logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Markéta Kajabová, jednatelka, dm drogerie markt: Pracovat pro love brand stojí za to

23. dubna 2021
Žena v retailu 0
1179
Markéta Kajabová, jednatelka, dm drogerie markt: Pracovat pro love brand stojí za to

Po studiích na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze se vydala rovnou do společnosti dm drogerie markt, které zůstala věrná po čtvrt století. A to i přes to, že jako malá si sama sebe představovala spíš v roli učitelky.

Tak trochu pedagogické, ale rozhodně řídicí schopnosti v dm drogerii markt uplatnila bohatě. Během téměř 25 let prošla ve firmě různými pozicemi a od roku 2017 působí jako jednatelka společnosti. Jako malou ji ale kromě učitelského povolání fascinovala ještě práce na poště. „Moc se mi líbil zvuk razítkování a vůbec ta činnost samotná,“ vzpomíná s úsměvem. Po absolvování vysoké školy ale nakonec zamířila do byznysu. A protože pochází z Teplic, byla její první štací role oblastní manažerky dm drogerie markt v severních Čechách.

„Byla jsem tehdy třetí oblastní manažerkou a síť dm měla jen deset prodejen,“ přibližuje své začátky. Po čtyřech letech přestoupila do oddělení nákupu a spolu s tím, jak začala pracovat na pozici sortiment manažerky, přestěhovala se s manželem do Českých Budějovic, kde má firma své tuzemské sídlo. V oddělení nákupu pak strávila deset inspirativních let, během kterých se narodil syn Martin. „To je vlastně jediný rodilý Budějčák v naší malé rodinné jednotce,“ směje se. V roce 2011 nastal čas posunout se zase o kus dál, a tak ve firmě převzala zodpovědnost za resort expanze a navrch ještě za jeden region. O šest let později se stala jednatelkou společnosti. Pokud bychom se tedy na dm drogerii markt podívali genderovou optikou, v otázce rovných příležitostí pro každého mají v Českých Budějovicích jasno.

Roli hraje celková filozofie společnosti

Oblast rychloobrátkového drogistického zboží si na začátku vybrala spíš náhodou. Téměř čtvrt století ve firmě ale svědčí o tom, že to byla volba správná. V otázce, proč zrovna dm drogerie markt, hraje roli celková filozofie společnosti. „Bude to znít možná trochu jako klišé, ale opravdu si vážím možnosti pracovat pro firmu, pro kterou je člověk, ať už v roli zákazníka, spolupracovníka nebo obchodního partnera, ve středu zájmu. A jsem také hrdá na to, že jsem svědkem vývoje firmy v mnoha ohledech. Třeba v tom, co všechno společnost dělá v oblasti trvalé udržitelnosti, ale také v tom, jak pracuje se svými spolupracovníky,“ vysvětluje. A dodává, že radost jí dělá také fakt, že se podílí na seberealizaci mnoha lidí v týmu, včetně vlastního seberozvoje. Rovněž ji těší, že je dm drogerie markt pro řadu zákazníků nepostradatelným místem v jejich životech, že je zkrátka jejich „love brand“. A pracovat pro love brand stojí za to.

Vytrvalost se hodí

Každodenní práce je pro ni o pestrosti, o lidech, o cestách, a každý den je tak vlastně úplně jiný. „Velmi často jsem pracovně na cestách po celé České republice, nejčastěji pak mířím do Prahy. A těžko si dovedu svůj pracovní den představit bez spolupráce ochotných kolegyň a kolegů, bez kávy a dobré nálady,“ přemítá.

V životě je pro ni zásadních pět hodnot – svoboda, rovnost, autenticita a oddanost spolu s vytrvalostí. Ta poslední jí pomáhá při těch méně zábavných činnostech, které ale k její práci neodmyslitelně patří. „Je to třeba řešení rozsáhlých nájemních smluv. Přála bych si je zkrátit na několik stránek. Rozčiluje mě, že i po tolika letech bezproblémového fungování firmy jako nájemce trvají financující banky našich pronajímatelů stále na nutnosti bankovních garancí,“ diví se. Ale jedním dechem dodává, že v tom pestrém pracovním celku jsou tohle jen takové drobnosti.

Volný čas patří jen jí

Najít si čas pro sebe je důležité a Markéta Kajabová si svůj volný čas najít umí. „Jsem ráda v přírodě, jezdím na výlety, čtu nebo poslouchám audioknihy. V poslední době jsem si také vypěstovala i určitou závislost na seriálech různých streamovacích služeb,“ přiznává. Pasivnější sledování ale umí vyvážit aktivitou – už třetím rokem se třeba učí hrát na klavír. A do volného času patří samozřejmě také rodina. Bez podpory manžela a syna by se skloubení náročné práce a rodinných povinností i radostí zvládalo jen stěží. „Pokud ale oželím některé činnosti, na které si najdu čas určitě v budoucnu, jde to zvládnout,“ je přesvědčená. A konečně, ona sama je živoucím důkazem, že to zkrátka jde. Chce to ale jistou dávku vyrovnanosti, uvědomění a také pokory, jak prozrazuje ve svém fungujícím receptu: „Pokud netoužíme po dokonalosti na všech frontách a nesoutěžíme sami se sebou, tedy s nějakými nastavenými představami o perfektnosti, určitě nás to přivede k větší spokojenosti.“

On-line a udržitelnost porostou

Retail rychloobrátkového drogistického zboží se v posledních letech proměňuje a Markéta Kajabová všechny trendy ze své pozice pečlivě sleduje. Jeden směr a trend je zřejmý – úloha on-line prodeje bude i nadále růst s ohledem k aktuální situaci, která vede zákazníky k preferenci rychlého, pohodlného a bezpečného nákupu z domova. Tento trend je velmi výrazný. „V meziročním srovnání 2019/2020–2018/2019 jsme na našem e-shopu zaznamenali 88procentní nárůst objednávek,“ přibližuje detaily Markéta Kajabová.

Dalším výrazným trendem je i stále se zvyšující zájem o udržitelnost a také o to, jak retailer přistupuje k otázkám v oblasti ochrany životního prostředí. „Vnímáme, že zákazníci se stále více zajímají o dopady svého nákupního chování na životní prostředí,“ upozorňuje. Hledají takové produkty, které jsou k němu šetrnější, ať už z hlediska složení nebo použitého obalového materiálu. A aby se zákazníci na prodejní ploše v nabízeném sortimentu lépe orientovali, výrobky šetrné k životnímu prostředí jsou v dm drogerii označené zelenou cenovkou. Zákazníkům je třeba vycházet stále vstříc. „Na obalech našich privátních značek ještě využíváme symbol čtyřlístku, u kterého zákazník snadno nalezne informace o obalu, jeho složení, možnostech jeho recyklace a obsahu recyklátu,“ uzavírá téma trendů Markéta Kajabová.

 

Data a informace ze života Markéty Kajabové:

50 let

25 let v dm drogerii markt (řízení regionů a sortimentu, expanze, prokuristka)

3 roky na pozici jednatelky

záliby: četba beletrie a historických románů, poslech audioknih, cestování

 

Motto:

Carpe diem.

 

Pětilístek pro životní pohodu:

V životě je pro ni zásadních pět hodnot – svoboda, rovnost, autenticita a oddanost spolu s vytrvalostí. „Všechny jsou důležité nejen v pracovním, ale také v osobním životě. Svoboda a rovnost jako ty klíčové, autenticita, oddanost a vytrvalost to pak celé rámují. A asi nebudu moc originální, když řeknu, že se snažím nečinit jiným to, co bych sama nerada zažívala,“ říká Markéta Kajabová.

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Markétě Kajabové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 4/2021.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required