logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Pivo pije denně méně lidí, roste obliba radlerů

5. srpna 2022
Data 0
871
Pivo pije denně méně lidí, roste obliba radlerů

Aspoň někdy pijí pivo skoro čtyři pětiny Čechů. Frekvence konzumace se však od začátku epidémie před dvěma lety o něco snížila. Mírně klesl podíl lidí, kteří si pivo dopřávají každý den. Čemu se ale daří naopak čím dále více, jsou radlery, které ve srovnání s rokem 2020 pije více lidí – hlavně žen.

Výzkum, jaký vztah mají Češi k pití piva, realizovala společnost Nielsen Admosphere u příležitosti Mezinárodního dne piva, který jeho milovníci slaví v sobotu 6. srpna. Metodou byl online sběr na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 18 let.

Přečtěte si také
Generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje se stal Dragoș Constantinescu

V české internetové populaci je 79 procent konzumentů piva. Opravdu častých konzumentů je však spíše méně, jen 13 procent si například pivo dopřává každý den nebo téměř každý den. Tento podíl je o šest procentních bodů nižší než před dvěma lety.

Alespoň jednou týdně aktuálně pije pivo 32 procent lidí, což je srovnatelné se staršími výsledky. Podobný podíl (34 procent) si tento nápoj dopřává méně často a nikdy pivo nepije 21 procent respondentů.

Přečtěte si také
Tomáš Drahoňovský míří z České televize do Plzeňského Prazdroje

Stoupající popularitě se těší ochucená piva neboli radlery. Pro Čechy však stále nejsou nápojem pro každodenní pití. Denně si je dají jen dvě procenta dotázaných. Alespoň jednou týdně ale po nich sáhne už pětina lidí. To je o pět procentních bodů více než před dvěma lety. S nižší frekvencí je pije polovina vzorku.

Procento těch, kteří si ovocná piva nedají nikdy, se aktuálně blíží procentu odmítačů tradičního piva. Je jich 28 procent. Popularita ovocných piv se v porovnání s výsledky z roku 2020 zvýšila hlavně u mužů (o 19 procentních bodů), kteří už radlery pijí ve srovnatelné míře jako ženy. Alespoň někdy po nich sáhne 70 procent mužů a 74 procent žen.

Poprvé je nejoblíbenější radler

pivo, radleryV preferencích značek piva v Česku letos vede poprvé značka nealkoholických piv a radlerů Birell se 17 procenty konzumentů. Vyšší popularitě se přitom těší mezi ženami (rozdíl 14 procentních bodů oproti mužům).

Plzeň, která zvítězila ve dvou obdobných výzkumech v předchozích letech, je nyní těsně druhá s 16 procenty konzumentů, kteří označili Pilsner Urquell (respektive Plzeňský Prazdroj) za svoji nejoblíbenější značku. Na dalších místech jsou u českých pivařů značky Velkopopovický Kozel (deset procent) a Radegast (sedem procent). Devíti procentům konzumentů piva pak na značce nezáleží.

Čtvrtina dotázaných preferuje malé pivovary

pivoDalší otázka výzkumu se zaměřila na postoj k malým lokálním pivovarům, kterých už je v Česku celá řada. Přístup k nim za poslední dva roky příliš nezměnil a své fanoušky mezi českými konzumenty mají. Přesně čtvrtina dotázaných pivařů ve výzkumu odpověděla, že piva malých pivovarů dokonce preferuje nad ostatními. Čtrnáct procent má postoj opačný, tedy dává přednost spíše průmyslovým pivovarům. Avšak 46 procentům českých pivařů nezáleží na tom, zda pivo pochází od malého nebo velkého výrobce.

Co se týče pivních speciálů, tedy různých zvláštních edic piva, velká část Čechů o ně aspoň někdy projevuje zájem, ale není to často. Ve výzkumu 23 procent dotázaných uvedlo, že si je kupuje nebo objednává občas, 36 procent zřídka. Jen tři procenta si je dopřávají často. Nikdy po nich nesáhne 38 procent. Větší popularitě se speciály těší mezi muži než mezi ženami.

 

 

Související články:

Generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje se stal Dragoș Constantinescu Tomáš Drahoňovský míří z České televize do Plzeňského Prazdroje Prazdroj a Microsoft spojují experty na pomoc českému chmelu Preference nakupujícího v době (po)covidové se změnily

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required