První září máme všichni automaticky spojeno se školou. Tedy zřejmě až na některé obchodníky. Ti, pokud neprodávají školní potřeby, na něj nereagují. Je to chyba, protože přicházejí o tržby, přestože nemají v nabídce školní sešity.
Tak například můžete nabídnout zdravé svačiny. Rozdávat zdarma deset receptů (pomůže vám s nimi uměla inteligence) se seznamem potřebných surovin, které jsou k dostání ve vašem obchodě. Zákazníci jsou za inspiraci vděční a „co já mám pořád vymýšlet“ je častým povzdechem rodičů.
Nebo stejným způsobem ukažte, jak připravit zdravé večeře. Samozřejmě zejména pro děti, protože na to v těchto dnech rodiče hodně slyší.
Možná si teď povzdychnete, že vhodný čas už jste propásli. Ale nemusíte věšet hlavu. Je řada dalších příležitostí. Na Vánoce jistě nezapomenete, ale za celý rok najdete spoustu dalších příležitostí, které se dají využít, aby přitáhly pozornost zákazníků a přiměli je otevřít peněženku.
Chce to jediné: Plánovat. Mnoho obchodníků žije ze dne na den. Nepřipravují, ale reagují. A v takových případech většinou pozdě. Můžete to změnit. První září je v některých zemích prvním dnem podnikatelského roku. Zahajte ho tím, že začnete pracovat na celoročním plánu příležitostí, které můžete obchodně využít.
Nejdříve si udělejte přehled. Jsou významné svátky, které můžete s něčím spojit. Pak mezinárodní dny. V srpnu byl například den koček, kdy jste mohli domácím miláčkům nabídnout nějaké dobré krmení. A nejlepší na tom je, že za rok můžete zase. A nezapomeňte ani na sezóny. Co třeba udělat švestkový den a opět s recepty? Nebo později dýňový?
Ano, to všechno můžete samozřejmě vymyslet za pochodu. Ale kouzlo plánování spočívá v tom, že už máte předem vymyšleno a termín zanesený v kalendáři. Nestane se vám tak, že si na významný den, který jste mohli využít, vzpomenete, až když je po něm.
Tak tedy, udělejte si čas, sedněte si jedno nebo více odpolední a vypracujte plán. Včetně toho, co bude potřeba ke každému datu připravit. A nastavte si včasné připomenutí ve svém kalendáři, ať už to příště nepropásnete. Prodávat aktivně neznamená čekat, kolik přijde nakupujících, ale nápaditě je povzbuzovat.
Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu.




