logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Miloš Toman: Naplánujte si, jak zvýšit tržby

2. září 2025
Blog 0
589
Miloš Toman: Naplánujte si, jak zvýšit tržby

První září máme všichni automaticky spojeno se školou. Tedy zřejmě až na některé obchodníky. Ti, pokud neprodávají školní potřeby, na něj nereagují. Je to chyba, protože přicházejí o tržby, přestože nemají v nabídce školní sešity.

Tak například můžete nabídnout zdravé svačiny. Rozdávat zdarma deset receptů (pomůže vám s nimi uměla inteligence) se seznamem potřebných surovin, které jsou k dostání ve vašem obchodě. Zákazníci jsou za inspiraci vděční a „co já mám pořád vymýšlet“ je častým povzdechem rodičů.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Úspěšný obchod závisí na důvěře

Nebo stejným způsobem ukažte, jak připravit zdravé večeře. Samozřejmě zejména pro děti, protože na to v těchto dnech rodiče hodně slyší.

Možná si teď povzdychnete, že vhodný čas už jste propásli. Ale nemusíte věšet hlavu. Je řada dalších příležitostí. Na Vánoce jistě nezapomenete, ale za celý rok najdete spoustu dalších příležitostí, které se dají využít, aby přitáhly pozornost zákazníků a přiměli je otevřít peněženku.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Prodejna jako centrum místní komunity
Skupina Coop

Chce to jediné: Plánovat. Mnoho obchodníků žije ze dne na den. Nepřipravují, ale reagují. A v takových případech většinou pozdě. Můžete to změnit. První září je v některých zemích prvním dnem podnikatelského roku. Zahajte ho tím, že začnete pracovat na celoročním plánu příležitostí, které můžete obchodně využít.

Nejdříve si udělejte přehled. Jsou významné svátky, které můžete s něčím spojit. Pak mezinárodní dny. V srpnu byl například den koček, kdy jste mohli domácím miláčkům nabídnout nějaké dobré krmení. A nejlepší na tom je, že za rok můžete zase. A nezapomeňte ani na sezóny. Co třeba udělat švestkový den a opět s recepty? Nebo později dýňový?

Ano, to všechno můžete samozřejmě vymyslet za pochodu. Ale kouzlo plánování spočívá v tom, že už máte předem vymyšleno a termín zanesený v kalendáři. Nestane se vám tak, že si na významný den, který jste mohli využít, vzpomenete, až když je po něm.

Tak tedy, udělejte si čas, sedněte si jedno nebo více odpolední a vypracujte plán. Včetně toho, co bude potřeba ke každému datu připravit. A nastavte si včasné připomenutí ve svém kalendáři, ať už to příště nepropásnete. Prodávat aktivně neznamená čekat, kolik přijde nakupujících, ale nápaditě je povzbuzovat.

Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu.

 

Související články:

Miloš Toman: Úspěšný obchod závisí na důvěře Skupina CoopMiloš Toman: Prodejna jako centrum místní komunity Miloš Toman: Jak moderní technologie zvyšují tržby

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required