logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Jogurty, cereálie, máslo, šunka, džemy, čaje… Nejpromovanější značky produktů, které si Češi dopřávají ke snídani

12. srpna 2022
Data 0
587
Jogurty, cereálie, máslo, šunka, džemy, čaje… Nejpromovanější značky produktů, které si Češi dopřávají ke snídani

Které snídaňové produkty jsou jedničkami v promoci? Přehled exkluzivně pro Zboží a Prodej zpracovala Jana Schwarzová ze společnosti Focus Cz Marketing-and IT Research.

Nejpromovanějšími značkami v bílých jogurtech jsou Olma stejnojmenného producenta (15 %), Milko (Polabské Mlékárny; 11 %) a Choceňský jogurt (Choceňská mlékárna; 9 %). Také v jogurtech ovocných dosahuje nejvyššího reklamního výkonu značka Olma (29 %), top 2 se tentokrát stala značka Zott (11 %) a top 3 Danone (11 %) stejnojmenných producentů. Promočním lídrem  jogurtů typu skyr se ve sledovaném období stala značka Milko (Polabské Mlékárny; 40 %).

Přečtěte si také
Cereálie konzumuje více než třetina Čechů pravidelně
cereálie

V záplavě privátních značek tvoří polovinu reklamního výkonu v kategorii cereálie k snídani značka Nestlé stejnojmenného producenta (50 %) následovaná značkami Bona vita (Bonavita; 22 %) a Emco (Emco; 2 %).

V kategorii džem/marmeláda uskutečnila téměř třetinu celkového reklamního výkonu značka Hamé (Orkla Foods Česko a Slovensko; 30 %), druhou nejpromovanější je značka Schwartau (Hero Czech; 17 %), promoční top trojkou je značka Relax (Maspex Czech; 4 %).

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 8/2021: Snídaně jsou hlavně rozmanité

Reklamnímu výkonu v kategorii máslo dominuje značka Madeta stejnojmenného producenta (18 %) následovaná značkami Tatra (Mlékárna Hlinsko; 8 %) a Président (Lactalis CZ; 5 %).

Nejpromovanější značkou šunky (s odhlédnutím od konkrétních druhů) je značka Le&Co stejnojmenného producenta (19 %) následovaná značkami Chodura (Beskydské uzeniny; 7 %) a Kostelecké uzeniny stejnojmenného producenta (4 %).

V čajích obecně nejvíce promuje trojlístek značek Teekanne stejnojmenného producenta (14%), Pickwick (Jacobs Douwe Egberts; 13%) a Jemča (Tata Global Beverages; 12%). Promocím černých čajů vévodí Ahmad Tea (Big Shock; 25%), v bylinných čajích je nejpromovanější značkou Leros (Kofola; 22%), v ovocných Loyd Tea (Mokate; 21%) a v zelených Teekanne stejnojmenného producenta (25%).

Nejpromovanější značkou pražené kávy je Jihlavanka (Tchibo; 14%) a instantní kávy Nescafé (Nestlé; 41%), která dominuje zároveň také promocím kávy v sáčcích (37%).

Nejpromovanější značkou džusů je Relax (Maspex Czech), která se podílí na celkovém reklamním výkonu v jablečných džusech 23 %, v pomerančových džusech 12 % a v multivitamínových džusech 27 %. Nejpromovanější značkou čerstvých ovocných šťáv je s 18procentním podílem na celkovém reklamním výkonu značka Rauch stejnojmenného producenta.

Údaje o dosahu, velikostí inzerce a jejího umístění v letáku jsou podkladem pro zjištění reklamního výkonu. Reklamní výkon (RV) ovlivňuje i náklad dané inzerce a dále výdaje na výrobu a distribuci letáků. Reklamní výkon se uvádí v Kč a je důležitým indikátorem analýz výdajů na promotions aktivity (zjednodušeně řečeno: kdo si kde a za kolik „koupí“ jaký prostor pro svoji inzerci).

Související články:

cereálieCereálie konzumuje více než třetina Čechů pravidelně Zboží&Prodej 8/2021: Snídaně jsou hlavně rozmanité Zboží&Prodej 8/2022: Snídaně se musí prožít Zboží&Prodej 9/2022: Zrnka navýšila svou důležitost

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required