
Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 11-12/2022?
Rozhovor:
Technologický start-up Wolt Market vstoupil na tuzemský trh v loňském roce. Letos na podzim otevřel v Michli už čtvrtou pobočku v Praze. Jeden kamenný obchod s expresním doručováním má také v Brně. A podle Jany Trnovské, ředitelky pro Česko a Slovensko, se netají plány expanze do krajských měst.
Téma vydání:
Letos na jaře vznikla pod taktovkou Potravinářské komory ČR (PK ČR) a České technologické platformy pro potraviny nová odborná Platforma pro alternativní potraviny a nápoje. Jejím cílem je především vytvoření odborného zázemí pro diskusi o této problematice, komunikaci legislativních otázek a informovanosti spotřebitelů o výhodách i nevýhodách konkrétních alternativ. Nedávná mediální přestřelka mezi PK ČR a organizací ProVeg Česko ale ukázala, že dialog mezi oběma stranami, tedy zástupci živočišné a rostlinné produkce, je třeba výrazně zintenzivnit.
Pozorovatel trendů:
Již třetím rokem se vyrovnáváme se situacemi, které mají jen málo pamětníků. V uplynulých dvou letech to byly dramatické následky epidemie covid, letos válka na Ukrajině s dopadem na společnost a celou ekonomiku včetně obchodu. Změn na trhu i v nákupním chování je celá řada a často jsou vzájemně protichůdné: dramatický růst cen vrací pozornost nakupujících k cenám i mění rovnováhu mezi distribučními kanály, současně však pokračuje modernizace obchodu a nákupních zvyklostí. Analýza k žebříčku TOP 50 českého obchodu se pokouší o shrnutí aspoň hlavních trendů v maloobchodu s rychloobrátkovým zbožím i o opatrný výhled do nejisté budoucnosti.
Vybavení obchodu:
Ať už otevíráte novou prodejnu, nebo předěláváte tu stávající, vybrané osvětlení hraje důležitou roli nejen v celkovém vzhledu, ale také při tom, jak zákazníci obchodní jednotku přijmou. Dobré nasvícení samotného místa a produktů v něm umístěných je totiž, společně s navigací, velmi důležité. V současné době je však více než kdy jindy podstatná i co možná nejlepší realizace s ohledem na energetickou spotřebu.
CatScany:
Opět překládáme analýzy vybraných produktových kategorií. Aktuální vydaní shrnuje trendy v rámci výrobků mezinárodní kuchyně, masa a uzenin, energetických a proteinových výrobků, a tabákových výrobků. Články jako vždy zahrnují informace o prodejích, data a komentáře. Najdete v nich i výběr novinek, které si obchodníci mohou zalistovat.
Aktuální číslo časopisu Zboží&Prodej vyšlo v tištěném nákladu 11 000 výtisků (detailnější informace o distribuci ZaPmag najdete zde).
Ještě časopis neodebíráte? Předplatné ZaPmag si můžete zajistit zde.
Aktuální číslo si můžete prohlížet nebo stáhnout kliknutím na titulní fotografii nového čísla níže.