale třeba i městští kurýři. Městské logistické firmy jsou totiž stále schopny své kapacity škálovat a kurýři zboží doručí obratem, protože ho vozí napřímo a nebrzdí je přehlcená depa.

Přímé doručení ve stejný den je služba, kterou příliš e-shopů nenabízí. Nese s sebou přitom mnoho výhod. Kromě takřka stoprocentní doručitelnosti zásilek je to především vysoká zákaznická spokojenost, která se same-day logistikou souvisí. Podle studie agentury Perfect Crowd zvolí až 84 % zákazníků takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a 90 % zákazníků motivuje rychlé dodání k opakovanému nákupu.

Pokud tedy e-shop doručení v režimu „same-day“ sám aktivně nenabízí, stojí za zkoušku alespoň zřídit výdejní místo, kam si zákazník může kurýra poslat zásilku vyzvednout. Minimálně ve větších městech existuje celá řada služeb, které jsou schopny balíček vyzvednout a za rozumnou cenu doručit až do rukou adresáta. Zákazníci takovou možnost ocení a za svátky bez stresu si i rádi připlatí – není totiž nic horšího než vánoční dárek doručený po Vánocích.

Zřízení výdejního místa může obchodu v období Vánoc opravdu významně pomoci. Vytváří nové možnosti, jak se lidé z blízkého okolí mohou k zásilce dostat, a to bez toho, aby ji klasická balíkovka vezla na depo, několik dní doručovala a třeba ještě po cestě ztratila. Ochota umožnit zákazníkům doručení zboží ze skladu či provozovny přímo na adresu může být za stávající situace klíčovou konkurenční výhodou a hlavně cestou, jak v důležité vánoční sezoně nezklamat své zákazníky.

Autor: Michal Menšík, CEO start-upu DoDo

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required