logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Zlata Ulrichová nastoupila na pozici head of strategic marketing společnosti Rewe International...
  • Řetězec Penny Market zprovozní letos u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro...
  • Svěžím designem, rozšířeným sortimentem a dalšími nově poskytovanými službami se může pochlubit...
  • V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny...

Značení v obchodech přispívá k podpoře prodeje

21. prosince 2020
Zprávy 0
854
Značení v obchodech přispívá k podpoře prodeje

Menší prodejny se po vládním nařízení znovu otevřely, i když s řadou omezení. Návrat k běžnému provozu není ještě v dohledu, obchody proto musí rychle reagovat na nová opatření. Jak mohou v této době prodejci zákazníkům usnadnit nakupování a zároveň dobře a jednoduše komunikovat opatření o dodržování potřebných vzdáleností?

Obchod má podle průzkumů pouze dvě minuty na to, aby zákazníka zaujal něčím novým. Jak může prodejce získat pozornost zákazníka za tak krátký časový úsek? Jednou z cest je rychlá aktualizace informací a nabídek na prodejní ploše a snadnější orientace v prodejně.

„Používání plánovaných marketingových kampaní k oslovení zákazníků a podpoření prodeje klíčových produktů je pro kamenné prodejny stejně podstatné jako schopnost rychle reagovat na vládní restrikce. Základem je rychlý přístup k široké škále tištěných marketingových materiálů,“ říká Lenka Niemiecová, trade marketing manažerka ve společnosti OKI Europe, s tím, že obchody s nepřehlédnutelnou vizuální komunikací na prodejní ploše mají oproti konkurenci zřetelnou výhodu.

Jasné značení uvnitř prodejen podle ní zlepšuje spokojenost zákazníků, neboť jim pomáhá nalézt to, co hledají. Značení však lze použít i strategicky. Prodejci mohou zákazníky směrovat k produktům s vysokou marží, k sezónnímu zboží nebo k produktovým řadám, které se hůře prodávají. Zatímco nálepky a nápisy ve výlohách patří mezi osvědčené způsoby, jak upoutat kolemjdoucí, umísťování oboustranných visacích bannerů a značení hraje důležitou roli zejména při zvyšování spontánních nákupů.

Široká nabídka může být matoucí

Výsledky průzkumu psychologů z Kolumbijské a Stanfordské univerzity ukázaly, že široká nabídka produktů může mít, oproti očekávanému zvýšení spokojenosti a prodejů, spíše nepříznivý vliv a zákazníka od koupě odradit.

„Důvodem je, že zákazníci se při pohledu na velké množství zboží mohou cítit zahlceni. Proto je dobré zákazníky při výběru podpořit, zboží vhodně kategorizovat a dát nakupujícím pocit jistoty, k čemuž slouží přehledné cenovky a podstatné informace o produktech,“ radí Lenka Niemiecová. Při prodeji potravin mají stravovací a nutriční požadavky zákazníků čím dál vyšší prioritu, takže prodejní materiály lze například použít i pro zvýraznění hlavní ingredience nebo zdůraznění skutečnosti, že produkt je například bezlepkový nebo že neobsahuje ořechy.

Maloobchodní značení dnes

Dodržování společenského odstupu je jedním z důležitých požadavků v dnešní době. Podlahové samolepky pomáhají zajistit, aby zákazníci v prodejně dodržovali rozestupy, zejména když se tvoří fronty u pokladen. Značení také může upozorňovat na náhlé změny, například na omezení nákupu a na aktuální informace o zásobách produktů. Když bude potřebné zboží vyprodáno, zákazníci potřebují vědět, kdy bude opět v nabídce.

Maloobchodníci obvykle čekají na dodání značení z firemní centrály, nebo se spoléhají na služby externích dodavatelů. „To může vést k prodlení, kvůli kterému jednotlivé prodejny nedokážou rychle umístit důležitou a relevantní komunikaci na prodejní plochu,“ upozorňuje Lenka Niemiecová.

Například tiskárny značky OKI formátu A3 určené pro maloobchod podle ní navzdory malým rozměrům umožňují vytvářet tisková značení na média různých velikostí, formátů a gramáží. Umí vytisknout kromě běžných dokumentů i visací směrová značení a nálepky na okna, bannery s výškou až 1,3 m a značení v regálech včetně wobblerů. Poradí si i s voděodolnými médii pro použití uvnitř i vně prodejny.

Schopnost jasně komunikovat se zákazníky prostřednictvím tištěného značení na vyžádání a v profesionální kvalitě zajistí, že prodejna zůstane pro zákazníky bezpečným místem s přehlednou orientací.

 

Související články:

Zvyšte efektivitu prodeje Lenka Vaněk, vedoucí poradenství pro spotřební zboží a retail a leader wavespace Praha, EY Česká republika: Tým je o lidech, kteří se vzájemně podporují a inspirují Dodavatelé Albertu se zapojují do GDSN Pavel Březina, předseda představenstva, Skupina Coop, a předseda, AČTO: Nemám rád populismus

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.7k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Seznamte se: Modernizovaná prodejna Coop ve Starém Hrozenkově

15. dubna 2021

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required