logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Prodejce brýlí a kontaktních čoček Lentiamo.cz spouští službu Virtuální stylista, založenou na...
  • On-line supermarket Košík.cz spouští novou privátní značku Čerstvě nakrájeno, která rozšíří...
  • Do obchodu pro koření, bylinky a sůl chodí téměř všechny české domácnosti. Až 95 % nakoupí...
  • Společnost Tesco Stores ČR zveřejnila již devátou výroční zprávu o plýtvání potravinami. V ní...

V Česku roste zájem o domácí zpracování masa, nejen kvůli nižší ceně

19. ledna 2022
Data 0
1271
V Česku roste zájem o domácí zpracování masa, nejen kvůli nižší ceně

Doby, kdy si každý na vesnici v chlívku vykrmoval prase, jsou pryč. Ubylo tak klasických domácích zabijaček, jejichž hlavním účelem bylo vytvoření zásob masa na zimu. Mezi lidmi však roste obliba domácího zpracování masa. Plyne to z dat společnosti Maso-Profit, která se zabývá prodejem řeznických potřeb. Namísto celého prasete si lidé koupí jen polovinu, kterou si doma sami zpracují. Za stejný objem masa totiž v obchodě mohou zaplatit i dvakrát tolik. Musí však dodržovat pravidla.

Tradičních domácích porážek ubývá a střídají je modernější varianty. Domácí zpracování masa bez nutnosti porážky je méně náročné, čistší a levnější. „Člověk si namísto celého prasete pořídí pouze vepřovou půlku s droby. Doma si pak vyrobí veškeré produkty spojené se zabijačkou, jako je tlačenka, jaternice a jelítka, ale i různé druhy uzených klobás a uzených mas,“ vysvětluje technolog František Kopal z firmy Maso-Profit.

Přechod Čechů od klasických domácích zabijaček ke zpracování již koupeného masa potvrzují i data ministerstva zemědělství. „Počet domácích porážek dlouhodobě klesá. Od roku 2012 se jejich počet snížil o více než pětinu ze 125 tisíc na 93 tisíc,“ říká mluvčí ministerstva Vojtěch Bílý.

Podobně jako pečení chleba ve vlastní troubě, také domácí zpracování masa pomůže peněžence. Při nákupu v obchodě člověk za kilogram vepřového zaplatí průměrně více než sto korun. V případě koupě vepřové půlky utratí jen polovinu. Náklady na základní potřeby ke zpracování masa jsou také výrazně nižší, než je tomu u porážek.

Domácí příprava masných výrobků se pro mnohé stala koníčkem zejména během pandemie a uzavření restaurací. „Lidé berou přípravu uzenin nebo jitrnic také jako společenskou událost. Roste proto zájem o řeznické nástroje, jako jsou domácí plničky, nože, sekáče, řezačky masa, koření a další,“ dodává Kopal.

I na moderní verzi domácí porážky se však vztahují určité legislativní povinnosti. Bez příslušného povolení není možné masné výrobky dále prodávat, je ale možné jimi podarovat osoby blízké.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

4. 9. 2025, veletrh Reshoper, Praha

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required