
Podle oficiálního sdělení nastavuje vedení německé skupiny Galeria Karstadt Kaufhof kurz k bezpečné budoucnosti a přeskupuje síť svých poboček. Na pozadí vážných dopadů pandemie, ukrajinské války s vysokou inflací a silně klesajícího apetitu tamních spotřebitelů se subjekt už loni na podzim rozhodl k zavedení takzvaného ochranného deštníku. Nyní představil plán restrukturalizace.
Na celkem 77 místech v Německu chce skupina obchodních domů Galeria Karstadt Kaufhof v budoucnu zákazníkům představit svůj nový koncept, který se více zaměří na místní a regionální potřeby. Jeho součástí má být vstřícné propojení možností mobilních nákupů, on-line služeb a kamenných poboček. Během příštích tří let plánuje modernizaci všech svých poboček. Navzdory celkově mimořádně náročné ekonomické situaci v Německu, zejména v nepotravinářském maloobchodě, to podle jejích zástupců znamená, že je možné udržitelným způsobem zachovat přibližně 11 000 pracovních míst.
V provozu 52 poboček po celém Německu, to je více než 40 % z celkových 129 obchodních domů této značky, ovšem nelze podle vedení společnosti pokračovat. Vzhledem k všeobecným ekonomickým a lokálním podmínkám nemají, ani po intenzivních jednáních s pronajímateli a městy, pozitivní vyhlídky na další provozování. „Toto je nepochybně těžký den pro nás všechny. V minulých týdnech jsme intenzivně zápasili o každou jednotlivou lokalitu,“ uvádí zplnomocněný zástupce Arndt Geiwitz.
Větší nezávislost poboček s jasným profilem
V plánu je uzavření dotčených poboček ve dvou vlnách 30. června 2023 a 31. ledna 2024. Ukončení jejich provozu se dotkne celkem přibližně čtyř tisíců zaměstnanců a dalších 300 pracovníků v essenském ústředí firmy a v servisních funkcích, jako je IT a facility management. Skupina se bude v budoucnu jasněji profilovat. A to zejména v segmentu oblečení, krásy a bydlení. Cílem je, aby přitažlivá nabídka stravování a užitečného doplňkového servisu, jako je pojištění, krejčovství, úklid nebo občanské služby, z poboček učinila oblíbená místa pro setkávání v centrech měst.
„Abychom posílili místní struktury, dáváme pobočkám větší nezávislost,“ popisuje generální ředitel Miguel Müllenbach. „Měly by být schopny více rozhodovat o sortimentu výrobků, prioritách a místních procesech.“ V budoucnu pomůže pět nových regionálních jednotek optimálně propojit procesy se Servisním centrem v Essenu. „Dnes pokládáme základ pro pozitivní ekonomický výhled naší společnosti. Obchodní dům v Německu má budoucnost,“ uzavírá.