logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Rohlík.cz a Skupina Coop získaly mezinárodní ocenění za své privátní značky

19. května 2025
Zprávy 0
1206
Rohlík.cz a Skupina Coop získaly mezinárodní ocenění za své privátní značky

Mezi držitele ocenění International Salute to Excellence Award, které uděluje organizace Private Label Manufacturers Association (PLMA), se letos zařadili i čeští zástupci, on-line supermarket Rohlík.cz a tradiční maloobchodní síť Skupina Coop. Subjekty cenu získaly za své privátní značky, které přispívají ke zlepšování života zákazníků. Ocenění celkově obdrží 91 nejlepších produktů od 36 maloobchodníků z 18 zemí.

Vítězové ceny International Salute to Excellence Awards budou představeni 20. a 21. května v sekci Idea Supermarket během mezinárodního veletrhu World of Private Label v holandském Amsterdamu.

Přečtěte si také
K desátému výročí přichází Rohlik.cz s nabídkou upcycled potravin

„Nesledujeme trendy. Nastavujeme vlastní standard,“ komentuje úspěch Petr Chvojka, vedoucí privátních značek ve skupině Rohlík Group. „Vždy začínáme u toho, co lidi opravdu potřebují, aby mohli lépe žít a lépe jíst. Naší misí je zpřístupnit kvalitní potraviny širší veřejnosti, bez nutnosti utrácet víc, než je potřeba. Tato ocenění nejsou jen uznáním, ale dokazují, že dělat věci správně přináší ty nejlepší výsledky,“ doplňuje.

Vzhledem k inflaci a neustálým obavám zákazníků o vlastní rozpočet zůstává cenová dostupnost důležitým hnacím motorem prodeje privátních značek. Přesto se maloobchodníkům a jejich dodavatelům daří nabízet ve výrobcích vlastních značek i chuť i kvalitu. Vítěze ocenění International Salute to Excellence Award vybral mezinárodní panel odborných porotců.

Přečtěte si také
Červená Voda má prodejnu potravin CBA

Nejvíce oceněných privátních značek, celkem 20, získalo Německo, následovala Itálie s 11 položkami. Dánsko, Polsko a Nizozemsko se dělí o třetí místo v žebříčku se sedmi vítězi a čtvrté Portugalsko se šesti vítězi ocenění. Maloobchodníci v České republice, Irsku, Španělsku a Jihoafrické republice se mohou pochlubit pěti položkami. Nejvíce ocenění získaly společnosti Dirk Rossmann, Rewe Group a Biedronka/Jeronimo Martins.

Zvyšování laťky

„Maloobchodníci a výrobci privátních značek neustále zvyšují laťku kvality, a to jak v potravinářství, tak v nepotravinářské oblasti. To platí nejen pro samotný produkt a použité ingredience, ale také pro obalový design,“ vyjadřuje se člen poroty a další doplňuje: „Design obalů je stále kreativnější a zaměřený na spotřebitele. Je třeba využít každou příležitost k omezení obalů a použít recyklovatelné materiály, což vyhovuje potřebám nakupujících.“

Porotu zaujala především vynikající kvalita prezentovaných produktů, včetně těch ze zemí mimo Evropu, jako je Thajsko, Jižní Korea, Čína a Jižní Afrika. Některé produkty tak představovaly výzvu pro chuť evropského spotřebitele. „Mrazem sušený durian předložený thajským prodejcem byl jednoznačně pozoruhodný,“ říká jeden z porotců.

Trendy v privátních značkách

Klíčovým trendem v kategorii potravinářských privátních značek je pokračující vzestup veganských produktů, a to nejen jako náhražek masa, ale jako samostatných výrobků s vlastní identitou a přitažlivostí. Pozoruhodným trendem jsou také funkční přísady, jako je přidávání kávy nebo kofeinu do potravin. Někteří porotci se domnívají, že to může vyhovovat specializovaným trhům, jako je herní komunita. Funkční ingredience také lákají ke zdravému stravování a sportovní výživě.

V nepotravinářských kategoriích dominovaly přírodní produkty a výrobky bez parfemace. Produkty osobní péče, prací prostředky a další čisticí prostředky se také zaměřují na minimalistický design obalů. V nepotravinářské oblasti maloobchodníci kombinují udržitelnost s pohodlím a cenovou dostupností.

Závěry z letošního ročníku soutěže jsou, že klíčový význam má i nadále vyprávění příběhů a prezentace produktů. Udržení konkurenceschopnosti na dnešním trhu vyžaduje neustálé investice do inovací a designu obalů, což je klíčové pro růst sektoru soukromých značek. Pozoruhodné jsou doplňky sportovní výživy, které se rozvíjejí jako nová kategorie. Rostou i nápoje typu ready to drink a nealkoholické koktejly vyhovující trendu pohodlí a pití bez alkoholu. Dalším poznatkem je, že v potravinářském i nepotravinářském segmentu je dostatek prostoru i pro netradiční přísady, jako je affogato nebo lanýže či produkty vytvořené michelinskými šéfkuchaři.

Seznam vítězů lze nalézt zde. 

Související články:

K desátému výročí přichází Rohlik.cz s nabídkou upcycled potravin Červená Voda má prodejnu potravin CBA

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required