Klasické kamerové systémy v maloobchodech jsou postupně nahrazovány kamerami vybavenými moderními videoanalytickými funkcemi. Chytré kamery Mobotix od společnosti Konica Minolta umožňují mimo jiné vyhodnocovat pohyb osob po prodejně. To pomůže k efektivní optimalizaci rozložení sortimentu, personálním úpravám či vytvoření funkčních marketingových strategií. Kamera sledující pokladnu vybavená příslušným systémem pak například dokáže obchodníkovi ušetřit značné finanční prostředky, které se jinak ztrácejí v inventárních rozdílech.
„Ideální volbou pro použití v obchodě je model Mobotix S74, který v jedné kameře kombinuje až čtyři flexibilní moduly. V rámci jediné licence tak může pokrýt obrovský prostor, na který by běžná kamera nestačila. Zatímco jeden objektiv může sledovat přímo pokladnu, druhý v širším pohledu celý pult a další mohou být nasměrovaný třeba ke vchodu a východu,“ řekl Michal Šotek, ředitel divize Video Solution Services společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech.
Využití chytrých kamer pouze k ostraze by bylo hrubé plýtvání jejich potenciálem. Obchodníkům tato technologie nabízí rovněž možnost vyhodnocovat zákaznické chování. Kamery poznají nejen kudy zákazníci nejčastěji procházejí, nebo kde se v prodejně zdržují, ale také jejich věk, pohlaví, a dokonce i náladu. Všechna tato data mají pro obchodníky cenu zlata a mohou sloužit k přesnému a správnému manažerskému rozhodování. Výsledkem je spokojený zákazník, který se bude častěji vracet.