
Jaké jsou nejpromovanější značky mléčných výrobků? Kompletní přehled exkluzivně pro Zboží a Prodej zpracovala Jana Schwarzová z Focus Cz Marketing- and IT Research.
Nejpromovanější značkou bílých jogurtů v uplynulých 12 měsících je Olma (Olma; 17 %) následovaná značkami Milko (Polabské mlékárny; 10 %) a CHM (Choceňská mlékárna; 8 %). V jogurtech ovocných jsou pak nejpromovanějšími značkami Olma (28 %), Danone (11 %) a Zott (9 %) stejnojmenných producentů. Třetinu celkového reklamního výkonu v kategorii jogurt funkční uskutečnila značka Hollandia (Hollandia Karlovy Vary; 50 %). Promoční jedničkou v jogurtech skyr je značka Milko (Polabské mlékárny; 39 %).
Nejvyšší reklamní výkon v kategorii máslo uskutečnila Madeta (Madeta; 18 %) následovaná značkami Tatra (Mlékárna Hlinsko; 10 %) a Président (Lactalis CZ; 5 %). Více než třetinu celkového reklamního výkonu pomazánkového uskutečnila značka CHM (Choceňská mlékárna; 34 %) druhou nejpromovovanější značkou je Madeta (21 %) následovaná značkou Olma (18 %) stejnojmenných producentů.
Promočním lídrem kategorie čerstvé mléko je značka Olma (Olma; 26 %) následovaná značkami Kunín (Lactalis CZ; 17 %) a Jihočeské mléko (Madeta; 12 %). Nejpromovanějšími značkami trvanlivého mléka jsou Jihočeské mléko (Madeta; 30 %), Pragolaktos (Mlékárna Pragolaktos; 12 %) a Kunín (Lactalis CZ; 10 %).
Promočním lídrem kategorie kysané mléko je značka Mlékárna Valašské Meziříčí (Mlékárna Valašské Meziříčí; 55 %) následovaná značkami CHM (Choceňská mlékárna; 18 %) a Kunín (Lactalis CZ; 8 %). Absolutní promoční jedničkou kysaných mlék ochucených je Kunín (Lactalis CZ; 70 %).
Z hlediska reklamního výkonu jsou absolutními promočními jedničkami v mléčných nápojích značka Müller (Müller ČR; 56 %), v mléčných nápojích jogurtových Danone (Danone; 52 %).
Promocím mléčných rýžím pak zcela vévodí značky Kunín (Lactalis CZ; 50 %) a Müller Riso (Müller; 41 %).
Za téměř polovinou celkového reklamního výkonu čerstvé smetany stojí značka Kunín (Lactalis CZ; 48 %), značka Kunín (Lactalis CZ; 29 %) hraje prim také v promocích smetany kysané.
Nejvyšší reklamní výkon v kategorii tvaroh přírodní uskutečnila značka Madeta (Madeta; 17 %) následovaná značkami Jaroměřická mlékárna (12 %) stejnojmenného producenta a Milko (Polabské mlékárny; 5 %). Promocím tvarohu ochuceného/pikantního pak zcela vévodí značka Milko (Polabské mlékárny; 79 %).
Údaje o dosahu, velikosti inzerce a jejího umístění v letáku jsou podkladem pro zjištění reklamního výkonu. Reklamní výkon (RV) ovlivňuje i náklad dané inzerce a dále výdaje na výrobu a distribuci letáků. Reklamní výkon se uvádí v Kč a je důležitým indikátorem analýz výdajů na promotions aktivity (kdo si kde a za kolik „koupí“ jaký prostor pro svoji inzerci).