logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Absolutním šampionem Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2024, a tedy nejlepším vínem pro...
  • Společnost Decathlon, globální výrobce sportovního a volnočasového oblečení a vybavení,...
  • Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, jejichž cílem bylo...
  • Společnost Carrefour International Partnership pokračuje v expanzi, a to novým partnerstvím s...

Miloš Toman: Rychlý konec jedné prodejny

16. prosince 2022
Blog 0
1080
Miloš Toman: Rychlý konec jedné prodejny

Měl jsem možnost pozorovat zblízka krátký život jedné prodejny pečiva. Vydržela půl roku, už je místo ní jiná. Kdybych to ovšem vedení pekárny, která ji provozovala, na základě svých zkušeností řekl už na začátku, pravděpodobně by mě neposlouchalo. V podnikání se bohužel udržuje představa, že když něco hodně chceme, tak hlavou prorazíme zeď. Co vlastně bylo příčinou neúspěchu?

Prodejnu otevřeli v sousedství supermarketu. To by ještě nemuselo být nic negativního, ale pak je třeba nabídnout jiný sortiment, než má konkurence (a zřejmě za nižší ceny). Rohlíky a konzumním chlebem nikdo zákazníky nepřiláká.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Covid změnil priority, zákazníci chtějí profesionální prodavače

Prodejna byla umístěna v dvakrát tak velkém prostoru, než potřebovali. Takže používali jen polovinu, druhá byla ponechána bez úprav. Včetně kabelů trčících z podlahy. Působilo to provizorně a neútulně. Někdy tak vypadají i prodejny, které sice prostor využívají, přesto se zdá, jako by šlo o dočasné řešení. Zákazníci nemají rádi nejistotu a neúplnost. Stejně tak negativně působí například napůl prázdné regály.

Majitel jedné prodejny mi řekl, že přece nebude dávat jiné zboží do prázdného koše na pečivo, když rohlíky přivezou za dvě hodiny. Zeptal jsem se ho, kolik zákazníků mezitím uvidí jen drobky místo pečiva a udělá si dojem, že něco není v pořádku. Opravdu ta trocha práce navíc za to nestojí?

Přečtěte si také
Miloš Toman: Místo akcí nový způsob prodeje
pekařství

Výlohou bylo dovnitř vidět, takže pohled do prodejny mohl přilákat kolemjdoucí. Ale protože pult umístili až na protější straně a osvětlení bylo chabé, lidé, kteří šli po chodníku, nic nezaznamenali. Nejeden obchodník spoléhá na to, že zákazníci přijdou prostě proto, že potřebují nakoupit. Ale to přece mohou udělat i u konkurence. Nevyužívání výloh a jejich přelepování fólií je jednou z velkých chyb, které podnikatele připravují o zákazníky.

V prodejně zavírali v 15 hodin. Tím pádem byli časově dostupní tak nanejvýš pro důchodce. Ti ovšem nejsou příliš lukrativním segmentem zákazníků. A jestliže v sousedním supermarketu nakoupí levněji, a ještě dostanou body na věrnostní kartu, většina půjde tam.

Rychlý konec zmíněné prodejny je dobrou ukázkou, jak to dopadne, když se používá konvenční přístup. Skoro se mi chce říci: Jak to musí dopadnout. Aktivní prodej není jen to, že prodavačky za pultem víc mluví. Začíná vhodnou strategií. Když už otevřít takovou prodejnu hned vedle supermarketu, tak s odlišným sortimentem, využitím prostoru (například občerstvením), zviditelněním a vhodnou otevírací dobou. A neplatí to jen pro nové prodejny. I zavedení obchodníci se mohou potýkat s konkurencí v podobě nových supermarketů a diskontů.

Vstup do nového roku tedy může být impulsem ke změně prodejní a marketingové strategie. Případně k vytvoření strategie, pokud ještě žádnou nemáte.

Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu. 

 

 

Související články:

Miloš Toman: Covid změnil priority, zákazníci chtějí profesionální prodavače pekařstvíMiloš Toman: Místo akcí nový způsob prodeje

Doporučujeme

Komerční sdělení

Spolehlivý partner je zásadní výhodou

V České republice se během 30 let vyprofilovala společnost Pfanner jako přední distrubutor značkového potravinářského zboží. Na zdejším i slovenském trhu zásobuje většinu významných obchodních řetězců, čerpacích stanic a gastro provozů, aktuálně dodává přes sedm stovek produktů více než třiceti různých značek. V portfoliu má ovocné džusy Pfanner, omáčky a těstoviny Panzani, řecký olivový olej Minerva […]

FMCG je rychlejší než kdy dříve a distributor na to musí umět reagovat, říká ředitel Orbico Radim Kratochvíl

Distribuční společnost Orbico funguje na 19 trzích primárně ve střední a východní Evropě. V tomto regionu zaměstnává více než 7,5 tisíce zaměstnanců a v loňském roce její obrat přesáhl 3 mld. euro. V Čechách a na Slovensku se stará například o distribuci značek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun nebo Oral B. S jakými výzvami se potkává na českém trhu a jak je řeší, přiblížil ředitel […]

Firemní předplatné e15

Chcete získat benefit pro vaše zaměstnance nebo dárek pro významné klienty? Máme pro vás nabídku firemního předplatného e15, které nabízí nespočet výhod. S firemním předplatným e15 získáte: –⁠ Tištěné vydání Deníku e15 každý všední den do vaší kanceláře. –⁠ Magazín e15: Lifestyle magazín věnující se nejen byznysovým tématům. –⁠ Webové předplatné Premium+, které vám odemkne […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

29. 11. 2023, Lean & Green Summit, Amsterdam, Holandsko

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očima Miroslavy Birešové, senior sales managerky Kaufland Global Marketplace: Náš marketplace chce poskytovat jedinečný nákupní zážitek

28. listopadu 2023

Pavol Halász, produktový ředitel, Tesco Stores ČR: Pro zákazníka je důležitá cena

20. listopadu 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required