
Pramenité vody Toma Natura se budou nově prodávat v plně recyklovatelných plastových lahvích. Informuje o tom společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, která postupně naplňuje své závazky v oblasti udržitelnosti.
Lahev je díky unikátní technologii vyrobena z již existujícího PETu a jednoduše tak nevytváří další plastový odpad navíc. „PET lahev již dnes není jen obalem, ale i surovinou, ze které lze vyrobit novou lahev. Pokud si tento fakt všichni uvědomíme a budeme lahev po jejím použití vracet zpět do koloběhu, tak jsme na nejlepší cestě, jak se zbavit PET lahví odhozených v přírodě nebo ve směsném odpadu,“ říká Veronika Němcová, ředitelka komunikace a udržitelnosti ve společnosti Coca-Cola ČR a SR.
Nová stoprocentně recyklovaná PET lahev je exkluzivně určena pro řadu přírodních pramenitých vod Natura, které jsou stáčeny v srdci národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály v závodu Coca-Cola HBC v Teplicích nad Metují. Společnost si také zakládá na tom, že voda putuje z podzemního jezera do lahví bez jakékoliv úpravy.
Cílem je svět bez odpadu
Coca-Cola se zavázala, že do roku 2025 bude mít celé své nápojové portfolio ve 100% recyklovatelných obalech a do roku 2030 bude ve svých lahvích a plechovkách využívat alespoň 50 % recyklovaného materiálu. „S novou 100% rPET lahví chceme ukázat, že to se svými globálními závazky myslíme skutečně vážně. Průzkum realizovaný ve spolupráci s agenturou Ipsos nám odhalil, že spotřeba PET lahví se za dobu pandemie zvýšila minimálně ve čtvrtině domácností. Ať již to bylo kvůli vyšším hygienickým nárokům, či odlišnému životnímu rytmu, je nezbytné, aby odpovědné firmy, jako je Coca-Cola, pomohly ukázat cestu ven z této situace. Věříme, že právě 100% recyklovaný obal může být jedním z řešení, jak spotřebu primárních plastů omezit,“ uvádí Jan Václav Kašpar, manažer společenské odpovědnosti a komunit Coca-Cola HBC CZ/SK. Nové lahve Natura budou v obchodech dostupné od března, a to ve variantě 0,5 litru a 1,5 litru.
Generace Z chce žít udržitelně
Češi jsou v Evropě mezi Top 5 nejúspěšnějšími zeměmi v třídění plastových obalů. Pro více než polovinu Čechů (55 %) je třídění odpadu samozřejmostí, pro čtvrtinu respondentů (25 %) je pak hlavním důvodem pro třídění odpadu především snaha o snížení znečištění planety.
„Těší nás, že i nově nastupující generace mají třídění zažité tak, jak je zvykem u jejich rodičů a prarodičů. Co nás však překvapilo, je velká ochota mladých lidí si za 100% recyklovanou lahev připlatit, a to i několik korun navíc. Přestože tyto nově vzniklé technologické náklady spojené s rPET lahví bere systém Coca-Cola na sebe, a tudíž žádné připlácení není ze strany spotřebitelů potřeba, je skvělé vidět, že ekologické materiály získávají v očích Čechů na reálné hodnotě,“ uzavírá Veronika Němcová.