logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Mladí Češi pijí jinak: častěji volí nealko a ready-to-drink nápoje než klasické lihoviny

19. září 2025
Zprávy 0
487
Mladí Češi pijí jinak: častěji volí nealko a ready-to-drink nápoje než klasické lihoviny

Češi do 35 let zásadně mění své návyky v konzumaci alkoholu. Mladší generace se odklání od pravidelného pití, preferuje střídmost a stále častěji sahá po nealkoholických alternativách či hotových míchaných nápojích v plechovce. Potvrzují to aktuální data z výzkumu realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos pro Palírnu U Zeleného stromu.

Detailnější pohled na věkové skupiny ukazuje, že mladí Češi mezi 18 a 26 lety pijí alkohol méně pravidelně než starší generace. Pouze deset procent z nich uvádí, že pije několikrát týdně, zatímco 37 procent spadá do kategorie výjimečných konzumentů, sáhnou po alkoholu jen několikrát do roka. Naopak lidé ve věku 36–53 let patří k nejpravidelnějším konzumentům, kde pravidelné pití uvádí zhruba čtvrtina.

Přečtěte si také
Skupina Maspex koupila Becherovku

„Mladší generace vnímá alkohol jinak než jejich rodiče. Častěji přemýšlí nad zdravým životním stylem a vybírá si, kdy a co si dopřeje. Nejde jim o množství, ale o kvalitu a zážitek. To je významná změna, která se promítá do celého trhu,“ říká Boris Rajdl, manažer marketingu Palírny U Zeleného stromu.

Nový trend

Největším trendem posledních let se staly nealkoholické nápoje, ať už jde o pivo, prosecco nebo lihoviny, které preferuje 41 procent dotázaných. Silně roste také popularita hotových míchaných nápojů typu ready-to-drink. Ty upřednostňuje 23 procent respondentů, přičemž v kategorii 27–35 let jde o téměř polovinu všech účastníků průzkumu, zatímco u starších věkových kategorií jeho atraktivita postupně klesá. Výzkum také ukázal zájem o prémiové lihoviny, které volí 18 procent Čechů, což potvrzuje rostoucí preference produktů s vyšší kvalitou a jasně definovaným původem.

Přečtěte si také
Marketing Fruko-Schulz nově řídí Josef Kroulík

„Češi se mění z objemových konzumentů na zodpovědné a náročné zákazníky. Hledají zážitek, autenticitu a chuť, ne jen procenta alkoholu. Proto investujeme do vývoje míchaných nápojů v plechovce a zároveň posilujeme nabídku prémiových destilátů, které dokážou uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky,“ doplňuje Boris Rajdl a pokračuje: „Vývoj spotřebitelské poptávky a odlišné preference pravidelně sledujeme a důkladně vyhodnocujeme. Stále více zákazníků vyhledává prémiové lihoviny, které nesou příběh a přinášejí zážitek.“

V Palírně zaznamenali velký zájem o sběratelské edice whisky Stará myslivecká Single Barrel 10 YO či novinku v podobě degustačního setu, jež umožňuje spotřebitelům na menších lahvičkách o objemu 0,2 litru vyzkoušet si rozdíly v délce zrání whisky a zažít tak vlastní degustaci. „Podobně u značky Heffron přicházíme s novým designem desetiletého rumu, který přináší autentický příběh z Panamy. A pro vánoční trh uvádíme i ochucené varianty panamského rumu s nižším obsahem alkoholu a moderními příchutěmi, jako je dubajská čokoláda nebo slaný karamel,“ dodává Boris Rajdl.

Mladší spotřebitelé stále více vyhledávají produkty s autentickým příběhem. Proto Palírna nabízí speciální edice, v nichž si zákazníci mohou prostřednictvím audioknihy Od kořenů po korunu, namluvené Jiřím Bartoškou, poslechnout více než pět století historie nejstarší palírny v Evropě. „Tradiční produkt tím propojujeme s moderní formou vyprávění, což je pro mladší generaci atraktivní přidaná hodnota,“ doplňuje Boris Rajdl.

Z výsledků výzkumu je patrné, že se český trh posouvá k větší rozmanitosti a zodpovědnějšímu přístupu k alkoholu. Mladí lidé otevírají cestu trendům, které byly ještě před pár lety okrajové, ať už jde o nealko varianty, nízkoalkoholické produkty nebo sofistikované ready to drink nápoje. „Tyto změny budou formovat i to, jak se bude český trh s alkoholem v dalších letech vyvíjet,“ uzavírá Boris Rajdl.

Související články:

Skupina Maspex koupila Becherovku Marketing Fruko-Schulz nově řídí Josef Kroulík Nejpromovanější značky alkoholu na českém trhu. Ve vodkách vede Božkov, v likérech Baileys Tesco rozšiřuje nabídku míchaných alkoholických nápojů připravených k přímé konzumaci

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required