
Které produkty z oblasti Těstoviny, rýže a luštěniny jsou jedničkami v promoci? Kompletní přehled exkluzivně pro Zboží a Prodej zpracovala Jana Schwarzová z Focus Cz Marketing- and IT Research.
Nejpromovanější značkou „klasických“ těstovin jsou Br. Zátkové (Europasta SE; 13 %). Za ní z pohledu reklamního výkonu následují značky Panzani (Pfanner; 11 %) a Adriana (Europasta SE; 10 %).
V těstovinách alternativních, které jsou místo z pšeničné mouky a semoliny vyráběny z luštěnin, a mají tak vyšší obsah bílkovin a méně sacharidů, a proto jsou vhodné i pro osoby s nesnášenlivostí lepku, jsou nejvíce promovány značky Max sport stejnojmenného producenta (40 %), Babiččiny nudle (Druid CZ; 3 %) a Green Apotheke (Mediate; 2 %).
Více než pětinu celkového reklamního výkonu v kategorii rýže uskutečnila značka Vitana stejnojmenného producenta (22 %). Jen o něco málo nižší reklamní výkon lze sledovat u značky Lagris (Podravka – Lagris; 21 %). Ty s odstupem, co se reklamního výkonu týče, následuje značka Arax (Foodish; 8 %).
Absolutní promoční jedničkou v luštěninách je značka Lagris (Podravka – Lagris; 40 %). Tu následuje při odhlédnutí od privátních značek značka Gold Menu (La Food; 9 %). Třetím nejsilnějším producentem v kategorii luštěniny je značka Arax (Foodish; 7 %).
Údaje o dosahu, velikostí inzerce a jejího umístění v letáku jsou podkladem pro zjištění reklamního výkonu. Reklamní výkon (RV) ovlivňuje i náklad dané inzerce a dále výdaje na výrobu a distribuci letáků. Reklamní výkon se uvádí v Kč a je důležitým indikátorem analýz výdajů na promotions aktivity (kdo si kde a za kolik „koupí“ jaký prostor pro svoji inzerci).