logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Miloš Toman: Covid změnil priority, zákazníci chtějí profesionální prodavače

20. prosince 2021
Tradiční trh 0
749
Miloš Toman: Covid změnil priority, zákazníci chtějí profesionální prodavače

Na nedávném kongresu Samoška zazněla jedna důležitá informace. Možná trochu zapadla v rámci všech těch čísel a grafů, ale pro budoucnost tradičního obchodu je důležitá. Podle šetření NielsenIQ covid podstatně změnil hodnoty spotřebitelů. Zatímco dříve si prodejny vybírali především podle poměru kvality a ceny a široké nabídky slev a promocí, teď se do čela žebříčku vyšplhal požadavek na vyškolený a profesionální personál.

Zajímavé je, že akce sestoupily až na páté pořadí hodnot. Takže staré, ale pořád používané rčení, že zákazníky zajímají jen slevy, už neplatí. Teď je zajímají lidé.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Slova, která jsou silnější než všechny akce

Proč došlo k tomuto obratu? Domnívám se, že za to může částečný a možná i dočasný přesun nakupujících na e-shopy. Ty sice mají nízké ceny a mnoho slev, ale chybí jim „lidskost“. V internetové prodejně si s nikým nepopovídáte, a když, jde pravděpodobně o umělou inteligenci. Jenže psychologové upozorňují, že potřebujeme nejméně čtyři hodiny komunikace denně. Samozřejmě nejlépe naživo.

Takže pokud se zákazníci vrací do kamenných prodejen, není to kvůli cenám, ale protože tam hledají to, co v e-shopu nenašli: Živé prodavače, se kterými si mohou povídat. A chcete-li, aby vám opět neutekli na internet, musíte jim je dát. Dosud většina obchodníků omlouvala špatnou úroveň komunikace prodavačů se zákazníky tím, že mají prostě takové zaměstnance, jaké sehnali, a nemohou si vymýšlet. Ale teď je potřeba si uvědomit, že na tom stojí vaše tržby a možná i existence. Argumenty, proč to nejde, prostě neobstojí.

Prodavači jsou schopni se dobrou komunikaci naučit, ale musí být zájem ze strany majitelů prodejen. Bohužel zatím dostávají absolutní přednost provozní věci, a na školení ohledně etikety, prodejního rozhovoru, aktivního prodeje a dalších potřebných znalostí není čas a peníze. Jak to vypadá, budete si muset obojí najít. Pokud tedy nechcete skončit bez zákazníků, kteří odešli jinam. Neponechávejte komunikaci prodavačů a jejich chování náhodě s tím, že „oni to nějak zvládnou“. V tuto chvíli jsou totiž vaším nejdůležitějším prodejním nástrojem. A to samé bude platit i v příštím roce.

Miloš Toman

Související články:

Miloš Toman: Slova, která jsou silnější než všechny akce Miloš Toman: Komu a k čemu slouží procesy ve vaší prodejně?

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required