Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová společnost v oblasti spotřebitelských výzkumů (audience insights), která poskytuje data pro globální marketingové lídry, vstupuje do České republiky ve spolupráci s komunikační skupinou Publicis Groupe.
Platforma GWI mapuje spotřebitelské chování již ve 48 zemích světa na vzorku čítajícím téměř jeden milion respondentů. Pokrývá širokou škálu témat od konzumace médií přes životní styl, chování na internetu až po výzkum značek a nákupní chování. V České republice bude GWI čtvrtletně zkoumat vzorek 1 250 respondentů z řad internetové populace prostřednictvím online dotazníků. Sada dotazníkových otázek je stejná jako ve zbytku světa, liší se pouze ve výčtu konkrétních lokálních značek a služeb v jednotlivých segmentech. Úvodní kolo sběru dat proběhlo v prvním čtvrtletí letošního roku, data z něj jsou dostupná od 19. května, a to jak na online platformě GWI, tak v plánovacích nástrojích Publicis Groupe.
Data z výzkumu GWI jsou specifická svou jednotnou metodikou a strukturou otázek. Nabízí tak možnost porovnání dat napříč jednotlivými trhy od Německa přes Polsko až po USA. Předností studie je dále snadná vizualizace dat a možnost jejich propojení s běžně používanými nástroji, a také skutečnost, že díky čtvrtletní frekvenci dotazování umožňuje flexibilně reagovat na aktuální změny na trhu.
„Data z GWI jsou tu od toho, aby lidem v marketingu pomohla do hloubky pochopit chování jejich cílových skupin, a to jak na lokální, tak na globální úrovni,“ řekl Jason Mander, chief research officer pro platformu GWI. Ta vstupuje do Česka ve spolupráci s komunikační skupinou Publicis Groupe, která se podílela na lokalizaci studie pro místní trh. Jako partner projektu má Publicis k dispozici česká data jako první na trhu a navíc se nyní Česká republika stává součástí na míru vytvořené globální studie PACE, kterou pro Publicis Groupe rovněž realizuje GWI.
„Data z GWI nabídnou nový pohled na českou internetovou populaci. V rámci Publicis Groupe navíc rozšíří možnosti využití našeho globálního nástroje pro strategické plánování CX Tool, který využívá GWI jako jeden ze základních datových zdrojů. Osobně se těším na souvislé šetření služeb, jako jsou různé online nebo mobilní platební systémy, streaming videa i audia, a také informace o uživatelích platforem jako je AirBnB, Booking nebo třeba Uber, Bolt a Liftago,“ uvedl Aleš Švarc, head of reporting and insights skupiny Publicis Groupe, který se podílel na formulaci otázek pro český trh.
„Partnerství s GWI je pro nás strategicky důležité. V Praze máme regionální hub pro data, technologie a CRM a pracujeme pro řadu globálních klientů. Hlavně na těchto mezinárodních projektech pro velké klienty jsme cítili určité limity vyplývající z absence dat o českém trhu, která by byla porovnatelná s údaji z ostatních zemí. Proto jsme se rozhodli přivést GWI na český trh,“ doplnil Tomáš Varga, CEO Publicis Groupe pro střední Evropu.