
Právě dnes vychází náš elektronický newsletter ZaPnews číslo 200! Pro připomínku, první vydání jsme poslali do světa už 28. března 2017. Od té doby do vašich e-mailových schránek každé úterý míří souhrn aktuálních informací z retailu, který pro vás připravuje redakce časopisu Zboží&Prodej.
Během uplynulých čtyř let jste společně s námi byli u zlomových událostí, které svým způsobem změnily tvář tuzemského maloobchodu. Jen stručná a krátká připomínka těch, které čas přinesl, ale i odnesl: zavedení elektronické evidence tržeb a s ní spojené účtenkové loterie, rozšiřování gastrozón v obchodních centrech, začátek platnosti nařízení o ochraně osobních dat GDPR, konec igelitových tašek zdarma, spolupráce Rohlík.cz a lékáren Benu, boj o prodavačky a zvyšování platů v řetězcích, ústup od prodeje vajec z klecových chovů, rozjezdy e-shopů v podání sítí Lidl, dm, Teta, Coop a dalších, otevření prodejny budoucnosti Alza.cz, převzetí PepsiCo Karlovarskými minerálními vodami, Hamé a Vitana pod jednou střechou, spojení Datartu s HP Tronic, Daniel Křetínský a Patrik Tkáč se stali podílníky společnosti Metro, Benzina Orlen a MOL Česká republika otevřely obchody mimo čerpací stanice, koronavirus nahrává on-line prodeji, pandemie posílila trend bezkontaktních plateb, Češi jsou konzervativní, rostlinným alternativám ale fandí, daří se zachovat dotace pro malé prodejny, antigenní testy nabízejí řetězce i on-line supermarkety…
Na maloobchodním trhu je stále živo, zprávy se hrnou a my jsme rádi, že je s vámi můžeme sdílet. A to vždy s maximální snahou a úsilím vybrat takové informace, které můžete ve své každodenní práci využít, případně je pojmout jako vhodnou inspiraci či motivaci.
Děkujeme vám za vaši přízeň a věříme, že společně s námi vykročíte do další dvoustovky našich newsletterů se stále stejným nasazením, nadšením a zaujetím. Držme si palce, ať se nám všem dílo daří!
Autor: Petr Hříbal, šéfredaktor Zboží&Prodej
Ještě ZaPnews každé úterý neodebíráte? Registrovat se můžete zde.