
Za období 02/2022–01/2023 v segmentu dětské výživě suché nejvíce promovala značka Hami (Nutricia; 31 %) následovaná značkami Nestlé (Nestlé Česko; 29 %) a Sunar (Hero; 18 %). Téměř čtvrtinu reklamního výkonu dětské výživy tekuté uskutečnila značka Hami (Nutricia; 24 %), dvěma dalšími značkami v pořadí s velmi podobnými výkony jsou Hamánek (Hamé; 13 %) a Hello (Linea; 13 %). Nejpromovanějšími značkami v kategorii dětská výživa – snacky jsou Nestlé (Nestlé Česko; 27 %), Sunar (Hero; 27 %) a Hami (Nutricia; 26 %).
Nejpromovanější značkou kojeneckého mléka (ve formě prášku) je Nutrilon (Nutricia; 26 %) následovaný značkami Sunar (Hero; 24 %) a Nestlé (Nestlé Česko; 21 %). V tekutých kojeneckých mlécích k přímé spotřebě tvoří podíl na celkovém reklamním výkonu značky Hami tři čtvrtiny (Nutricia; 75 %), zbylou jednu čtvrtinu pak uskutečnila značka Nestlé (Nestlé Česko; 25 %). V kategorii dětské čaje a šťávy jsou při odhlédnutí od privátních značek nejpromovanějšími Hamánek (Hamé; 21 %) a Hipp stejnojmenného producenta (15 %).
Promočním lídrem kategorie kojenecký dudlík je značka Mam (Mark Distri; 44 %), téměř třetinu celkového reklamního výkonu uskutečnila značka Nuk (Mapa Spontex CE; 29 %) a top trojkou pak značka Canpol Babies (Malewo; 13 %).
Absolutní jedničkou v promocích dětských plen je značka Pampers (Procter&Gamble Czech Republic, 55 %). Třetinu celkového reklamního výkonu dětských vlhčených ubrousků uskutečnila značka Linteo (Melitrade; 33 %), za další téměř třetinou stojí značka Pampers (Procter&Gamble Czech Republic, 32 %) a trojici nejpromovanějších s odstupem uzavírá Hipp stejnojmenného producenta (3 %).
Nejpromovanější dětská kosmetika
Trojlístek nejpromovanějších značek dětské kosmetiky tvoří značky Nivea (Beiersdorf; 17 %), Hipp (Hipp; 16 %), a Linteo (Melitrade; 10 %). Nejpromovanějšími značkami kategorie sprchové gely pro děti jsou Fa (Henkel; 17 %), Palmolive (Colgate-Palmolive Česká republika; 9 %) a Nivea (Beiersdorf; 3 %). Absolutní jedničkou kategorie šampony na vlasy pro děti je značka Schauma (Henkel ČR; 63 %).
Údaje o dosahu, velikostí inzerce a jejího umístění v letáku jsou podkladem pro zjištění reklamního výkonu. Reklamní výkon (RV) ovlivňuje i náklad dané inzerce a dále výdaje na výrobu a distribuci letáků. Reklamní výkon se uvádí v Kč a je důležitým indikátorem analýz výdajů na promotions aktivity (zjednodušeně řečeno: kdo si kde a za kolik „koupí“ jaký prostor pro svoji inzerci).
Jana Schwarzová, Focus CZ Marketing- and IT Research s. r. o.