logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice Jubilejní 25. ročník největšího logistického...
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...

Tomáš Bártek: Má ještě smysl otevírat kamenné provozovny?

31. května 2021
Komentáře 0
704
Tomáš Bártek: Má ještě smysl otevírat kamenné provozovny?

Lentiamo.cz, největší český e-shop v oblasti péče o oči, v květnu otevřel svoji druhou kamennou optiku, po pražské teď nově i v Brně. A hledá prostory pro další provozovny i v dalších zemích. V pandemické době, kdy se vše, co jde, přesouvá do on-line, se nabízí otázka, zda se otevírání kamenných poboček vyplatí a má smysl ať už z brandového nebo finančního hlediska.

Lentiamo.cz začínal ještě pod názvem VašeČočky.cz jako e-shop s kontaktními čočkami a příslušenstvím. Postupně se k čočkám přidával další sortiment, jako jsou sluneční, dioptrické nebo počítačové brýle, a začala se nabízet otázka, zda není načase mít i kamennou provozovnu. V červenci 2019 jsme tak otevřeli první optiku v Praze.

Značka získává na důvěryhodnosti

Kromě toho, že zde můžeme poskytovat související služby, jako je aplikace kontaktních čoček, měření zraku nebo samotnou výrobu brýlí na míru, je samozřejmě pro mnohé zákazníky důležité vidět a vyzkoušet si brýle osobně. Z marketingového hlediska prodejna nebo optika sama o sobě funguje jako forma reklamy, která podporuje znalost značky. Zároveň pracujeme s tím, že kamenná optika dodává brandu na důvěryhodnosti, což platí v některých regionech více než v jiných. Na západ od nás mají lidé tendenci důvěřovat e-shopům víc než na východě, kde značka bez fyzického zastoupení může být vnímána jako méně důvěryhodná. Proto s otevíráním dalších optik jdeme spíše směrem na východ, kde je jako marketingový nástroj provozovna nejefektivnější.

Co nás překvapilo, bylo, že se z optiky v centru Prahy stalo naše největší výdejní místo. Celých 10 % všech českých objednávek, do kterých počítáme doručení domů, na poštu i do ostatních výdejních míst, si zákazníci nechávají poslat právě do optiky. Tím se samozřejmě otevírá skvělý potenciál, jak můžeme se zákazníkem, který si přijde vyzvednout balíček, dál pracovat. A to z hlediska zákaznické péče, například nabídnout doplňkové služby našich optometristů, tak z hlediska marketingu jako takového. Můžeme také představit naše privátní značky nebo prodat zboží s vyšší hodnotou.

Po dvou letech fungování pražské optiky můžeme zhodnotit i ekonomickou stránku. Nejprve je potřeba říci, že bez potřebného kapitálu bychom se do otevření optiky nemohli pustit. A trvalo nám skoro dva roky, než začala vykazovat malý zisk. Její obrat ale stále roste. Menší zisk je dán i tím, že jsme se rozhodli do optiky dále investovat a v nejbližší době budeme otevírat další vyšetřovnu a rozšiřovat služby o oftalmologii. Naším cílem je totiž nabídnout kompletní servis v rámci péče o oči, a to bychom bez fyzického obchodu nebyli schopni.

Budoucnost bude patřit spojení on-line a off-line

Otevření optiky bylo pro nás neskutečně poučné. On-line a off-line jsou dvě rozdílné disciplíny. Každopádně dlouhodobě vidíme budoucnost v jejich spojení. Již nyní totiž vidíme, že ROPO (research on-line purchase off-line) efekt opravdu funguje a naši zákazníci si chtějí zboží vyzkoušet. Požadují také dodatečné služby, které jsme jim nebyli schopni zatím nabídnout.

Zároveň nám optiky skvěle pomáhají v plnění naší marketingové strategie a našeho cíle stát se „friendly expertem“, který nabízí osobní přístup, kvalitu a dostupnost. Zajímavou zkušeností byla pro nás pandemie, kdy optiky mohly zůstat otevřené, ale zejména na jaře 2020 bylo vidět, že lidé odkládají všechny neurgentní nákupy a pochůzky. Výrazný pokles návštěvnosti nám naopak vyvážilo extrémně úspěšné léto, kdy naši optiku navštěvovalo více zákazníků než kdykoliv před pandemií. V květnu jsme otevřeli druhou optiku v centru Brna a na podzim chceme otevírat Bratislavu. Současně hledáme vhodné prostory v dalších krajských městech v České republice i v dalších zemích, kde působíme.

Tomáš Bártek, CMO, Lentiamo.cz

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required