logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Eva Pavlová podpořila nákupem v nové automatizované prodejně v Jeseníku potravinovou banku

21. října 2025
Zprávy 0
460
Eva Pavlová podpořila nákupem v nové automatizované prodejně v Jeseníku potravinovou banku

V rámci své cesty po povodních obnovovaném Jesenicku byla manželka prezidenta Eva Pavlová prvním zákazníkem nového automatizovaného obchodu ve městě Jeseník. Celý nákup předala Tomáši Zatloukalovi, řediteli Potravinové banky Olomouckého kraje, a tak podpořila lidi v nouzi v tomto regionu.

Provozovatelem kompletně zrekonstruované prodejny v Lipovské ulici je družstvo Coop Konzum Ústí nad Orlicí, které se nedávno sloučilo s Jednotou Zábřeh. Podle Miloslava Hlavsy, ředitele družstva, jde už o celkem sedmnáctou automatizovanou prodejnu družstva.

Přečtěte si také
Švýcarský Coop spouští cloudové systémy SAP pro řízení dodavatelského řetězce

„Koncept automatizovaného provozu se ukazuje být řešením pro celou řadu druhů prodejen. Máme s ním dobré zkušenosti na vesnicích, v malých městech a turistických lokalitách. Pro zákazníky tento koncept znamená, že si nakoupí velmi jednoduše a prakticky kdykoliv. Nově tedy nebude problém pro obyvatele Jeseníku si třeba v neděli večer zaběhnout pro zapomenutou položku nebo si nakoupit čerstvé potraviny při pozdějším návratu z práce. Určitě očekáváme také zájem turistů,“ říká Miloslav Hlavsa.

Přečtěte si také
Pavel Březina: Ideální je plošné omezení
Pavel Březina

Družstvo Konzum se dlouhodobě věnuje prodeji regionálních potravin a zákazníci mohou proto využít v zrekonstruované prodejně třeba pivotéku s nabídkou piv z čtyř místních minipivovarů nebo koutek speciálně věnovaný potravinám z blízkého okolí.

„Doposud prodejna zavírala v pracovní dny v šest hodin a o víkendech měla otevřeno jen dopoledne. Nyní zákazníci budou moci každý den nakupovat od pěti od rána až do půlnoci, takže podstatně zvýšíme zákaznický komfort bez nárůstu mzdových nákladů,“ vysvětluje koncept Miloslav Hlavsa.

Během běžné otevírací doby budou mít zákazníci v prodejně k dispozici i kavárnu. Prodejna je propojena také s e-shopem a zákazníci si na jejích pokladnách mohou vyzvedávat hotovost.

Pomoc pro potřebné

Paní Pavlová nakoupila především základní trvanlivé potraviny, jako je rýže, těstoviny, instantní polévky a paštiky, které jsou aktuálně v potravinové bance nejvíce zapotřebí. „U nás v kraji evidujeme velké procento příjemců potravinové pomoci z řad rodičů samoživitelů a seniorů. Potravinová pomoc je pro ně nezastupitelnou pomocí a nadějí v lepší budoucnost,“ připomněl Tomáš Zatloukal, ředitel Potravinové banky Olomouckého kraje na setkání.

Nezůstalo však jen u jednoho nákupu košíku. Svaz českých a moravských spotřebních družstev, provozovatel prodejen Coop, pro Potravinou banku Olomouckého kraje nákup stokrát navýšil a celkem daroval zhruba 3000 kilogramů potravin v hodnotě téměř tři sta tisíc korun.

Dalším bodem programu Evy Pavlové bylo vystoupení na setkání starostů a představitelů družstev, které proběhlo v Priessnitzových lázních ku příležitosti Mezinárodního roku družstev vyhlášeného Organizací spojených národů. Cílem setkání bylo podle Lukáše Němčíka, místopředsedy představenstva Skupiny Coop pro služby a komunikaci, lepší spolupráce mezi družstvy a samosprávou v regionech.

„Družstva a samosprávy mají společný cíl, kterým je udržet co nejvyšší kvalitu života i v periferních oblastech, jakou je právě Jesenicko. To bylo navíc nedávno postiženo ničivými povodněmi. Díky naší spolupráci se může například zlepšit jednoduchá dostupnost obchodů a služeb i pro občany, kteří nemohou jednoduše cestovat. Konkrétním příkladem takové spolupráce je třeba společné provozování obecních prodejen,“ říká Lukáš Němčík.

Cesta, jak pomoct

Nerovnoměrný rozvoj jednotlivých regionů a lokalit představuje podle řady odborníků jeden z nejpalčivějších problémů České republiky. Automatizované prodejny jsou podle Lukáše Němčíka jednou z cest, jak rozvoji regionů pomoci. „Vesnice mnohdy už nemají ani hospody a obchody jsou tak často jejich jediným sociálním centrem. Jsme rádi, že se nám podařilo přijít s inovací, která malé obchody pomáhá zachovat a podporuje tak život ve venkovských oblastech. Naše prodejny nabízí kromě nákupu potravin i řadu dalších služeb a jsou také obchodními partnery pro místní výrobce potravin a zemědělce,“ vysvětluje.

O nejvíce potřebné v regionu pečuje Potravinová banka. Podle Tomáše Zatloukala narostla v posledních letech poptávka po pomoci o 20 až 30 procent, a to mimo jiné v souvislosti se zdražováním energií, potravin, a po minulém roce především v důsledku povodní, po nichž se stále řada lidí potýká s problémy, které vysoká voda přinesla.

Již 85. prodejna

Jesenická prodejna je v pořadí už 85. automatizovanou prodejnou Coop, koncept přebírají další sítě a nachází uplatnění i v zahraničí. V blízké době se na podobnou prodejnu mohou těšit například zákazníci v Petrovicích nedaleko Lanškrouna či v Tisové u Vysokého Mýta.

Skupina Coop v rámci svého konceptu automatizovaných prodejen vsadila na jednoduchost. Samotný vstup do prodejny je podmíněn vlastnictvím bankovní identity a stažením speciální aplikace DoKapsy od ČSOB v mobilním telefonu. Aplikaci mohou využívat i ti, kdo nejsou klienty banky ČSOB. Nákup probíhá již jen díky platební kartě a standardní samoobslužné pokladně, s kterou se zákazníci dnes potkávají ve stále větším počtu obchodů.

„Bankovní identitu má dnes prakticky každý, kdo využívá služeb internetového bankovnictví. Takže to pro zákazníky není nic nového. Navíc si musí jen stáhnout aplikaci, která generuje kódy pro vstup do prodejny. Díky využití bankovní identity na jednu stranu řešíme problém s bezpečností a bráníme se případným nenechavcům a na stranu druhou zajišťujeme, že do prodejny vstupují pouze lidé starší osmnácti let a můžeme tedy v automatizovaném režimu prodávat třeba alkohol,“ vysvětluje Lukáš Němčík.

Související články:

Švýcarský Coop spouští cloudové systémy SAP pro řízení dodavatelského řetězce Pavel BřezinaPavel Březina: Ideální je plošné omezení Coop RunV Českém Krumlově se uskutečnil první ročník dobročinného běhu Coop Run, Jednota družstvo spotřebitelů v Kaplici otevřela zároveň prodejnu potravin na letišti České Budějovice BCGPrůzkum BCG: Maloobchodníci nedokáží držet krok s požadavky zákazníků, podceňují inovace

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required