
Společnost pro výzkum globálního trhu Euromonitor International v polovině ledna zveřejnila očekávanou zprávu s názvem TOP 10 globálních spotřebitelských trendů 2022.
Každoroční studie společnosti Euromonitor International definuje trendy, které motivují chování spotřebitelů a představují výzvu pro obchodní strategie v nadcházejícím roce.
Záložní plánovači: Spotřebitelé nacházejí kreativní řešení, jak si koupit své oblíbené produkty, nebo hledají další nejlepší možnosti, protože narušení dodavatelského řetězce způsobuje masivní nedostatky.
Změny klimatu: Ekologická obava a klimatická nouzová situace jsou hnací silou ekologického aktivismu za ekonomiku s nulovou čistou hodnotou. V roce 2021 35 % světových spotřebitelů aktivně snižovalo své vlastní emise uhlíku.
Digitální senioři: Starší spotřebitelé se stávají zdatnějšími uživateli technologií. Virtuální řešení musí být přizpůsobena potřebám tohoto rozšířeného on-line publika.
Finanční nadšenci: Demokratizovaná správa peněz dává spotřebitelům možnost posílit finanční gramotnost a bezpečnost. Více než polovina globálních spotřebitelů věří, že se jim v příštích pěti letech finančně povede lépe.
Velké životní osvěžení: Spotřebitelé se zaměřují na osobní růst a pohodu a přistupují k razantním životním změnám, které odrážejí jejich hodnoty, vášně a cíle.
Hnutí Metaverse: Poutavé 3D digitální ekosystémy začínají měnit sociální vazby. Celosvětový prodej headsetů AR/VR vzrostl mezi roky 2017 a 2021 o 56 % a loni dosáhl 2,6 miliardy dolarů.
Honba za už dříve vlastněným: Nakupování z druhé ruky a vzájemná tržiště vzkvétají, protože spotřebitelé hledají jedinečné, cenově dostupné a udržitelné věci.
Venkovští obyvatelé měst: Spotřebitelé se stěhují do bezpečnějších, čistších a ekologičtějších čtvrtí.
Hledači sebelásky: Autenticita, přijetí a začlenění jsou v popředí volby životního stylu a výdajových návyků, protože spotřebitelé přijímají své nejopravdovější já.
Paradox socializace: Kolísající úroveň pohodlí vytváří rozporuplný návrat k životu před pandemií. V roce 2021 přijalo 76 % globálních spotřebitelů při odchodu z domova zdravotní a bezpečnostní opatření.
„Firmy se musejí transformovat spolu s rychle se vyvíjejícími preferencemi spotřebitelů,“ říká Alison Angusová, vedoucí oddělení životního stylu společnosti Euromonitor International. A dodává: „Návrat k předpandemickému způsobu hry pravděpodobně nepřinese do budoucna stejné výsledky.“