logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Petra Frieszová: Bezplatné programy jsou ve věrnostním sektoru skutečným rozlišovacím prvkem

20. února 2024
Publicistika 0
1316
Petra Frieszová: Bezplatné programy jsou ve věrnostním sektoru skutečným rozlišovacím prvkem

Existuje velké množství věrnostních programů a iniciativ s různými cíli na straně provozovatelů. Pro spotřebitele (nakupující) není vždy snadné hned zjistit, zda a jak jsou za svou věrnost obchodníkovi skutečně odměněni. Některé programy nabízejí slevy nebo poukázky, které mohou podléhat určitým podmínkám. Jedno je jisté: věrnostní programy, v nichž spotřebitelé za své výdaje u obchodníka dostávají jasně definovanou odměnu, například v podobě bonusu pro domácnost zdarma, působí jako dárek a odměna.

Za odměnu jsou spotřebitelé ochotni u prodejce za určitý čas utratit více nebo nakupovat častěji. Sbírání věrnostních bodů – fyzicky nebo digitálně – je zábavné a cíl je vždy na dohled. Odměny lze nalézt také ve vitríně na prodejní ploše, která je věnována výhradně věrnostní kampani.

Správně provedené bezplatné věrnostní programy zvyšují tržby prodejce a dlouhodobě zlepšují jeho image. Úspěšnost takových věrnostních programů je trvale vysoká a míra účasti je velmi stabilně vysoká! Zejména v nejisté době a na pozadí rostoucích cen jsou spotřebitelé vděční, když jsou oceňováni. Maloobchodníci si uvědomili, jakou to má sílu, a trendem není jen taktické zavádění jednotlivých programů, ale strategické začlenění celku do marketingového plánu.

Součást komunity

Vedle věrnostních programů, v nichž jsou spotřebitelé sami odměňováni bezplatnými odměnami, pozorujeme mezi spotřebiteli rostoucí potřebu jednat a pomáhat ostatním. Společnost tcc – The Continuity Company tento trend zachytila již před lety a společně s maloobchodníky v celé Evropě úspěšně rozvíjí tzv. komunitní kampaně. Spotřebitelé zde dostávají poukázky. Tyto poukázky mají určitou hodnotu a mohou být přiděleny konkrétní komunitě. Tyto komunity, jako jsou školy nebo sportovní kluby, pak mohou poukázky vyměnit za bezplatné odměny v podobě školních nebo sportovních potřeb.

Tento způsob je u spotřebitelů velmi oblíbený. Cítí se být součástí komunity. A prodejce, který kampaň vede, je v oblasti CSR viditelně aktivní. Tyto kampaně mohou samozřejmě také zvýšit tržby prodejce a mít pozitivní dopad na image značky. Komunitní kampaně jsou tématem rozhovorů mezi rodinou a přáteli a spotřebitelé se stávají ambasadory maloobchodního prodejce.

S rostoucí digitalizací vidíme rostoucí příležitosti v oslovování spotřebitelů napříč všemi kanály (omnichannel). Starý dobrý leták je však stále důležitým médiem. Pro maloobchodníky je ale stále důležitější aktivovat spotřebitele i mimo místo nákupu, ať už v obchodě nebo v e-shopu, a propojit je s vlastní značkou.

Právě zde mohou behaviorální věrnostní kampaně nabídnout konkurenční výhodu, protože jsou relativně nové. Behaviorální věrnostní kampaně odměňují věrnost zákazníků nad rámec čistě finančních pobídek. Kromě tradičních transakcí u pokladny jsou spotřebitelé odměňováni za další formy loajality, jako je kvalitativní zpětná vazba, aktivita na sociálních sítích nebo registrace na portálech prodejců.

Petra Frieszová, client director GAS / CZ / SK, tcc -The Continuity Company

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required