
Microinfluencerům, tedy jejich rozmachu pomohla do velké míry i pandemie, kdy lidé trávili na sítích mnohem více času, a tak se do pozornosti uživatelů dostali do té doby neznámí lidé ze sociálních sítí. Mnoho lokálních influencerů vyrostlo i díky obrovskému nárůstu TikToku a oslovují fanoušky i na jiných platformách.
Pro značky to znamená, že se mohou lépe rozhodnout a detailněji optimalizovat kampaň a řídit zákaznickou zkušenost. Investovat rozpočet určený ke spolupráci do jednoho nebo dvou velkých měn přinese spíše zásah velké masy, než zapojení a diskusi. Vyšší míru interakce mohou naopak očekávat od spolupráce s microinfluencerem. Lidé mají s nimi osobnější a důvěrnější vztah, protože je neberou jako celebrity. Rádi se jich ptají na názor, ať už v komentářích nebo soukromých zprávách. Tím pádem jsou náchylnější spíše důvěřovat jejich doporučením a následně na základě toho i nakoupit.
Petra Mlynářová, manažerka sociálních sítí, EFFE Prague