logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Elegantní a moderní galerie Myslbek v pražské ulici Na Příkopě si začátkem července připomíná 25...
  • Alza.cz a Heureka.cz obnovují vzájemnou spolupráci. Po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku...
  • Ekonomická nálada Čechů je v první polovině roku značně pesimistická. Index finanční situace...
  • Poslanci v prvním kole podpořili konec EET (Elektronická evidence tržeb). A s ním podle expertů...

Miloš Toman: Slova, která jsou silnější než všechny akce

24. září 2021
Tradiční trh 0
803
Miloš Toman: Slova, která jsou silnější než všechny akce

Kupoval jsem si dršťkovou polévku v takovém tom igelitovém rukávu. Prodavačka ji vyndala, pak zalovila ve vitríně a vytáhla jinou. „Zdá se mi nějak řídká, tady ta bude lepší. Ať si pochutnáte.“ Nevím, jestli to byla pravda, nebo ne, ale v každém případě mě potěšila. Hned jsem měl pocit, že jí na mně a mé spokojenosti záleží.

Když se mluví o způsobech, jak upoutat pozornost zákazníků a přesvědčit je, aby příště přišli zase, většina obchodníků navrhne akce. Možná mají na zákazníky nějaký vliv, ale stojí to peníze. I když slevu zaplatí dodavatel, obchodník přece jen utrží a vydělá méně. Čím více zákazníci nakupují za akční ceny, tím je to horší.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Napovídejte zákazníkům, získáte jejich vděčnost

Některé výzkumy dokonce říkají, že o co víc lidé nakoupí zlevněné zboží, o to méně si pak všímají ostatního. Mají prostě množství peněz, které chtějí utratit, a nic je nepřemlouvá k tomu, aby navýšili limit a koupili si zboží bez slevy. Pokud víc otevřou peněženku, pak proto, aby utratili ještě víc za akční nabídku. Z hlediska ekonomických výsledků je to pro vás tak jako tak nevýhodné.

A přece existují nástroje, které jsou jednoduše použitelné a velmi levné, většinou vás dokonce nestojí ani korunu. Lidé (a tím pádem i vaši zákazníci) mají potřebu být uznáváni. Tu můžete naplnit třeba takto:

  • jste zdvořilí, srdečně zákazníky zdravíte, poděkujete za nákup, rozloučíte se,
  • při opakovaných návštěvách jim dáváte najevo, že si je pamatujete,
  • pokud je znáte, oslovujete je jménem,
  • vedete s nimi prodejní dialog, místo abyste jen opakovali „A co ještě?“,
  • drobnostmi jim dáváte najevo, že vám záleží na jejich spokojenosti (jako v případě dršťkové polévky),
  • pochválíte je, třeba za výběr zboží,
  • ptáte se jich na názor.

A našla by se řada dalších možností. Jde zkrátka o to, abyste zákazníkovi ukázali, že vám na něm záleží. Ne ovšem, že vám záleží jen na jeho penězích. Přestaňte v něm vidět číslo nebo položku v řadě. Zákazník by měl od vás odcházet nejen s nákupem, ale také s dobrým pocitem. Pak se bude vracet. Dobrý pocit a uspokojení z naplnění potřeby uznání jsou hlavními faktory, které posilují věrnost. Že se u vás nakupuje levně, to už je taková samozřejmost, že nikoho nepřesvědčí. Nadstandardní vztahy se zákazníky však ano.

Miloš Toman

Související články:

Miloš Toman: Napovídejte zákazníkům, získáte jejich vděčnost

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required