
Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 4/2023?
Rozhovor:
Ani tištěný leták, ani věrnostní program. Obejdete se bez nich, když zákazníkům připravíte adekvátní nabídku, například formou trvale nízkých cen. Právě cena se aktuálně skloňuje ve všech pádech. A i přes mírně pozitivní trend klesající inflace a cen energií nevidí Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka, příliš optimisticky masivní zlevňování. Stojíme podle něj před velkou výzvou – ceny bude muset trh postupně akceptovat.
Téma vydání:
Na začátku letošního roku rozvířil zatím ještě stále celkem poklidné vody udržitelnosti fakt, že v Německu začal platit „zákon o dodavatelských řetězcích“. V praxi to znamená, že tato norma předchází legislativu, která bude celoevropsky platit později, a německé firmy musí kontrolovat dodržování lidských práv u svých dodavatelů. Dotkne se to samozřejmě i českých firem.
Nákupčí:
Category manager musí být rozhodný, mít výborné komunikační schopnosti i empatii a zároveň umět říkat „ne“. Samozřejmostí musí být perfektní znalost zákazníků, trhu a také trendů. „S dodavateli máme shodný zájem – chceme prodat víno zákazníkovi, který bude spokojený a vrátí se pro něj,“ říká Vlastimil Vávra, manažer kategorie vín v řetězci Albert. Víno ho provází prakticky celým profesním životem.
E-commerce:
Personalizace a zákaznická retence je pro úspěch on-line hráčů velmi důležitá, pomáhá totiž utvářet a upevňovat vztah se zákazníkem, respektive jeho vztah k nákupní platformě. Zároveň mu v mnohém usnadňuje samotný nákup, čímž významně povznáší jeho zákaznickou zkušenost. Proto je akvizice nových zákazníků či stimulace těch stávajících k nákupu pomocí marketingových aktivit pro růst byznysových cílů zásadní.
CatScany:
Opět nabízíme analýzy vybraných produktových kategorií. Aktuální vydaní shrnuje trendy v rámci piva, nealkoholických nápojů, cukrovinek, sušenek a oplatek, a školních a kancelářských potřeb. Články jako vždy obsahují informace o prodejích, data a komentáře. Najdete v nich i výběr novinek, které si obchodníci mohou zalistovat.
Aktuální číslo časopisu Zboží&Prodej vyšlo v tištěném nákladu 10 500 výtisků (detailnější informace o distribuci ZaPmag najdete zde).
Ještě časopis neodebíráte? Předplatné ZaPmag si můžete zajistit zde.
Kromě exkluzivního tištěného vydání nabízíme i možnost přečíst si časopis v elektronické podobě on-line. Můžete si jej prohlížet nebo stáhnout ve formátu PDF zde.