
Co může provozovatel prodejny udělat pro zabezpečení prodejny a které technologie se dnes používají a proč? Na to jsme se zeptali Lukáše Převrátila, ředitele dohledového centra Space.
Z praxe víme, že velká část zabezpečení se dá dnes řešit vzdáleně z dohledového centra, jakým je náš Space. A nemluvím zde jen o kamerách, které si asi každý představí. V M2C jsme pro sekci retailu vyvinuli několik unikátních technologií a softwarů, díky kterým dokážeme detekovat a následně snižovat ztráty našich klientů. Bez fyzické ostrahy, se ale v mnohých případech stále neobejdeme. Ale spíše než plošné nasazení strážných, kteří jsou mnohdy za minimální mzdy, se nám osvědčilo cílené nasazení lépe placených a vybavených týmů ostrahy u užšího okruhu rizikových – ztrátových prodejen v kombinaci se vzdáleným dohledem a všemi dostupnými technologiemi. Když poté využijeme všech prostředků, zacílených na konkrétní problémy dané prodejny, získáme tím vysoce efektivní bezpečnostní systém. Technologie, které používáme mají většinou i přidanou hodnotu v tom, že klientovi dokážeme poskytnout další data, která se security úplně nesouvisí, nejčastěji je to počítání zákazníků, heat mapy a marketingové analýzy.