logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Coca-Cola uvádí na český trh vody Natura ve 100% recyklovaných PET lahvích

22. března 2021
Zprávy 0
1388
Coca-Cola uvádí na český trh vody Natura ve 100% recyklovaných PET lahvích

Pramenité vody Toma Natura se budou nově prodávat v plně recyklovatelných plastových lahvích. Informuje o tom společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, která postupně naplňuje své závazky v oblasti udržitelnosti.

Lahev je díky unikátní technologii vyrobena z již existujícího PETu a jednoduše tak nevytváří další plastový odpad navíc. „PET lahev již dnes není jen obalem, ale i surovinou, ze které lze vyrobit novou lahev. Pokud si tento fakt všichni uvědomíme a budeme lahev po jejím použití vracet zpět do koloběhu, tak jsme na nejlepší cestě, jak se zbavit PET lahví odhozených v přírodě nebo ve směsném odpadu,“ říká Veronika Němcová, ředitelka komunikace a udržitelnosti ve společnosti Coca-Cola ČR a SR.

Přečtěte si také
Kofola a Mattoni 1873 se stanou spolumajiteli slovenského výrobce preforem pro PET lahve

Nová stoprocentně recyklovaná PET lahev je exkluzivně určena  pro řadu přírodních pramenitých vod Natura, které jsou stáčeny v srdci národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály v závodu Coca-Cola HBC v Teplicích nad Metují. Společnost si také zakládá na tom, že voda putuje z podzemního jezera do lahví bez jakékoliv úpravy.

Přečtěte si také
Kristýna Havligerová: Vítáme důraz na oběhové hospodářství a podporu zálohování obalů v Programovém prohlášení vlády ČR

Cílem je svět bez odpadu

Coca-Cola se zavázala, že do roku 2025 bude mít celé své nápojové portfolio ve 100% recyklovatelných obalech a do roku 2030 bude ve svých lahvích a plechovkách využívat alespoň 50 % recyklovaného materiálu. „S novou 100% rPET lahví chceme ukázat, že to se svými globálními závazky myslíme skutečně vážně. Průzkum realizovaný ve spolupráci s agenturou Ipsos nám odhalil, že spotřeba PET lahví se za dobu pandemie zvýšila minimálně ve čtvrtině domácností. Ať již to bylo kvůli vyšším hygienickým nárokům, či odlišnému životnímu rytmu, je nezbytné, aby odpovědné firmy, jako je Coca-Cola, pomohly ukázat cestu ven z této situace. Věříme, že právě 100% recyklovaný obal může být jedním z řešení, jak spotřebu primárních plastů omezit,“ uvádí Jan Václav Kašpar, manažer společenské odpovědnosti a komunit Coca-Cola HBC CZ/SK. Nové lahve Natura budou v obchodech dostupné od března, a to ve variantě 0,5 litru a 1,5 litru.

Generace Z chce žít udržitelně

Češi jsou v Evropě mezi Top 5 nejúspěšnějšími zeměmi v třídění plastových obalů. Pro více než polovinu Čechů (55 %) je třídění odpadu samozřejmostí, pro čtvrtinu respondentů (25 %) je pak hlavním důvodem pro třídění odpadu především snaha o snížení znečištění planety.

„Těší nás, že i nově nastupující generace mají třídění zažité tak, jak je zvykem u jejich rodičů a prarodičů. Co nás však překvapilo, je velká ochota mladých lidí si za 100% recyklovanou lahev připlatit, a to i několik korun navíc. Přestože tyto nově vzniklé technologické náklady spojené s rPET lahví bere systém Coca-Cola na sebe, a tudíž žádné připlácení není ze strany spotřebitelů potřeba, je skvělé vidět, že ekologické materiály získávají v očích Čechů na reálné hodnotě,“ uzavírá Veronika Němcová.

 

Související články:

Kofola a Mattoni 1873 se stanou spolumajiteli slovenského výrobce preforem pro PET lahve Kristýna Havligerová: Vítáme důraz na oběhové hospodářství a podporu zálohování obalů v Programovém prohlášení vlády ČR Nová publikace zahrnuje příklady podpory cirkulární ekonomiky Kristýna Havligerová: Vítáme petici volající po plošném zálohování PET lahví a plechovek

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required