logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Značení v obchodech přispívá k podpoře prodeje

21. prosince 2020
Zprávy 0
1866
Značení v obchodech přispívá k podpoře prodeje

Menší prodejny se po vládním nařízení znovu otevřely, i když s řadou omezení. Návrat k běžnému provozu není ještě v dohledu, obchody proto musí rychle reagovat na nová opatření. Jak mohou v této době prodejci zákazníkům usnadnit nakupování a zároveň dobře a jednoduše komunikovat opatření o dodržování potřebných vzdáleností?

Obchod má podle průzkumů pouze dvě minuty na to, aby zákazníka zaujal něčím novým. Jak může prodejce získat pozornost zákazníka za tak krátký časový úsek? Jednou z cest je rychlá aktualizace informací a nabídek na prodejní ploše a snadnější orientace v prodejně.

„Používání plánovaných marketingových kampaní k oslovení zákazníků a podpoření prodeje klíčových produktů je pro kamenné prodejny stejně podstatné jako schopnost rychle reagovat na vládní restrikce. Základem je rychlý přístup k široké škále tištěných marketingových materiálů,“ říká Lenka Niemiecová, trade marketing manažerka ve společnosti OKI Europe, s tím, že obchody s nepřehlédnutelnou vizuální komunikací na prodejní ploše mají oproti konkurenci zřetelnou výhodu.

Jasné značení uvnitř prodejen podle ní zlepšuje spokojenost zákazníků, neboť jim pomáhá nalézt to, co hledají. Značení však lze použít i strategicky. Prodejci mohou zákazníky směrovat k produktům s vysokou marží, k sezónnímu zboží nebo k produktovým řadám, které se hůře prodávají. Zatímco nálepky a nápisy ve výlohách patří mezi osvědčené způsoby, jak upoutat kolemjdoucí, umísťování oboustranných visacích bannerů a značení hraje důležitou roli zejména při zvyšování spontánních nákupů.

Široká nabídka může být matoucí

Výsledky průzkumu psychologů z Kolumbijské a Stanfordské univerzity ukázaly, že široká nabídka produktů může mít, oproti očekávanému zvýšení spokojenosti a prodejů, spíše nepříznivý vliv a zákazníka od koupě odradit.

„Důvodem je, že zákazníci se při pohledu na velké množství zboží mohou cítit zahlceni. Proto je dobré zákazníky při výběru podpořit, zboží vhodně kategorizovat a dát nakupujícím pocit jistoty, k čemuž slouží přehledné cenovky a podstatné informace o produktech,“ radí Lenka Niemiecová. Při prodeji potravin mají stravovací a nutriční požadavky zákazníků čím dál vyšší prioritu, takže prodejní materiály lze například použít i pro zvýraznění hlavní ingredience nebo zdůraznění skutečnosti, že produkt je například bezlepkový nebo že neobsahuje ořechy.

Maloobchodní značení dnes

Dodržování společenského odstupu je jedním z důležitých požadavků v dnešní době. Podlahové samolepky pomáhají zajistit, aby zákazníci v prodejně dodržovali rozestupy, zejména když se tvoří fronty u pokladen. Značení také může upozorňovat na náhlé změny, například na omezení nákupu a na aktuální informace o zásobách produktů. Když bude potřebné zboží vyprodáno, zákazníci potřebují vědět, kdy bude opět v nabídce.

Maloobchodníci obvykle čekají na dodání značení z firemní centrály, nebo se spoléhají na služby externích dodavatelů. „To může vést k prodlení, kvůli kterému jednotlivé prodejny nedokážou rychle umístit důležitou a relevantní komunikaci na prodejní plochu,“ upozorňuje Lenka Niemiecová.

Například tiskárny značky OKI formátu A3 určené pro maloobchod podle ní navzdory malým rozměrům umožňují vytvářet tisková značení na média různých velikostí, formátů a gramáží. Umí vytisknout kromě běžných dokumentů i visací směrová značení a nálepky na okna, bannery s výškou až 1,3 m a značení v regálech včetně wobblerů. Poradí si i s voděodolnými médii pro použití uvnitř i vně prodejny.

Schopnost jasně komunikovat se zákazníky prostřednictvím tištěného značení na vyžádání a v profesionální kvalitě zajistí, že prodejna zůstane pro zákazníky bezpečným místem s přehlednou orientací.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required