logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Češi mění své kávové návyky

20. června 2022
Data 0
1242
Češi mění své kávové návyky

Pití kávy se pro mnohé Čechy stalo nedílnou součástí jejich každodenních rituálů. Část jejich zažitých zvyků ale přepsala pandemie covid a nyní i současná vlna inflace. Z aktuálních prodejních dat společnosti Coca-Cola HBC a NielsenIQ můžeme vidět, že zákazníci začali více nakupovat zrnkovou kávu. Nekupují již velká kilová balení, ale spokojí se s poloviční velikostí. Jednoznačně rostoucím trendem je i prodej kávy bez kofeinu, tentokrát ale ve variantě kapslí. Stále oblíbenější se stává espresso tonic.

Šálek lahodné voňavé kávy je pro většinu Čechů signálem nového dne. Na nejnovějších prodejních číslech kávy lze proto velmi názorně ilustrovat, jak se mění nákupní zvyky a jak se do nich propsala stávající vlna inflace. Je možné vypozorovat, že se zpomalilo tempo růstu prodejů jak zrnkové, tak kapslové kávy v maloobchodu. To bylo v minulém roce ovlivněno především uzavřenými restauracemi, kancelářemi, lockdowny a prací z domova. „V minulém roce měly tyto faktory zásadní vliv na nárůst spotřeby kávy v domácnostech na úkor konzumace v restauracích, kavárnách, a především v kancelářích. Tam se ale již letos začali zákazníci a zaměstnanci vracet,“ vysvětluje Milan Baka, ředitel kávové divize Coca-Cola HBC pro ČR a SR.

Do nákupních zvyklostí se nyní propisuje inflace

Zároveň s tím nemalá část Čechů vyměnila své původní kapslové kávovary, což potvrzuje i další trend. „Je patrný přesun spotřebitelů od formátu kapslí k zrnkové kávě. Je to důsledek toho, že řada domácností přešla na domácí automatické kávovary s mlýnkem. Jedná se o více než 10% nárůst,“ doplňuje Milan Baka. Do nákupních zvyklostí se nyní propisuje i vysoká míra inflace. Ta chtě nechtě nutí zákazníky šetřit nebo omezovat vyšší jednorázové nákupy.

„Je možné vypozorovat pokles prodejů kávy v kilových baleních v maloobchodě a přesun k menším 500 gramovým, čímž je patrné, že domácnosti se snaží eliminovat jednorázové vyšší výdaje,“ popisuje Milan Baka. Mění se i chuťové preference. „Mezi našimi zákazníky sledujeme zvýšenou poptávku po Single origin – Colombia a ovocnějších chuťových profilech, jako je například Bright Blend 100 % Arabica,“ dodává Milan Baka.  I nadále roste obliba kávy bez kofeinu, a to především ve variantě kapslí. Pokračuje i trend z loňského roku, kdy se hlavně v letních měsících osvědčila mixabilita espresso a toniku.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required