logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Češi mění své kávové návyky

20. června 2022
Data 0
229
Češi mění své kávové návyky

Pití kávy se pro mnohé Čechy stalo nedílnou součástí jejich každodenních rituálů. Část jejich zažitých zvyků ale přepsala pandemie covid a nyní i současná vlna inflace. Z aktuálních prodejních dat společnosti Coca-Cola HBC a NielsenIQ můžeme vidět, že zákazníci začali více nakupovat zrnkovou kávu. Nekupují již velká kilová balení, ale spokojí se s poloviční velikostí. Jednoznačně rostoucím trendem je i prodej kávy bez kofeinu, tentokrát ale ve variantě kapslí. Stále oblíbenější se stává espresso tonic.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 9/2021: Nejrychleji roste káva zrnková a kapslová

Šálek lahodné voňavé kávy je pro většinu Čechů signálem nového dne. Na nejnovějších prodejních číslech kávy lze proto velmi názorně ilustrovat, jak se mění nákupní zvyky a jak se do nich propsala stávající vlna inflace. Je možné vypozorovat, že se zpomalilo tempo růstu prodejů jak zrnkové, tak kapslové kávy v maloobchodu. To bylo v minulém roce ovlivněno především uzavřenými restauracemi, kancelářemi, lockdowny a prací z domova. „V minulém roce měly tyto faktory zásadní vliv na nárůst spotřeby kávy v domácnostech na úkor konzumace v restauracích, kavárnách, a především v kancelářích. Tam se ale již letos začali zákazníci a zaměstnanci vracet,“ vysvětluje Milan Baka, ředitel kávové divize Coca-Cola HBC pro ČR a SR.

Přečtěte si také
Letos lépe nebude

Do nákupních zvyklostí se nyní propisuje inflace

Zároveň s tím nemalá část Čechů vyměnila své původní kapslové kávovary, což potvrzuje i další trend. „Je patrný přesun spotřebitelů od formátu kapslí k zrnkové kávě. Je to důsledek toho, že řada domácností přešla na domácí automatické kávovary s mlýnkem. Jedná se o více než 10% nárůst,“ doplňuje Milan Baka. Do nákupních zvyklostí se nyní propisuje i vysoká míra inflace. Ta chtě nechtě nutí zákazníky šetřit nebo omezovat vyšší jednorázové nákupy.

„Je možné vypozorovat pokles prodejů kávy v kilových baleních v maloobchodě a přesun k menším 500 gramovým, čímž je patrné, že domácnosti se snaží eliminovat jednorázové vyšší výdaje,“ popisuje Milan Baka. Mění se i chuťové preference. „Mezi našimi zákazníky sledujeme zvýšenou poptávku po Single origin – Colombia a ovocnějších chuťových profilech, jako je například Bright Blend 100 % Arabica,“ dodává Milan Baka.  I nadále roste obliba kávy bez kofeinu, a to především ve variantě kapslí. Pokračuje i trend z loňského roku, kdy se hlavně v letních měsících osvědčila mixabilita espresso a toniku.

Související články:

Zboží&Prodej 9/2021: Nejrychleji roste káva zrnková a kapslová Letos lépe nebude Tesco nabízí ve vybraných prodejnách boxy na recyklaci použitých kávových kapslí Život bez kávy si nedokáže představit 6 z 10 Čechů

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required