logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Miloš Toman: Tržby klesají, co dělat?

30. ledna 2023
Blog 0
472
Miloš Toman: Tržby klesají, co dělat?

Tržby v maloobchodě už sedm měsíců za sebou klesají a nejvíc je to znát v oboru potravin. Nezbývá nic jiného, než čekat, až se trend otočí? Nebo se dá něco dělat? Obchodníci, kteří zvýší aktivitu, mohou této situace využít.

Zatímco v době, kdy spotřebitelé nejsou nuceni šetřit, mají největší efekt pobídky k většímu nákupu, nyní je potřeba si zejména udržet zákazníky, případně jejich počet navýšit. Vychází to z jednoduchých počtů. Klesají-li tržby na nakupujícího, je potřeba získat více zákazníků a současně nepřicházet o ty, které už máte.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Také vám prodavači odhánějí zákazníky?

Zvláště v oblasti rychloobrátkového zboží je oslovování zákazníků takřka bílou vránou. Přitom nástroje k dispozici jsou. Když vynecháme poněkud nákladné inzeráty v tisku, pak mají obchodníci možnost poměrně snadno využívat sociální sítě. Argumenty typu „Co tam máme pořád dávat?“ neobstojí. Pokud se v prodejně skutečně nic neděje, pak je to špatné samo o sobě. Stereotyp přímo nabádá zákazníky, aby nakupovali jen to nejnutnější.

Dalším způsobem, jak získat nové zákazníky, je osobní doporučení. Spokojení zákazníci doporučují prodejnu svým přátelům a známým, buď osobně, nebo dnes zejména na sociálních sítích. I tento způsob reklamy, třebaže je účinná, není příliš využíván.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Jak v době digitální pracovat s letáky

Proč je důležité současně pracovat na udržení stávajících zákazníků, to si můžeme ozřejmit na příkladu s děravým sudem. Můžete do něj sebeusilovněji pumpovat vodu, ale když současně odtéká, sud nikdy nebude plný. Stejně tak nebudete nikdy mít dostatek zákazníků, pokud sice získáte nové, ale jiní odejdou ke konkurenci.

Popis všech nástrojů a postupů pro udržování loajality by si vyžádal mnohem větší prostor, než je jeden článek. Ale můžete začít věrnostním programem. Je sice pravda, že ten sám o sobě věrnost nezaručí, ale je dobrým základem, na němž ji můžete budovat.

Aktivní prodej tedy není jen způsob, jak prodat víc. Stejně tak je důležité získávat zákazníky a udržovat si je. Jak jsme si ukázali, v současné době jsou tyto dvě funkce důležité. Věnujte jim proto zvýšenou pozornost.

Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu. 

 

 

 

 

Související články:

Miloš Toman: Také vám prodavači odhánějí zákazníky? Miloš Toman: Jak v době digitální pracovat s letáky Miloš Toman: Jak se vypořádat s rostoucími náklady na energie

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required