
Současný důraz na zdravý životní styl, který se promítá prakticky do všech potravinářských i nápojových kategorií, je stále častěji spojován s pokrmy na rostlinné bázi. A třebaže zastoupení vegetariánů a veganů v tuzemské populaci je dosud poměrně nízké, existuje početná skupina flexitariánů, tedy spotřebitelů, kteří jsou ochotni dát rostlinné stravě prostor ve svém nákupním košíku. Nabídka rostlinných výrobků na pultech obchodů roste a retaileři tento trend stále častěji promítají i do svých privátních značek. Aktuální průzkum trhu rostlinných alternativ masa a mléčných výrobků vznikl ve spolupráci časopisu Zboží&Prodej a České veganské společnosti.
Rostlinné stravě dává přednost hlavně mladší generace, stále častěji je ale zájem o ni a ochota zařadit tyto pokrmy do jídelníčku patrná i mezi spotřebiteli dříve narozenými. Zájem o zdraví je zde nepopiratelný, ačkoli v rozšiřování a růstu celé kategorie rostlinného stravování hraje podstatnou roli také marketing, kterým silné značky lákají stále více nových spotřebitelů. Data z průzkumů naznačují, že rostlinné stravování bude na českém maloobchodním trhu silným tématem i v příštích letech.
Kromě tištěného vydání je uvedený průzkum trhu, který připravil časopis Zboží&Prodej a Česká veganská společnost, k dispozici také v elektronické podobě on-line, a to dvěma způsoby:
- Můžete si jej prohlížet nebo stáhnout ve formátu PDF zde.
- Můžete si jej prohlížet na stránkách www.issuu.com kliknutím na odkaz níže.