
E-shop Spokojený pes, který nabízí chovatelské potřeby, má nového ředitele. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi. Ten přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu.
E-shop Spokojený pes založila v roce 2005 Soňa Fialková a nyní dosahuje téměř 650milionového obratu, provozuje vlastní dovážkovou službu Rychlý pes a pro své zákazníky doposud otevřel tři kamenné prodejny. Majitelka se po 20 letech v čele firmy rozhodla odejít a věnovat se novým aktivitám. „Spokojený pes v roce 2025 slaví 20 let a já jsem se k tomuto výročí rozhodla vystoupit ze své komfortní zóny a opustit místo šéfa,” uvádí ke svému odchodu Soňa Fialková.
Matúš Karaffa vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a již během studií v roce 2009 spoluzaložil Feedo.cz, ze kterého postupně vybudoval středoevropský e-shop s kojeneckou výživou a dětskými potřebami. Pod jeho vedením se společnost transformovala z „garážového start-upu” o jednom člověku na firmu s obratem 650 milionů korun, expandovala do Polska a na Slovensko a následně se stala součástí německé skupiny Windeln.de. Matúš Karaffa stojí také za menšími projekty, jako je peevo.cz nebo chytrazed.cz.
„Matúš byl pro nás jasná volba. Sám si prošel budováním velkého e-shopu a jeho řízením. Mohl tak převzít vedení společnosti, aniž by se musel učit klíčovým dovednostem. Navíc jsme kdysi krátce spolupracovali a tušila jsem, že si lidsky sedne s firemní kulturou, respektive s týmem Spokojeného Psa,” dodává Soňa Fialková.
„Nabídka mi přišla v pravý čas a nešla odmítnout. Spokojený pes je stabilní, rozjetá a dobře fungující firma. Předání tak bylo téměř bezbolestné a těším se, kam můžeme Spokojeného psa dál posouvat,” říká ke své nové pozici nastupující CEO Matúš Karaffa a současně dodává: „Myslím, že mou výhodou je to, že jsem si prošel opravdu všemi fázemi e-commerce a díky tomu rozumím, jak se firma rozvíjí a mění se s tím i její potřeby. Věřím, že majitele Spokojeného psa oslovil také můj drive firmu rozvíjet, nebát se zkoušet nové věci a zároveň za ni nést zodpovědnost.”
Kontinuita a nové výzvy
Spokojený pes v loňském roce dosáhl obratu 640 milionů korun a dlouhodobě se drží na pozici lídra českého trhu s chovatelskými potřebami. E-shop buduje svou značku s důrazem na kvalitu nabízeného zboží a zákaznickou péči.
Firma chce pod novým vedením dále pokračovat v růstu, rozšiřovat služby pro zákazníky i vlastní produktové portfolio. „Mým cílem je firmu posunout dál. Už teď pro zákazníky chystáme například rozšíření sítě kamenných prodejen, chceme posílit naši pozici na Slovensku a nebráníme se ani potenciální geografické expanzi. Optikou čísel bych rád v nejbližších letech postupně dosáhl obratu jedné miliardy korun,” přibližuje své plány nový CEO Spokojeného psa.