
Které snídaňové produkty jsou jedničkami v promoci? Přehled exkluzivně pro Zboží a Prodej zpracovala Jana Schwarzová ze společnosti Focus Cz Marketing-and IT Research.
Nejpromovanějšími značkami v bílých jogurtech jsou Olma stejnojmenného producenta (15 %), Milko (Polabské Mlékárny; 11 %) a Choceňský jogurt (Choceňská mlékárna; 9 %). Také v jogurtech ovocných dosahuje nejvyššího reklamního výkonu značka Olma (29 %), top 2 se tentokrát stala značka Zott (11 %) a top 3 Danone (11 %) stejnojmenných producentů. Promočním lídrem jogurtů typu skyr se ve sledovaném období stala značka Milko (Polabské Mlékárny; 40 %).
V záplavě privátních značek tvoří polovinu reklamního výkonu v kategorii cereálie k snídani značka Nestlé stejnojmenného producenta (50 %) následovaná značkami Bona vita (Bonavita; 22 %) a Emco (Emco; 2 %).
V kategorii džem/marmeláda uskutečnila téměř třetinu celkového reklamního výkonu značka Hamé (Orkla Foods Česko a Slovensko; 30 %), druhou nejpromovanější je značka Schwartau (Hero Czech; 17 %), promoční top trojkou je značka Relax (Maspex Czech; 4 %).
Reklamnímu výkonu v kategorii máslo dominuje značka Madeta stejnojmenného producenta (18 %) následovaná značkami Tatra (Mlékárna Hlinsko; 8 %) a Président (Lactalis CZ; 5 %).
Nejpromovanější značkou šunky (s odhlédnutím od konkrétních druhů) je značka Le&Co stejnojmenného producenta (19 %) následovaná značkami Chodura (Beskydské uzeniny; 7 %) a Kostelecké uzeniny stejnojmenného producenta (4 %).
V čajích obecně nejvíce promuje trojlístek značek Teekanne stejnojmenného producenta (14%), Pickwick (Jacobs Douwe Egberts; 13%) a Jemča (Tata Global Beverages; 12%). Promocím černých čajů vévodí Ahmad Tea (Big Shock; 25%), v bylinných čajích je nejpromovanější značkou Leros (Kofola; 22%), v ovocných Loyd Tea (Mokate; 21%) a v zelených Teekanne stejnojmenného producenta (25%).
Nejpromovanější značkou pražené kávy je Jihlavanka (Tchibo; 14%) a instantní kávy Nescafé (Nestlé; 41%), která dominuje zároveň také promocím kávy v sáčcích (37%).
Nejpromovanější značkou džusů je Relax (Maspex Czech), která se podílí na celkovém reklamním výkonu v jablečných džusech 23 %, v pomerančových džusech 12 % a v multivitamínových džusech 27 %. Nejpromovanější značkou čerstvých ovocných šťáv je s 18procentním podílem na celkovém reklamním výkonu značka Rauch stejnojmenného producenta.
Údaje o dosahu, velikostí inzerce a jejího umístění v letáku jsou podkladem pro zjištění reklamního výkonu. Reklamní výkon (RV) ovlivňuje i náklad dané inzerce a dále výdaje na výrobu a distribuci letáků. Reklamní výkon se uvádí v Kč a je důležitým indikátorem analýz výdajů na promotions aktivity (zjednodušeně řečeno: kdo si kde a za kolik „koupí“ jaký prostor pro svoji inzerci).