logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Zdeněk Juračka: S optimismem, trpělivostí a vůlí jít dopředu

8. ledna 2024
Publicistika 0
1440
Zdeněk Juračka: S optimismem, trpělivostí a vůlí jít dopředu

Byl bych velmi nerad, kdyby tento můj letošní první text vyzněl pesimisticky. Je o mně známo, že jsem k současné situaci ve státě dosti kritický. Dovolím si tedy v souvislosti s nastávajícím rokem být pro změnu trochu více optimistický, což je v mých článcích dosti nezvyklé. Proto hned úvodem přeji všem kolegům, bývalým i budoucím, kteří „bruslí“ v tomto velmi nepřehledném ekonomickém prostředí na tenkém ledě, aby byli optimisty a neztráceli trpělivost a vůli jít dopředu.

Bohužel musím konstatovat, že současná vláda a celá její politická garnitura nám pomáhá se s touto situací vyrovnat minimálně. Zjednodušuje si život a nehledá cestu k narovnání velmi nepřehledného tržního prostředí. Tím umožňuje pokračování a dokonce podporuje již tak přebujelou šedou ekonomiku, která poctivým podnikatelům ubírá sily a mnoho z nich proto bohužel ztrácí chuť v takovém ekonomickém prostředí nadále podnikat.

Pokud jde o stále diskutované obchodní řetězce, nikdy jsem je neodsuzoval za to, že chtějí „vydělat“. Proto byly založeny a proto expandují do dalších zemí. Mě mrzí, že stát zaspal možnost regulovat jejich nástup k nám tak, jako to učinily jiné státy zejména v severní Evropě. Byla to zcela zásadní chyba, která se bude velmi těžko napravovat; snad jsme již přežili dobu znárodňování. Samozřejmě mě ale mrzí, že retaileři nedodrželi původní, navíc zveřejněnou strategii, se kterou na náš trh vstupovali, a to podle počtu obyvatel v dané lokalitě. Nejvíc mi samozřejmě vadí viditelný únik zisků z jejich činnosti do zahraničí prostřednictvím mateřských firem i jinak. Jsou to miliardy, které by se do propadlého rozpočtu určitě hodily. Navíc je zřejmé a prokazatelné, že brzdí rozvoj české výrobní sféry, protože většinou, podle pokynů svých mateřských firem, velkou část komodit dovážejí.

Domnívám se přitom, že šance v tržním zmatku a k uplatnění své nabídky na trhu mají všichni. Někteří využijí zcela nepokrytě podmínky, které jim dává rozbujelá šedá ekonomika, další, a dej jim Bůh čest a slávu, proniknou na trh prostřednictvím inovací, rozšířením nabídky, využíváním regionálních kapacit a podobně. Řekl bych, že zde je pole stále ještě otevřené. Osobně jsem rád, že tento prostor využívají i čeští obchodníci, zejména samozřejmě družstva.

Jsem taky rád, že pro pokračování v mnou započatých aktivitách se našli schopní mladí kolegové, kteří prosazují přijaté principy a přinášejí ve prospěch českého maloobchodu mnohé nové nápady, které zviditelňují český obchod a mají dobrou odezvu u zákazníků. Přeji jim, aby ve svém úsilí vydrželi a nadále šířili dobré jméno českých obchodníků, ale i regionálních českých výrobců, se kterými se povedlo rozjet novou spolupráci na dobré a kvalitní úrovni.

Zdeněk Juračka, čestný předseda, Asociace českého tradičního obchodu

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required