
Od letošního jara budou moci zákazníci v arkansaském Bentonville přijímat zásilky ze svého místního Walmartu přímo do chytrého boxu společnosti HomeValet umístěného před jejich domem. Pilotní projekt se zaměří na bezpečné, bezkontaktní dodávky čerstvých potravin.
Chytrý box, který budou od jara testovat společnosti Walmart a HomeValet, je napájený platformou IoT (internet věcí), která má tři zóny s regulovanou teplotou, takže dokáže správně skladovat zmrazené, chlazené a suché zboží. A když je čas na dodávku, chytrý box komunikuje se zařízením poskytovatele doručení a umožňuje mu bezpečný přístup tak, aby mohl celý proces dokončit.
Potenciál této technologie je obrovský, a to jak pro zákazníky, tak i pro retailera a jeho úsilí spojené s tzv. poslední míli. Zákazníci si nemusí plánovat den podle toho, kdy jim bude doručen nákup. Walmartu se zase otevírá možnost doručovat zboží 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. „I když aktuálně nemáme v plánu doručování v módu 24/7, rozhodně to zní hezky. A jestli něco o našich zákaznících víme, tak to, že mají víc práce než dřív. Náš pilotní projekt s HomeValet je jedním z mnoha řešení, která testujeme, aby jejich dny byly lépe zvládnutelné. Koneckonců, doručení zboží by měl vyhovovat jejich životnímu stylu, ne naopak,“ doplňuje Tom Ward, senior vice president pro zákaznické produkty amerického Walmartu.