logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Desítky procent navíc: Češi investují do kuchyní pod širým nebem

7. srpna 2025
Moderní trh 0
292
Desítky procent navíc: Češi investují do kuchyní pod širým nebem

Roste zájem o venkovní kuchyně, které se v posledních letech stávají stále běžnější součástí českých domácností. Podle údajů společnosti Planeo roste poptávka po vybavení pro vaření a stolování pod širým nebem každoročně o desítky procent. 

Zatímco dříve byla středobodem zahradní zábavy především klasická grilovačka, dnes Češi stále častěji investují do komplexnějšího venkovního zázemí pro přípravu jídla. „Zákazníci hledají řešení, která jim umožní pohodlně vařit, péct, chladit nápoje i servírovat pokrmy – a to vše bez nutnosti neustálého přebíhání do domu,“ uvádí Dominik Dolejš, marketingový ředitel Planeo.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 3/2024: Milovníci grilování se mají na co těšit
grilování

Roste zájem o multifunkční grily, venkovní lednice, pizza pece nebo designová ohniště. Prodeje zahradních grilů, venkovního nábytku i specializovaných spotřebičů každoročně stoupají o desítky procent, což potvrzují i statistiky Planeo. „Tento trend je podle něj patrný nejen v hlavní letní sezoně, ale i v období podzimu a jara, kdy lidé využívají venkovní prostory stále častěji,“ popisuje Dominik Dolejš.

Výběr grilu je pro venkovní kuchyni zásadní

Na trhu dominují tři hlavní typy: grily na dřevěné uhlí, plynové a elektrické. Každý má své výhody i nevýhody. „Gril na dřevěné uhlí nabídne autentickou chuť i vůni, plynový gril zase ocení začátečníci pro jeho rychlost a jednoduché ovládání. Elektrický gril je ideální tam, kde je omezený prostor nebo možnosti větrání,“ vysvětluje Jiří Zeman, šéfkuchař z In Catering Group. Stále větší popularitu získávají také grily na dřevěné pelety, které jsou jednoduché na údržbu, ale dávají pokrmu klasické grilovací aroma. „Neméně důležité jsou i pracovní plochy – ideálně oddělené na čistou a špinavou část. Pokud to prostor umožní, doporučuji také chladicí box a dřez s přívodem vody, což výrazně zvýší komfort při přípravě i servírování,“ dodává Jiří Zeman.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 3/2025: Na gril se derou sýry i alternativy

Součástí moderní venkovní kuchyně jsou čím dál častěji i multifunkční ohniště a pizza pece. „Zájem o domácí pizza pece vzrostl meziročně více než čtyřnásobně,“ říká Dominik Dolejš. „Domácí pizza pec je skvělým doplňkem. Zvládnete v ní nejen pizzu, ale i čerstvý chléb nebo pečené maso,“ doplňuje Jiří Zeman.

Poptávka roste i po venkovních lednicích

S rostoucím zájmem o venkovní kuchyně roste i poptávka po praktickém chlazení – kompaktní lednice, boxy na nápoje nebo vestavné chladicí zásuvky jsou dnes samozřejmostí. Klíčová je nízká spotřeba, tichý chod a odolnost vůči venkovním podmínkám. „V posledních dvou letech sledujeme každoroční nárůst prodejů venkovních lednic a chladicích boxů o téměř 20 procent, protože lidé chtějí mít čerstvé suroviny i nápoje vždy po ruce. Hodně zákazníků si ale navenek pořizuje obyčejnou lednici, která k tomu není přímo určena,“ říká Dominik Dolejš.

Prostorný stůl, pohodlná křesla nebo lavice a možnost zastínění jsou základem každé venkovní kuchyně. Důraz se klade na materiály odolné vůči povětrnostním vlivům – tropické dřevo, kov s povrchovou úpravou, umělý ratan nebo polywood. Oblíbené jsou sestavy pro více osob i praktická skládací řešení pro menší prostory. Výhodou je snadná údržba a dlouhá životnost. „Lidé často podceňují význam kvalitního nábytku a dostatečného stínění. Pohodlné sezení a ochrana před sluncem jsou základem příjemné atmosféry,“ říká Dominik Dolejš.

V osvětlení bodují stmívatelná světla

Večerní pohodu pod širým nebem podtrhne správné venkovní osvětlení. Kvalitní LED světla, solární lampy nebo světla s pohybovým čidlem zvyšují bezpečnost i komfort. Trendem jsou stmívatelná a dálkově ovládaná svítidla, která umožní navodit tu správnou atmosféru podle momentální nálady. „Prodeje venkovního osvětlení rostou každoročně dvouciferným tempem, protože zákazníci kladou stále větší důraz na bezpečnost, atmosféru i úspornost provozu,“ přibližuje Dominik Dolejš.

Související články:

grilováníZboží&Prodej 3/2024: Milovníci grilování se mají na co těšit Zboží&Prodej 3/2025: Na gril se derou sýry i alternativy Tesco vstupuje do grilovací sezóny s nabídkou novinek a inovací Košík.cz: Na gril si Češi kupují nejlepší masa, za grilovací sezonu utratí 7 000 korun

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required