logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Největší zájem mezi klienty je v současnosti o footfall

31. srpna 2021
Komerční sdělení - archiv 0
747
Největší zájem mezi klienty je v současnosti o footfall

Co v dnešní době zajímá provozovatele prodejen nejvíce a co všechno jim může analýza chování zákazníka prozradit?

„Největší zájem mezi klienty je v současnosti o footfall. Zajímá je, jaký je po covidu návrat návštěvníků na prodejnu. Jestli se návštěvnost vrátí do starých kolejí, bude lepší nebo horší,“ říká Jan Čulík, projektový manažer M2C Space.

Poptávka je zejména po tzv. hard datech, neboli pevných exaktních údajích, jako jsou počet osob vstupujících do prodejny a počet osob, které míří k určitému sortimentu umístěném v konkrétní části prodejny, tzn. celková návštěvnost prodejny a k tomu konverzně sledovaný podíl nějakého zájmového sortimentu. Využít k tomu lze i párování s účtenkami prostřednictvím nového systému TrackSys od společnosti M2C. Provozovatel prodejny tak dostává informaci, že do prodejny přišlo např. tisíc lidí a z toho pět set bylo u regálu s čerstvým masem. Za stejné období u uvedeného počtu tisíce zákazníků následně na účtenkách vidí, že u pokladny bylo třeba jen sto padesát lidí. Z konverze pak vyplývá, že z tisíce lidí se pět set pohybovalo okolo regálů s masem a z toho pouze sto padesát si jich něco koupilo.

„S účtenkovým systémem TrackSys jsme rovněž schopni provozovateli prodejny poskytnout informaci o tom, že prodavač s konkrétním identifikačním číslem se nám v systému v průběhu všech našich směn objevuje a vždy je u toho podezření na „přátelský nákup“. Většinou toto podezření na vzdáleném dohledu M2C Space potvrdíme a reportujeme klientovi. Řetězec Albert, kterému jsme na „klíč“ vytvořili účtenkový systém BillExp, si tuto technologii pochvaluje. Efektivita se mu díky účtenkovému systému zvýšila o 250 procent,“ říká Jan Čulík a dodává: „V současné době jednáme s dalšími řetězci, kteří o účtenkový systém TrackSys projevili značný zájem.“

Zájem je ale i o sledování kritických míst na prodejně. Jako příklad můžeme uvést křižovatku regálů, kde lze vysledovat, zda po příchodu od hlavního vstupu jdou návštěvníci spíše doprava nebo naopak doleva. Na základě toho lze vyhodnotit, zda je prodejna správně „postavena“ a jak se tam zákazníci chovají.  M2C využívá moderní technologii, díky které je možné sledovat trajektorie pohybu návštěvníků v prodejně. Pokud zákazníci chodí po trasách, které neodpovídají zájmům provozovatele, může právě na základě vyhodnocení „přeskládat“ prodejnu podle svého obchodního záměru. Velmi ceněná je i detailní analýza. Zda na prodejnu chodí spíše ženy nebo muži, s dětmi nebo bez nich, jestli mají zákazníci dobrou či špatnou náladu, jak se tváří atd.

Jde samozřejmě o určitou kombinaci dat. Dobrá nálada zákazníka může odrážet i jiné skutečnosti. Jaké je právě venku počasí, roční období, jestli má obchodní centrum aktuálně nějakou akci, jestli je na sídlišti nebo v centru, jestli má obsazené parkoviště apod.

Analýzu lze využít i pro plánování úklidu prodejny v návaznosti na návštěvnost. Pokud počet zákazníků na prodejně v určitém časovém úseku klesá, lze úklid nasmlouvat a realizovat dříve než na konci provozní doby prodejny.

Související články:

Krádeží v obchodech ubylo, pomáhají i kamery napojené na chytrý software Jaký význam má facility management při úspoře energií?

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required