logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

29. ledna 2023
Komerční sdělení 0
396
Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu.

Propojit vědu a byznys

Smyslem summitu je, aby se mohli lidé, kteří řeší ve svých firmách udržitelnost, každoročně scházet a sdílet informace o projektech účastníkům z jiných společností (často z úplně odlišných odvětví a oborů). Zároveň je nutné propojit byznysovou a vědeckou komunitu zabývající se udržitelností.

Kateřina Osterrothová

Vladimír Kočí

„Trend udržitelnosti a úsilí o ochranu klimatu je potřeba prohloubit. Nejlepší cestou, jak zlepšit situaci, je zintenzivnit spolupráci a najít společná řešení. Věříme, že tento summit se stane místem pro pravidelná setkávání a výměnu inspirativních nápadů, a snad toto pomůže posunout udržitelnost jako celek kupředu,“ říká programová ředitelka summitu Kateřina Osterrothová. Odborný garant prof. Vladimír Kočí, vedoucí Ústavu udržitelnosti a produktové ekologie VŠCHT Praha a zakladatel LCA Studia, byl jmenován předsedou vědecké rady summitu. K akci dodává: „Pokud chceme věci opravdu měnit k lepšímu, s reálnými a měřitelnými výsledky, je třeba, aby spolupracovaly věda a byznys. Pro tento záměr je Sustainability Summit vynikající platformou.“

Udržitelné podnikání

Základ summitu představuje dopolední konferenční program, který je zaměřen na udržitelnost v podnikatelském prostředí. Věnovat se bude následujícím okruhům:

  • Kdo je to sustainability manager a co musí umět – nová pozice na pracovním trhu (zkušenosti firem s požadavky na sustainability managery, možnosti studia atd.)
  • Komunikace s dodavateli a odběrateli o položkách udržitelnosti – jak na Scope 3 GHG protokol poctivě a smysluplně
  • Environmentální prohlášení o produktu (EPD) a předcházení greenwashingu
  • Business a věda – partneři, nebo protivníci v udržitelnosti?
  • Financování a udržitelnost
  • Sustainability science – novinky v oblasti vědy o udržitelnosti (indikátory udržitelnosti, planetární hranice, indikátory cirkularity)
  • ESG reporting – zkušenosti, příklady, náměty

Součástí první části programu bude i panelová diskuze na téma Role CEO v udržitelné strategii firmy. Generální ředitelé mají podle všeho zásadní roli při transformaci k udržitelnému podnikání. Panelová diskuze prozkoumá iniciativy udržitelnosti, jak je vidí CEO a členové představenstev. Panelisté se podělí o různé postřehy a kroky, které zvažují jako generální ředitelé v reakci na environmentální a sociální problémy. Dozvíme se, jaké znalosti a dovednosti potřebují managementy firem při zavádění a prosazování ESG a udržitelných strategií.

Diskutovat se budou mj. tyto okruhy otázek:

  • Jak vyvážit strategii udržitelnosti s ostatními cíli společnosti, především finančními?
  • Jak rozšířit chápání udržitelnosti v rámci společnosti a vůči trhu z „pouhého“ ekologického kontextu do jiných oblastí, jako jsou sociální?
  • Jaká je správná struktura zaměstnanců, aby bylo zajištěno, že strategie udržitelnosti budou v celé společnosti implementovány co nejefektivněji?
  • Jak zabudovat postupy řízení udržitelnosti do podniku?
  • Jaké tipy mají panelisté pro ostatní generální ředitele, kteří chtějí posílit svou roli při prosazování udržitelnosti?
  • Jak může generální ředitel přední společnosti na trhu prosazovat udržitelnost nejen pro svou firmu, ale i pro dané průmyslové odvětví?

Případové studie pod drobnohledem vědecké rady

V odpolední sekci budou prezentovány přínosné firemní projekty – případové studie a inovace, které opravdu fungují. Pořadatel akce sestavil vědeckou radu, která sestává z předních osobností české environmentální scény. Komise bude posuzovat jednotlivé návrhy s cílem odhalit skutečný, a nikoliv jen domnělý benefit pro životní prostředí. Výhradně na vědecké radě závisí, zda projekt, který firmy přihlásí, bude zařazen do programu. Ve vědecké radě zasednou pouze přední vědci a odborníci, nikoliv zástupci byznysu či médií.

Na konci konferenčního dne zasedne vědecká rada a zhodnotí jednotlivé případové studie. Přitom se povede diskuze o tom, kam by se daný projekt mohl ubírat dál, jaké jsou příležitosti pro zlepšení či jak jej navázat na příští inovace. Večerní část summitu pak bude patřit především vyhlášení nejlepších projektů v oblasti udržitelnosti, a to formou galavečeru. Networking bude probíhat v podobě Udržitelné hospody (Sustainability Pub), tedy večerní neformální diskuze s dobrým jídlem, pitím a programem.

Doprovodnou část programu tvoří Vědecká kavárna (Science Café), kde budou univerzity a výzkumná pracoviště a prezentovat své odborné práce mající vztah k udržitelnosti. Během dne je možné zhlédnout také Galerii posterů (Poster Gallery), ve které budou mít jednotlivé projekty podobu plakátů. Během kávových přestávek a obědové pauzy budou projekty také komentovány.

Složení vědecké rady summitu:

  • Ing. Vladimír Kočí, Ph.D., MBA, Ústav udržitelnosti a produktové ekologie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (předseda);
  • Kateřina Osterrothová, Ph.D., ATOZ Group (tajemnice);
  • RNDr. Tomáš Cajthaml, Ph.D., Ústav pro životní prostředí Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy;
  • Ing. Jan Vymazal, CSc., Katedra aplikované ekologie, Česká zemědělská univerzita v Praze;
  • Ing. Antonín Lupíšek, Ph.D., Univerzitní centrum energeticky efektivních budov ČVUT;
  • Vojtěch Kotecký, Ph.D., Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy;
  • Jan Pivoňka, Ph.D., Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické v Praze;
  • Tatiana Trecáková, Ph.D., Ústav udržitelnosti a produktové ekologie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze;
  • Petra Innemanová, Ph.D., Ústav pro životní prostředí Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy;
  • Milan Ščasný, Ph.D., Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy;
  • Alexander Ač, Ph.D., Ústav výzkumu globální změny Akademie věd České republiky;
  • Anna Pasková, M.A., Ministerstvo životního prostředí;
  • Daniel Hájek, Ministerstvo životního prostředí.

Široká mediální podpora a summit v unikátních prostorách

Summit organizuje ATOZ Group, která působí na českém trhu tři desetiletí. Celou dobu se zabývá B2B komunikací prostřednictvím oborových médií (tištěné časopisy, web, sociální sítě) a kongresů. A to vůči rozličnému publiku v různých odvětvích a oborech – např. retail, logistika, pharma, packaging, průmysl či doprava. Skupina měsíčně doručí odbornému publiku desítky tisíc výtisků svých časopisů Zboží&Prodej, Tovar&Predaj, Systémy Logistiky CZ, Systémy Logistiky SK, Svět balení a Pharma Profit. V kombinaci s digitálními médii a sociálními sítěmi oslovuje přes 120 000 profesionálů každý měsíc.

Výstupem z konference bude záznam a report s hlavními myšlenkami a daty jednotlivých prezentací sdílený napříč cílovými trhy se záměrem oslovit především vlastníky firem, manažery a vedoucí pracovníky s pravomocí rozhodovat. „Děláme sice novou akci, ale je vidět, že toto téma zajímá každého. Vnímáme velký zájem ze strany partnerů i účastníků,“ podotýká Jeffrey Osterroth, jednatel ATOZ Group.

Summit se koná v bývalém Paláci elektrických podniků. Tato budova, která při svém otevření v roce 1935 přinesla velkorysé prostory s tehdy sofistikovanými technologiemi (výtah pro automobily, klimatizace, teplovzdušné vytápění atd.), prošla nedávno nákladnou rekonstrukcí. Nyní WPP Campus nabízí unikátní kongresové a coworkingové místo v centru Prahy, o výjimečnosti komplexu svědčí ocenění Stavba roku 2021.


Registrace na Sustainability Summitu 2023 je otevřena. Místo si můžete zajistit na této adrese: www.sustainabilitysummit.cz/registrace/

Summitový newsletter se rozesílá po registraci na stránkách: www.atozregistrace.cz/sustainability-summit/

Termín do diáře si lze vložit prostřednictvím oficiálního .ICS souboru summitu: www.sustainabilitysummit.cz/wp-content/uploads/2022/12/Czech-and-Slovak-Sustainability-Summit-2023.ics

Související články:

Obchod No neke skončil, získal data, jak spotřebitelé vnímají nakupování z druhé ruky Přípravy na říjnový kongres Obalko 9 v plném proudu Bedýnky z Lidlu pomáhají omezit plýtvání potravinami Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required