logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Miloš Toman: Slavte se zákazníky po celý rok

3. prosince 2021
Tradiční trh 0
836
Miloš Toman: Slavte se zákazníky po celý rok

„Spoléhali jsme se na předvánoční prodej a teď nám zavřeli trhy,“ svěřil se mi jeden podnikatel. „Nevím, jestli to přežijeme.“ Není sám. Řada obchodníků se spoléhá, že na konci roku doženou nedostatečné tržby, a tak nějak se jim podaří prolézt do dalšího období své podnikatelské existence. Když se jich ptám, proč se spoléhají jen na Vánoce, odpovídají: „A na co jiného?“

Z jejich pohledu ubíhá rok v prodejně jednotvárně a bez vzrušením, až přijdou Vánoce, kdy nastane nákupní horečka, končící na Nový rok únavou a depresí. Jsou pevně přesvědčeni, že to tak musí být. Nemusí. Jen jsme zapomněli slavit svátky, a především je slavit spolu se zákazníky. Ty křesťanské z větší části upadly v zapomnění a nové se nedostaly do obecného povědomí. Nic vám však nebrání, abyste je zákazníkům nepřipomínali.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Proč a jak zaujmout zákazníky, kteří jdou kolem vaší prodejny

Tak třeba 8. srpna máme Den koček a o dva týdny později zase Den psů. Jestliže máte v sortimentu krmení pro domácí mazlíčky, můžete toho výhodně využít. Kdo by miláčkovi nepřilepšil, když má ten svátek? V září pak přijde Mezinárodní den čokolády. Asi nemusím napovídat, co s ním můžete a máte udělat.

A tak to jde po celý rok. Od těch známějších, jako je svatý Valentýn a Velikonoce, až svátky, o kterých většina lidí ani neví. To všechno můžete využít, abyste podpořili prodej. Ale nejde jen o okamžité tržby. Sváteční chvíle, které na zákazníky každou chvíli čekají ve vaší prodejně, jsou také důvodem, aby se k vám vraceli a byli věrní. A věrnost je dnes hodnota, která za tu trochu práce navíc stojí.

Nečekejte tedy až na konec roku, kdy se může něco zvrtnout. Vánoce by měly být tečkou za vaším celoročním úsilím, nápaditostí a šikovným marketingem. Tak co to příští rok popadnout hned od začátku a naplánovat si na každý měsíc alespoň jeden svátek?

Miloš Toman

Související články:

Miloš Toman: Proč a jak zaujmout zákazníky, kteří jdou kolem vaší prodejny Miloš Toman: Komu a k čemu slouží procesy ve vaší prodejně? Miloš Toman: Napovídejte zákazníkům, získáte jejich vděčnost

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required