logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Lavazza plánuje více než zdvojnásobit svůj podíl na českém trhu v segmentu maloobchodního prodeje kávy

1. října 2022
Komerční sdělení - archiv 0
742
Lavazza plánuje více než zdvojnásobit svůj podíl na českém trhu v segmentu maloobchodního prodeje kávy

Káva je oblíbeným nápojem Čechů, pijí ji více než tři čtvrtiny tuzemské populace (+15 let).1 Doba, kdy vládla českým domácnostem instantní káva, je však již minulostí. Aktuálně je na vzestupu espresso kultura a konzumace kvalitní zrnkové kávy. Tento trend potvrzují lokální maloobchodníci i největší tradiční světový producent kávy Lavazza. Ten plánuje na českém trhu právě v segmentu maloobchodního prodeje kávy zdvojnásobit svůj podíl.

Čtvrtinu trhu s nealko nápoji tvoří právě káva. Zatímco ještě před několika lety byla instantní káva součástí ranního rituálu mnoha Čechů, v současné době segment trhu s kávou klesá – za poslední dva roky došlo k poklesu prodeje instantní kávy, a to až o 272 milionů Kč.2 Opačně je na tom kategorie pražené a mleté kávy, která za poslední tři roky vzrostla o 7 procent.3 Nárůst táhnou zejména kvalitní zrna (růst 23 procent za poslední 3 roky).3 Růst v této kategorii zaznamenala také Lavazza – za poslední tři roky byl dvakrát rychlejší (+32 procent CAGR).3 Tyto statistiky a skutečnost, že mnoho českých domácností vlastní automatické kávovary, potvrzují tento rostoucí trend.

„Zvyklosti českých spotřebitelů se rozhodně mění, kávová zrna jsou nyní vnímána jako prémiový, „čistý“ produkt. V očích spotřebitelů nejsou zrna zpracována, a proto přináší sofistikovanější výsledný chuťový požitek. Na vývoj trendů reagují také naši zákazníci. Uvědomují si velký potenciál této produktové kategorie, uznávají její rostoucí poptávku a díky tomu začínají zrnkové kávě věnovat více prostoru v regálech,“ komentuje Massimo Pepe, Eastern Europe & Export Markets Director ze společnosti Lavazza, a dodává: „Našim cílem je do 3 let více než zdvojnásobit maloobchodní podíl na českém trhu a strategickými kroky získat vedoucí postavení v prémiovém segmentu a relevantní roli v tržní kategorii zrnkové a mleté kávy (RG).“

Růst hodnoty zrnkové kávy je způsoben především nárůstem objemů ve formě zvětšování balení produktů a jejich širší dostupnosti: průměrný počet prodaných kusů vzrostl o 7 procent.3 Trendem se stávají zejména kilová balení (průměrná velikost balení 688 g), která jsou dostupná již ve všech typech obchodů.

„Růst hodnoty zrnkové kávy Lavazza je přímo úměrný jejímu přechodu k nabídce větších balení, především kilových, která jsou ideální pro zachování kvality produktu. Tato gramáž je naší nejprodávanější napříč všemi značkami portfolia,“ doplňuje Massimo Pepe a dodává: „Na druhou stranu, zásadní roli v růstu zrnkové kávy sehrálo rozšíření naší distribuce, zejména v hypermarketech a supermarketech, které jsou 2 největšími a nejrychleji rostoucími kanály.“

ČR je pro společnost Lavazza klíčovou geografickou oblastí s velkým potenciálem, a to jak v oblasti HoReCa tak v maloobchodě, vedle segmentu kancelářského kávového servisu a nápojových automatů. Ambicí společnosti Lavazza v rámci maloobchodního je do tří let více než zdvojnásobit svůj podíl na trhu, získat vedoucí postavení v prémiovém segmentu a relevantní roli v rámci hlavní kategorie RG. Klíčovými faktory tohoto růstu jsou rozšíření distribuce a spolupráce s českými zákazníky. Cílem je zvýšit podíl produktů Lavazza v regálech českých obchodů a přiblížit se spotřebitelům s optimální nabídkou výrobků, která splní jejich náročná očekávání v oblasti kvality.

„S využitím bezkonkurenčních odborných znalostí, jedinečného dědictví a vrozeného inovačního ducha soustředí Lavazza úsilí na zlepšení své pozice na trhu v návaznosti na spolupráci s místními spolehlivými partnery: COFFEE BREAK v segmentech maloobchodu, v segmentu HoReCa a kancelářského kávového servisu; Very Goodies v segmentu prodejních automatů a vždy se také přizpůsobuje potřebám a preferencím spotřebitelů,“ dodává Massimo Pepe.

V segmentu HoReCa se značce podařilo v roce 2021 dosáhnout v kategorii RG nárůstu 2 procenta.4 Její ambicí je přinést své hodnoty – prémiovost, italskost a kvalitu – do popředí na prémiovém trhu HoReCa a stát se tak vedoucí společností s nabídkou prémiových produktů. Pro realizaci ambiciózního plánu pracuje Lavazza na dvou různých úrovních: ve spolupráci s lokálními odbornými partnery se zaměřuje na propagaci nejlepších prodejních míst a udržováním své reputace zaručuje zákazníkům tu nejautentičtější chuť italské kávy ve všech jejích podobách.

Prodejní kanál nápojových automatů je dobře rozvinutý s relevantním podílem v prémiovém segmentu – především díky nejnovějšímu trendu prioritizace výběru prémiové kvality. Také kanál s nabídkou kancelářského kávového servisu je dobře zavedený, což vede k poměrně konkurenčnímu scénáři. S využitím povědomí o značce, jejích hodnotách a prémiové přidané hodnotě výrobků, usiluje Lavazza o zvýšení svého podílu na trhu v kanálu kancelářského kávového servisu: záměrem je skutečně přiblížit italskou kávovou kulturu a podpořit pokročilejší přístup ke spotřebě.

V současné době má značka silnou pozici v segmentu prodejních automatů s více než 41 procentním nárůstem hodnoty v roce 2021 ve srovnání s předchozím rokem (kávová zrna a kapsle).5 Nadále maximalizuje své výsledky a zvyšuje penetraci kávových kapslí. Více se zaměřuje na kancelářský kávový servis jako tržní prioritu, přičemž využívá odborných znalostí místních partnerů a distributorů, aby zajistila přístupy šité na míru.

Společnost Lavazza také významně investovala do komunikace, která pokrývá všechny distribuční kanály. Za zmínku stojí speciální projekt v oblasti HoReCa, který do konce letošního roku zajistí lepší viditelnost značky v klíčových prodejnách v rámci celého trhu. Mezi další významné projekty Lavazzy patří spolupráce se sítí kin Cinema City, kde si mohou návštěvníci vychutnat kávu Lavazza a získat tak pravý italský kávový požitek, nebo na Letišti Václava Havla, kde byly instalovány značkové prodejní automaty.

 

Zdroje:

1  Nielsen Admosphere Research; dostupné zde

2 Nielsen RMS, MAT, konec dubna 2022

3  Nielsen, MAT květen 2022

4  Global Data Source, 2021

5 EVA Report, 2021

Související články:

Zboží&Prodej 9/2022: Zrnka navýšila svou důležitost

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required